کواکبیان در دانشگاه علامه طباطبایی:

ما دنبال تغییر ترکیب مجلس هستیم

دبیر کل حزب مردمسالاری گفت: ما دنبال تغییر ترکیب مجلس هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری در مراسمی که عصر امروز(چهارشنبه) در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهارداشت: مسیر حرکت اصلاحات باید جنبه الهی داشته باشد.

وی افزود: اصلاحات پروسه‌ای است که نباید آن را پروژه‌ای دید.

کواکبیان تصریح کرد: نوع نگاه به حکومت، باید نگاه امانتداری باشد.

وی با اشاره به انصراف برخی از نامزدهای اصلاح‌طلب به نفع لیست جبهه اصلاح‌طلبان و ائتلاف حامیان دولت، گفت: امیدواریم سایر نامزدهای اصلاح‌طلب نیز انصراف دهند تا از پشتوانه بیشتری بهره‌مند شویم. 
 
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به مسئله تأیید صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: شاید قانون مشکل داشته باشد که امیدوارم در مجلس دهم این قانون سروسامان دهد.

وی گفت: تا شب گذشته نیز فکر می‌کردیم برخی از چهره‌های شاخص تأیید صلاحیت شوند، اما از بین 40 کاندیدای تأیید صلاحیت شده نیز هیچ معجزه‌ای حداقل برای تهران نشد. 
 
کواکبیان با بیان اینکه اصلاحات یک پروسه است و نباید آن را پروژه دید، تصریح کرد: اصلاحات یک پروسه است و توانایی اصلاح‌طلبان نیز در همین مسیر قرار دارد. مسیر حرکت اصلاحات باید جبهه الهی باشد و اگر لیست اصلاحات پیروز شد این را بدانیم که بخشی از آن به دلیل توفیقاتی است که خداوند به اصلاحات داده است. 
 
وی با بیان اینکه مسئولیت در مجلس و یا هر جایگاه دیگری در نظام اسلامی امانت‌داری است و کار بسیار سخت و مشکلی است، ادامه داد: آنهایی که ردصلاحیت شده‌اند خیلی ناراحت نباشند، بلکه آنهایی که تأیید صلاحیت شدند به خاطر این امانتی که بر دوش خواهند کشید نگران و ناراحت باشند. 

کواکبیان افزود: همان‌طور که در مجلس نهم دیدیم قبل از انتخابات آقای رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور وقت، چه هزینه‌هایی را برای مجلس خرج کرد، به طوری که وقتی از او پرسیدم گفت من این پول را از بیت‌المال نگرفتم فردی به بیمه بدهکار بود، گفتیم تخفیف دهند و بقیه را به حساب مخصوص بریزند و به کاندیداهای مجلس دهند. 
 
وی اظهار کرد: وقتی قرار بود آقای کردان استیضاح شود چک می‌آوردند بین نمایندگان توزیع می‌کردند، سعید مرتضوی هم هدیه کارت 20 میلیونی و 30 میلیونی به نمایندگان می‌داد.
 
کواکبیان با اشاره به انتقاد برخی از قراردادهای خرید ایرباس گفت: چرا آن موقع که سنگ پا و میخ طویله از چین می‌خریدند کسی اعتراض نکرد ولی حالا مدعی شدند پول نفت نادرست هزینه می‌شود. 

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید به میدان بیایید، باید فضا را داغ کنید. در تهران هنوز فضا گرم نیست پس مردم را آگاه کنید. من مطمئنم اگر 60 درصد مردم برای انتخابات به پای صندوق‌ها بیایند تمام لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رأی می‌آورد و آنها رأی نخواهند آورد. 
 
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان گفت: ما دنبال تغییر ترکیب مجلس هستیم. یک خانه تکانی اساسی در این مجلس باید رخ دهد تا مجلس به نفع مردم حرکت کند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.