اردبیل؛

راه اندازی نخستین موزه تاریخ علوم اردبیل با بیش از 3 هزار شی تاریخی

رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نخستین موزه تاریخ علوم استان اردبیل با بیش از 3 هزار و ۴۰۰ شی‌ تاریخی در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد انوار با تاکید به اینکه در ابتدا تمامی تجهیزات قدیمی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در پی این بررسی اشیا تاریخی، اسناد معتبر تاریخی و تجهیزاتی که گویای تحولات علمی دانشگاه است در فاز اول جمع آوری شد.

وی به جمع آوری ۴۰۰ شی‌ء تاریخی و بیش از سه هزار جلد کتاب تاریخی اشاره کرد و گفت: در فاز دوم مکاتبات و صحبت هایی با ادارات مختلف صورت گرفته تا اشیا تاریخی خود را در اختیار این دانشگاه قرار دهند.

انوار فاز سوم جمع آوری اشیا این موزه را دعوت عمومی از شهروندان عنوان و اضافه کرد: در این بخش از عموم شهروندان درخواست شده اشیا تاریخی خود به ویژه اشیایی که گویای بخشی از تحولات علوم مختلف در استان است را در اختیار این موزه قرار دهند.

وی هدف از ایجاد این موزه را نمایش سیر تاریخی تحول علوم مختلف دانست و تاکید کرد: به منظور توسعه این مجموعه ما از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه از جمله اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و محققان بهره گرفتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.