اهواز؛

برداشت بیش از یک میلیون تن نیشکر در خوزستان

رئیس هیات مدیره جمعیت فن آوران نیشکر؛ در سال زراعی جاری بیش از 1 میلیون و 400 هزار تن نیشکر از مزارع زیر کشت این محصول در خوزستان برداشت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود کم گویان همایش ملی فن آوران نیشکر ایران با محوریت نیشکر، توسعه پایدار، انرژی های تجدید پذیر و صنعت دوستدار محیط زیست در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: نیشکر در کشور یک محصول استراتژیک است اما متاسفانه به تولید کنندگان در این صنعت نگاه استراتژیک نمی شود و همواره در حاشیه هستند.

وی گفت: در سال 85 پروانه تاسیس کشت و صنعت نیشکر از سوی وزارت علوم صادر و در سال 90 جمعیت فن آوران نیشکر به عنوان بیست و چهارمین عضو در جمعیت بین المللی نیشکر ثبت شد.

کم گویان تعداد اعضای حقیقی جمعیت فن آوران نیشکر را 579 نفر و دارای 6 کارگروه اعلام کرد.
رئیس هیات مدیره جمعیت فن آوران نیشکر از ارسال 59 مقاله به این همایش خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد مقاله، 8 مقاله قابل ارائه و بقیه در قالب پوستر هستند.

وی بیان کرد: به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد همواره قیمت هایی که برای شکر تصویب می شود در بازار اعمال نمی شود و هنوز شکر با قیمت 25 هزار ریال برای هر کیلوگرم عرضه می شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال 1369 در خوزستان تاسیس و مقرر شد در این شرکت 7 واحد کشت و صنعت نیشکری به وسعت 84 هزار هکتار خالص کشت نیشکر و احداث کارخانجات شکر، تصفیه شکر، خوراک دام، تخته صنعتی (MDF)، کاغذ و کارخانجات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور از قبیل خمیر مایه و الکل با ظرفیت مناسب اقدام نماید.

 کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، امیر کبیر، دعبل خزاعی، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، حکیم فارابی و دهخدا واحدهای 7گانه این شرکت هستند.

ظرفیت اسمی تولید شکر این شرکت700 هزار تن است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.