شیراز؛

عامل اغفال دختران غافلگیر شد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس شخصی که در شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی از دختران جوان می كرد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: یک دختر دانشجو با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد با هک شدن ایمیل شخصی وی، اطلاعات محرمانه اش در اختیار فرد هک کننده ای است که قصد سو استفاده و اخاذی از وی را دارد.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا، ماموران اقدامات تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.
وی گفت: افسران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و در اقدامی غافلگیرانه، وی را دستگیر كردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: متهم جوانی 27 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به اتهامات وارده اعتراف و نسبت به عمل خود ابراز پشیمانی می کند.

سرهنگ حسینی افزود: متهم در بازجویی ها اعلام می کند ایمیل شاکی را با توجه به ضعیف بودن رمز ورود، هک کرده و این کار را با استفاده از یک نرم افزار انجام میداده که این نرم افزار را از یک سایت خارجی دانلود و مورد استفاده قرار می داده است.

وی گفت: پس از بررسی های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم پس از هک ایمیل و با استفاده از محتویات ایمیل و احساسات و عواطف دختران نوجوان در چندین مورد مشابه دیگر نیز اقدام به تهدید و اخاذی از دختران جوان می كرده که تمام این موارد در قالب گزارش به مقام قضائی اعلام شد.

رئیس پلیس "فتا" فارس به شهروندان هشدار داد: ایمیل ها و شبکه های اجتماعی، به هیچ عنوان مکان امن و مناسبی برای نگه داری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه افراد نمی باشند و جهت بالا بردن امنیت ایمیل های خود از رمز و پسوورد های ساده و قابل حدس پرهیز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار