شیراز؛

فرمان سلامتی در دستان شماست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به هفته ملی سلامت مردان ایرانی، از اول تا هفتم اسفند، گفت: این هفته امسال با شعار " فرمان سلامتی در دستان شماست" گرامی داشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی سما(سلامت مردان ایرانی) گفت: هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی، با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود و ترویج فرهنگ پیشگیری اولیه، تشخیص زودهنگام بیماری های بدون علامت در جامعه مردان و افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی، هر ساله برگزار می شود.
او افزود: امسال شعار هفته ملی سلامت مردان ایرانی " فرمان سلامتی در دستان شماست" تعیین شده است.
دکتر مقدمی با بیان اینکه سوانح و حوادث در مردان یک موضوع روز و مهم سلامت عمومی است، ادامه داد: این موضوع به طرز نامتناسبی، گروه آسیب پذیر به ویژه قشر جوان را تحت تاثیر قرار می دهد.  
معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: سالانه یک میلیون و 240 هزار نفر در در جهان در اثر حوادث رانندگی جان خود را دست می دهند و 20 تا 50 میلیون نفر مجروح و یا دچار معلولیت می شوند.
 او با اشاره به آمارهای کشور ما از نظر آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی به ازای هر 100 نفر، گفت: کشور ایران در این زمینه، در رتبه پنجم دنیا و در منطقه مدیترانه شرقی در رتبه نخست قرار دارد.
دکتر مقدمی در خصوص روزشمار هفته ملی سلامت مردان ایرانی هم افزود: روز نخست با عنوان "رفتارهای پرخطر رانندگی به ویژه در جوانان، روز دوم با عنوان " رانندگی با توجه و دقت"، روز سوم با عنوان " رعایت قوانین و مقررات رانندگی"، روز چهارم با عنوان " توجه به عابر پیاده"، روز پنجم با عنوان " کنترل سرعت"، روز ششم با عنوان  " ایمنی در سفر برای سلامت خانواده" و روز آخر مصادف با هفتم اسفند با عنوان " پیشگیری از حوادث در تفریحات ورزشی مرتبط با رانندگی" گرامی داشته می شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: فرمان ، سلامتی ، دستان ، شما ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.