کرمان؛

اهدا حکم پرچمداری کاروان المپیکی ایران به زهرا نعمتی

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که در آخرین نشست خود زهرا نعمتی را به عنوان پرچمدار کاروان ایران برای بازی های المپیک ریو انتخاب کرده بودند، با حضور خود در منزل زهرا نعمتی حکم پرچمداری وی را اهدا کردند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این مراسم که در منزل زهرا نعمتی با حضور بهداد سلیمی، کیومرث هاشمی و اصغر رحیمی انجام شد، پست پرچمداری زهرا نعمتی به وی اهدا شد.

آخرین پرچمدار بازی ‌های آسیایی با اشاره به انتخاب شایسته زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار بازی‌ های المپیک 2016 اعلام کرد: یقین دارد او شایستگی کسب مدال را در ریو دارد.

بهداد سلیمی ، در رابطه با حضور خود برای اهدای حکم پرچمداری به زهرا نعمتی گفت: بحث پرچم داری و اهدای آن به یک ورزشکار، یک حرکت نمادین به شمار می‌رود.

وی افزود: با اهدای این پرچم به فرد بعدی که قرار است پرچم دار باشد، نشان می‌دهیم که پرچم کشورمان از ارزش بالایی برخوردار است.

سلیمی خاطرنشان کرد: انتخاب زهرا نعمتی به عنوان پرچم دار المپیک، انتخاب شایسته و هوشمندانه‌ای برای یک بانوی محجبه‌ است که همراه با معلولیت خود توانست سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک را کسب کند.

وی تصریح کرد: قطعا چنین فردی می‌تواند در المپیک ریو مدال پرافتخار کشور را نیز کسب و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

سلیمی گفت: هرکسی که پرچم کشور را در دست می‌گیرد، باید به خوبی از آن محافظت کند و بتواند با چنین مسئولیت سنگینی مدال خوشرنگی را نیز برای کاروان ایران به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه احساسی برای تحویل پرچم به نعمتی بعد از پرچمداری در بازی‌های آسیایی اینچئون دارید نیز گفت: واقعا احساس خوبی دارم زیرا معتقدم نعمتی می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای کاروان ایران باشد.

سلیمی در خصوص وضعیت خود و اینکه آیا احساس می‌کنید تا زمان برگزاری المپیک بتوانید شرایط مناسب و ایده‌آلی را داشته باشید و با آمادگی بالایی راهی ریو شوید هم خاطرنشان کرد: تلاش تمام پزشکان و خودم بر این است تا بتوانم با آمادگی خوبی راهی المپیک شوم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارم و امیدوارم با حمایت‌هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان دارند، بتوانم هرچه سریع‌تر به دوره اوج برگردم.

نعمتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحت درمان پزشکان خوبی هستم که جزو بهترین پزشکان کشور و حتی پزشکان دنیا هستند.

زهرا نعمتی کماندار معلول ایران با حضور در مسابقات تیر و کمان قهرمانی آسیا صاحب سهمیه المپیک شد. این برای نخستین بار است که یک ورزشکار معلول ایرانی صاحب سهمیه بازی های المپیک می شود.

زهرا نعمتی در مسابقات تیرو کمان پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا دست یافت

انتهای پیام/

برچسب ها: حکم ، پرچم ، زهرا نعمتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار