پروژه پوتین برای نابودی اجرام آسمانی+ تصاویر

پوتین قصد دارد نسل جدیدی از موشک‌ها با قابلیت نابودی اجرام آسمانی خطرناک را به جهان معرفی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی اکسپرس در گزارشی نوشت: «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، با الهام گرفتن از فیلم هالیوودی «آرماگدون،» پروژه‌ چندمیلیون پوندی را برای اصلاح موشک‌های قاره‌پیما هدایت می‌کند. هدف پوتین از اجرای این پروژه طراحی موشک‌هایی است که قابلیت هدف قرار دادن اجرام آسمانی که جان ساکنان زمین را تهدید می‌کنند، داشته باشند. 


آرماگدون واقعی: پروژه پوتین برای نابودی اجرام آسمانی + تصاویر

اجرام آسمانی از قبیل شهاب‌سنگ‌ها و خرده‌سیارات خطرناکی که در صورت اصابت به زمین جان ساکنان این کره خاکی را تهدید خواهند کرد، همواره یکی از دغدغه‌های جهانیان بوده است.

در ادامه گزارش امده است: هدف این پروژه، طراحی موشک‌هایی با قابلیت منفجر کردن این اجرام آسمانی و تبدیل آن‌ها به قطعات کوچکی است که در صورت اصابت به زمین خطری جدی به‌همراه نداشته باشند. البته می‌شود این شهاب‌سنگ‌ها و خرده‌سیارات را دورتر از جو زمین منفجر کرد و خطرات احتمالی آن‌ها را از بین برد. 


آرماگدون واقعی: پروژه پوتین برای نابودی اجرام آسمانی + تصاویر

دانشمندان تاکنون هیچ یک از روش‌های فرضی مطرح‌شده را برای جلوگیری از نزدیک شدن اجرام آسمانی خطرناک به سطح زمین، آزمایش نکرده‌اند. بیم آن می‌رود که استفاده از موشک برای نابودی آن‌ها خطرات جدی‌تری را به‌همراه داشته باشد؛ زیرا، امکان دارد قطعات فراوان ایجاد‌شده پس از انفجار این اجرام آسمانی، ساکنان زمین را بیش از پیش تهدید کنند. 

آرماگدون واقعی: پروژه پوتین برای نابودی اجرام آسمانی + تصاویر

یکی از کارشناسان «دفتر طراحی موشک ماکایو» روسیه می‌گوید موشک‌های قاره‌پیمای اصلاح‌شده قابلیت هدف قرار دادن شهاب‌سنگ‌هایی با طول 20 تا 50 متر را دارند. ‌  


آرماگدون واقعی: پروژه پوتین برای نابودی اجرام آسمانی + تصاویر



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
رهگیری شهابسنگها بسیار دشوار است
آخرین اخبار