چگونه دعا کنیم که دعایمان زودتر مستجاب شود؟

آنچه باید برای ما مهم باشد ، اصل استجابت دعا ها است و دیر یا زود آن مهم نیست ، زیرا گاهی مصلحت اقتضا می کند که دعا دیتر اجابت شود ؛ زیرا خداوند از خیر و صلاح ما آگاه تر است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چگونه دعا کنیم که دعایمان زودتر مستجاب شود؟به گزارش مشرق، استجابت دعا دارای شرایط و نیز موانعى است. پیش از بیان آن، مفهوم دعا و مقدمه ‏اى را متذکر مى‏ شویم: 

مفهوم دعا: دعا به معنى «خواندن» است، خواندنى که به صورت نیایش و سرود و ستایش، یا خواستن و طلب و درخواست مَدَد و نصرت و یاورى. 

انسان مرتبط با خدا مى‏کوشد از طریق دعا (راز و نیاز و مناجات و عبادت) به خدا نزدیک شود. وقتى با کسى آشنا شدى و ارتباط پیوسته شما زمینه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صمیمى او به شمار آمدى، در هنگام نیاز به خانه‏اش مى‏روى. شرط دوستى را به جا مى‏آوری و میثاق و محبت را استوار مى‏سازی. او نیزدر را باز مى‏کند و شما را در اندرون پذیرایى می‌نماید و مورد لطف و عنایت ویژه قرار خواهد داد. 

براى استجابت دعا نیز باید شرایطى را مهیا نمود و موانعى را برطرف ساخت. در ذیل به برخى از شرایط و موانع اشاره مى‏شود: 

الف) شرایط استجابت دعا

1 - ارتباط مداوم با خدا در هر حال: 
خداوند به پیامبرش دستور مى‏دهد که «نفس خویش را در کمال شکیبایى در هر بامداد و شامگاه به دعا کردن و جلب خشنودى خدا وادار کن».(1) 

قرآن کسانى را که فقط در هنگام گرفتارى و مشکلات دعا مى‏کنند، مورد نکوهش قرار داده است: «وقتى به انسان گرفتارى و غمى روى مى‏آورد، ما را در هر حال (خواب و بیدارى، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهى قطع نماید، به گونه‏اى که) گویى اصلاً ما را براى گرفتارى که به او رسیده بود، نخوانده است!».(2) 

امام صادق (ع) مى‏فرماید: «کسى که پیش‏دستى در دعا نکند و فقط در وقت نزول بلا دست به دعا بردارد، دعایش در آن وقت مستجاب نگردد و فرشتگان گویند: این آواز را نشناسیم». در روایت دیگرى آمده که «به او مى‏گویند: تا امروز کجا بودى؟!».(3) 

در اصول کافى آمده که خداوند به حضرت داوود(ع) فرمود: «مرا در روزهاى خوش و آسایش یاد کن تا من دعاى تو را در روزهاى گرفتارى و سختى اجابت کنم».(4) 

2 - دعا باید از صمیم قلب باشد

تمام ذرات وجود انسان یک چیزى را بخواهد و طلب کند و دل و زیانش با عمل و رفتارش هماهنگ باشد. 

3 - اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او

امام صادق(ع) فرمود: «خدا دعایى را که از دل غافل و بى خبر برخیزد، مستجاب نمى‏کند پس وقتى دعا کنى، از عمق دل به او روى آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش».(5) 

4 - قطع امید از غیر خدا و امید و اطمینان به خداوند

امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه یکى از شما بخواهد که هر چه از خدا درخواست مى‏کند، خدا به او عطا فرماید، باید از همه مردم ناامید و مأیوس گردد و هیچ امیدى جز به درگاه خدا نداشته باشد».(6) او به نقطه‏اى از ایمان و توکل باید برسد که بداند همه قدرت‏ها و علل جهان تحت اراده و قدرت الهى قرار دارند. 

پس از خدا بخواهد که اسباب و علل مادى و معنوى جهان را جهت صلاح و منفعت او قرار دهد. 
5 - دعا باید در کنار تلاش و تدبیر باشد. 

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «الداعى بلا عمل کالرامى بلا وتر؛ کسى که دعا مى‏کند و به دنبال آن تلاش و عمل نمى‏کند، مانند آن است که بى چله کمان تیر مى‏اندازد».(7) 

دعا نمى‏تواند جاى تلاش و برنامه ریزى در زندگى را بگیرد، بلکه مکمل آن مى‏تواند باشد. 

6 - دعا باید با حالت تضرع و دلى شکسته باشد

امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه دلتان شکست، دعا کنید، زیرا دل تا پاک و خالص نشود، شکسته نمى‏شود».(8) 

7 - مکان دعا در استجابت تأثیر دارد، مثلاً دعا در حرم امامان (ع) مخصوصاً حرم امام حسین(ع) و کنار خانه خدا به خصوص مقام حضرت ابراهیم(ع) و کنار حجرالاسود. 

8 - زمان دعا: دعاى پنهانى و در تاریکى شب زودتر به اجابت مى‏رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع خوانده مى‏شود.(9) 
قرآن مى‏فرماید: «پروردگار خود را به حالت تضرع و تذلل و در پنهانى و خفا بخوانید». 

دعا در شب‏هاى ماه رمضان و رجب و دهه اول ذى‏الحجه و غیر آن دعا را به اجابت نزدیک مى‏کند. 
9 - توسل به چهارده معصوم(ع) و آن‏ها را بر پایه آیه شریفه «وابتغوا الیه الوسیله» وسیله و شفیع قرار دادن. 

10 - غسل توبه نماید، سپس با وضو چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه توحید و یک مرتبه سوره «الناس» و یک مرتبه «فلق» را بخوانید. بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفرالله ربى و اتوب الیه و بعد از هفت مرتبه «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» سپس بگویید: یا عزیز یا غفار اغفرلى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت.»(10) 

به این ترتیب شخص در جاده دعا قرار مى‏گیرد و باید مراقب باشد تا راه دعا را درست بپیماید، و به بیراهه نرود. نشانى راه دعا را ذکر خواهیم کرد. 

ب) موانع استجابت دعا 

امام على(ع) مى‏فرماید: «المعصیة تمنع الاجابة؛(11) گناه مانع اجابت دعا است». 
گناهان سه نوع تأثیر منفى در دعا مى‏گذارند: 

1 - لذت دعا و مناجات را سلب مى‏کنند. 
انسان دعا مى‏کند، اما لذت نمى‏برد و رقت قلب پیدا نمى‏کند. 
2 - مانع استجابت دعا مى‏شوند. 
3 - توفیق دعا کردن یا شرکت نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب مى‏کنند. 
برخى از گناهان در عدم اجابت دعا تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه‏اى از آن‏ها اشاره مى‏کنیم. 
امام سجاد(ع) فرمود: «گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏شوند، عبارتند از: بددلى و سوءظن به مؤمنان و کارهاى آنان؛ طینت و درونى ناپاک داشتن؛ نفاق و دورویى با برادران و خواهران ایمانى؛ عدم اطمینان به اجابت دعا؛ تأخیر نمازهاى واجب (و نخواندن آن در اول وقت فضیلت) آن که وقت آن بگذرد؛ بدزبانى و فحاشى و اهانت کردن؛ نزدیک نشدن به خدا به وسیله صدقه و کارهاى نیک». (12) 

نیز فرمود: «از جمله گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏گردد، نافرمانى و رنجاندن خاطر پدر و مادر است».(13) 

در برخى از روایات، بداخلاقى سبب باز گرداندن دعا معرفى شده است. 

علل عدم اجابت دعاها از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) 

مردى به حضرت عرض کرد: خداوند مى‏فرماید: «ادعونى استجب لکم» پس چرا ما دعا مى‏کنیم، ولى اجابت نمى‏شود، حضرت فرمود: چون دل‏هاى شما در هشت مورد خیانت و بى وفایى کرد: 

1 - خدا را شناختید، ولى حقش را آن گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید. از این رو آن معرفت به کار شما نیامد. 
2 - به پیامبر خدا ایمان آوردید، ولى در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، پس ثمره ایمان شما چه شد؟ 
3 - کتاب خدا (قرآن) را خواندید، ولى در عمل با آن مخالفت کردید. 
4 - گفتید ما از آتش دوزخ مى‏ترسیم، ولى در همه حالات به واسطه گناهان خود به سوى جهنم مى‏روید.
5 - گفتید ما به بهشت تمایل و رغبت داریم، ولى کارهایى انجام مى‏دهید که شما را از بهشت دور مى‏سازد. 
6 - نعمت‏هاى خدا را استفاده مى‏کنید، ولى شکر و سپاس گزارى نمى‏کند. 
7 - خداوند فرمود: شیطان دشمن شما است، شما نیز او را دشمن گیرید.(14) شما به زبان او را لعن مى‏کنید، ولى در عمل با او دوستى مى‏نمایید و از او اطاعت مى‏کنید. 
8 - عیب‏هاى مردم را برابر دیدگان‏تان قرار دادید و عیب‏هاى خود را پشت سرانداختید، در نتیجه کسى را ملامت مى‏کنید که خود به ملامت سزاوارتر از او هستید. 

با این وضع چه دعایى از شما مستجاب گردد، در صورتى که شما راه‏ها و درهاى دعا را به روى خود بسته‏اید؟! 

«پس تقوا پیشه کنید؛ کارهایتان را اصلاح کنید؛ امر به معروف و نهى از منکر کنید تا خدا دعایتان را مستجاب کند.(15) 

راه دعا از دیدگاه امام صادق(ع) 
شخصى خدمت امام صادق(ع) عرض کرد: دو آیه در قرآن است که تأویل و معناى آن را نمى‏دانم. یکى «ادعونى استجب لکم» است، که ما هر چه دعا مى‏کنیم، اجابت نمى‏شود. حضرت فرمود: «من سر عدم اجابت دعایتان را به شما مى‏گویم. اگر تو خدا را در آن چه دستور فرموده اطاعت کنى و آن گاه او را بخوانى، دعایت را اجابت مى‏کند، ولى تو با (دستورهاى) او مخالفت کرده، نافرمانى‏اش مى‏کنى. او نیز اجابت نمى‏کند. با این حال، اگر خدا را از راهش بخوانى - اگر چه گناهکار باشى - خدا دعایت را مستجاب مى‏کند». 

آن شخص پرسید: راه دعا چیست؟ فرمود: «نماز (16) که خواندى، ابتدا تمجید کرده، او را به بزرگى مى‏ستایى و به هر نحو که مى‏توانى، حمد و ستایش مى‏کنى، سپس بر پیامبر(ص) و آلش درود مى‏فرستى و به تبلیغ رسالتش گواهى مى‏دهى، و بر ائمه هدى سلام مى‏دهى، آن گاه نعمت‏هاى خدا را بر خود مى‏شمارى و او را به خاطر آن‏ها ستایش و شکر مى‏کنى. بعد به گناهان خود یکایک اعتراف مى‏کنى و هر کدام را که به یاددارى، اقرار مى‏نمایى. هر کدام را به خاطر ندارى، به طور سربسته به زبان مى‏آورى و از همه گناهان به درگاه خدا توبه مى‏کنى و تصمیم مى‏گیرى که دیگر گناه نکنى و از روى پشیمانى و صدق نیت و خلوص، و در بیم و امید از آن‏ها  استغفار و طلب آمرزش مى‏کنى، سپس مى‏گویى: «اللهم انى أعتذر الیک من ذنوبى و استغفرک و أتوب الیک فأعنى على طاعتک و وفّقنى لما اوجبت علىّ من کل ما یرضیک فانى لم أر أحداً بلغ شیئاً من طاعتک الا بنعمتک علیه قبل طاعتک، فأنعم علىّ بنعمة أنال به رضوانک و الجنةَ. بعد از رعایت این مراتب، حاجت خود را بخواه، که امیدوارم خدا ناامیدت نکند و حاجتت را برآورد».(17) 

چند تذکر: 

1 - گاهى با وجود تمام شرایط دعا، دعا مستجاب نمى‏شود، چون به مصلحت ما نیست، یعنى چیزى را طلب مى‏کنیم که به سود ما نیست، اگر چه مى‏پنداریم به نفع ما و خیر است.(18) 

2 - گاهى دعا مستجاب مى‏شود، ولى از روى مصالحى تحقق عملى آن به تأخیر مى‏افتد، حتى ممکن است تا بیست سال طول بکشد تا محقق گردد. 

3 - در روایت است خداوند وقتى بنده‏اى را دوست داشته باشد، اجابت دعاى او را به تأخیر مى‏اندازد تا بنده‏اش با او راز و نیاز گوید. 

از این رو مؤمنان ثابت قدم هیچ گاه از تکرار دعا مأیوس نمى‏شوند، بلکه مى ‏گویند: 

دست از طلب ندارم تا کام من برآید    یا جان رسد به جانان یا جان ز تن درآید

4- گاهی اجابت دعاها در آخرت به صورت پاداش نمایان می شود و در دنیا خواسته اش بنابر مصالحی داده نمی شود. اگر کسی بداند خداوند در عوض عدم اجابت دعا در دنیا، چه پاداشی برای او در آخرت در نظر گرفته است، هرگز نا امید نمی شود. امام صادق(ع) می فرماید: «روز قیامت خداوند متعال می فرماید: ای بندة من!‌ تو مرا خواندی و من اجابتت را به تأخیر انداختم. اکنون ثواب و پاداش تو چنین و چنان است. پس مؤمن آرزو می کند که کاش هیچ دعایی از او در دنیا اجابت نمی شد، برای آن ثواب و پاداش نیک که می بیند».(5) 

از روایات استفاده می شود که هیچ دعایی بی اثر نیست و هر دعایی در دنیا و آخرت تأثیر مناسب خود را دارد. 

امام سجاد(ع) می فرماید: «دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او در آخرت ذخیره می گردد ، یا در دنیا برآورده می شود ، یا بلایی را که می خواست به او برسد،‌ از وی می گرداند».(6) 
علاوه بر مطالب یاد شده، همیشه به این نکته توجه داشته باشید که نماز و روزه و دعا و غیره، مطلوبیت ذاتی دارند و فلسفه دعا تنها بر آوردن حوائج به ویژه خواسته های دنیوی نیست، بلکه خود دعا و مناجات با خدا،‌ صرف نظر از اجابت یا عدم اجابت، ارزش دارد و به اصطلاح طلب مهم تر از مطلوب است.(7) 
 
پى‏نوشت‏ها: 
1 - کهف (18) آیه 28. 
2 - یونس (10) آیه 12. 
3 - اصول کافى، ج 4، ص 219. 
4 - بحارالانوار، ج 93، ص 381. 
5 - بحارالانوار ج 93، ص 305. 
6 - عدة الداعى، ص 97. 
7 - عدة الداعى، ص 97. 
8 - مکارم الاخلاق، ص 315. 
9 - پیامبر(ص) فرمود: «براى خدا منادى هست که هنگام سحر ندا مى‏کند: آیا دعا کننده‏اى هست تا اجابت نمایم؟ آیا استغفار کننده‏اى هست تا مورد بخشش قرار دهم؟ آیا درخواست کننده‏اى هست تا به او عطا نمایم؟» رساله «لقاءالله»، میرزا جواد آقا ملکى تبریزى، ص 119. 
10 - همان، ص 87. 
11 - غررالحکم، ترجمه محمد على انصارى، ج 1، ص 32. 
12 - معانى الاخبار، ص 271، به نقل از کیفرگناه و عواقب آن، سید هاشم رسولى محلاتى. 
13 - همان، ص 270. 
14 - مؤمن (40) آیه 60. 
15 - بحارالانوار، ج 93، ص 376 و 377. 
16 - غسل و نماز توبه به کیفیتى که ذکر شد. 
17 - فلاح السائل، ص 38 و 39. 
18 - قرآن کریم در این مورد مى‏گوید: «چه بسا چیزى را خوش ندارید، حال آن که خیر و منفعت شما در آن است و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آن که شر و ضرر شما در آن است. خدا مى‏داند، ولى شما نمى‏دانید». سوره بقره، آیه 216. 
5. همان، ص 247. 
6. تحف العقول، ص 202. 
7. مصباح یزدی، بر درگاه دوست، ص 56. 
منبع: میزان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداوند متعال بی نهایت مهربان هست بی شک دعا دعا کننده موقع که دعا میکند همون لحظه مستجاب هست حتا نه اینکه مستجاب میشود
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا من رویی برای دعا کردن ندارم اما ترو به عزیزانت قسم دعایی این عزیز ها رو مستجاب کن اگه دعاهایی که من کردم و می خواهی استجاب کنی اونو استجابت نکن ولی دعای این بنده هاتو استجابت کن به حق عزیزانت قسمت می دهم .
که تو عزیزانت را خیلی دوست داری.
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۲:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
این خدایی که من دیدم واقعاااا رحیمه... !قسم میخورم اگه هموتی که فکر میکنم بشه دیگه هیچ حکمتش رو دست کم نگیرم
شاید از دستم در بره خطا کنم ولی از عمد دیگه نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
Fateme
۱۲:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
درود من یه برادر کوچیک تر از خودم دارم که مریضه نه امام رضا حاجتمو مستجاب کرد نه خدا نه امام زاده ها رفتیم دکتر یچیز گفت رفتیم دعا نویس یچیز گفت خلاصه که شفا پیدا نکرد حالمون خیلی خرابه خواهش میکنم بهش دعا کنید ۲ سالشه هم خودش زجر میکشه هم ما اونقدری حالش بد شده که از خدا میخوام یا کامل شفا پیدا کنه یا بمیره هرکی میبینه میگه اینکه سالمه چشه مگه ولی امان از روزی که تشنج میکنه و حال خودش و خودمون خراب میشه التماس دعا دارم خدا رو به پیامبرش قصم دادم که همه مریضا و داداشمو شفا بده انشااله که شما ام حاجت روا بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
خدلیا منم یه مادر که دوبا ر پرسید مگه نگفتن خدا دعای مادر وپدر هاروسریع اجابت نمیکنه پس چرا دعاهای شما نمیگیره خدایا دعاهای پدر مادر اجابت کن تا برای دعا شرمنده بچه هامون نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
خدلیا منم یه مادر که دوبا ر پرسید مگه نگفتن خدا دعای مادر وپدر هاروسریع اجابت نمیکنه پس چرا دعاهای شما نمیگیره خدایا دعاهای پدر مادر اجابت کن تا برای دعا شرمنده بچه هامون نشیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خدایا حاجت همه رو بده حاجت کنه حقیر . گنه کار هم بده
خدایا امیدم به خودت هست ناامیدمون نکن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۱:۵۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
یا ابوالفضل تو رو به پهلوی شکسته مادرت برام دعاکن نزد پروردگارت ک من گناهکارم و رویی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۳:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کمکم کنید دختر خالم و آبجیم مریض هستن خيلی استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
انشالله ستجاب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
نمی‌دونم شاید من قلب صافی ندارم ک خدا ب دلم نگاه نمیندازه
اگ میشه دعام کنید حاله روحیو جسمیه خوبی ندارم سنیم ندارم ایشالا ک حاجت روا بشید منو یادتون نره دعام کنید:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مادر دل شکسته التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
نام اکرم مرا دعا کنید تا پسرم پس از ۲ سال
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
خدایا ای کسی که دعای فرعون به اون بدی را مستجاب کردی این من ودوستانم که ازفرعون بدتر نیستیم خدایا دستای عباس بریدن که دستهای گدایی ما ناامید نشه ای خدا به دستای بریده عباس حاجت همه عزیزان دراین سایت رابده امین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
خدایا ای کسی که دعای فرعون به اون بدی را مستجاب کردی این من ودوستانم که ازفرعون بدتر نیستیم خدایا دستای عباس بریدن که دستهای گدایی ما ناامید نشه ای خدا به دستای بریده عباس حاجت همه عزیزان دراین سایت رابده امین
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۳:۱۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
خدایا به برکت وجود بندگان خوبت
غم رو از دل همه هموطنام و خودم برطرف کن .
دو ساله یه خواسته از خدا دارم یا آخر دعام مستجاب میشه انشاالله
یا جونم به لبم میرسه .
خدایا هرگز دست از خواستم برنمیدارم چون بهت امید دارم .
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
به نام خدای دوست که هرچه داریم از اوست ای خالق هستی قسمت میدم به قرآن کریم، به دریای بیکرانت به آسمان بلندت به فرشتگان الهی دعای همه رو مستجاب کن دستانمان
رابگیر انشالله هممون حاجت روا بشیم الهی آمین ????
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
به نام خدای دوست که هرچه داریم از اوست ای خالق هستی قسمت میدم به قرآن کریم، به دریای بیکرانت به آسمان بلندت به فرشتگان الهی دعای همه رو مستجاب کن دستانمان
رابگیر انشالله هممون حاجت روا بشیم الهی آمین ????
United States of America
مریم
۲۳:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
سلام دوستان 5 ساله هر روز یک حاجات رو از خدا میخوام نمیدونم چرا مستجاب نمیشه از شما عاجزانه خواهش میکنم منو دعا کنید گفته های خود خدا هست که گفته برای همدیگه دعا کنید مستجاب میشه منم از خدا برای تک تک شماها دعا میکنم و از خدا میخوام حاجت دل شمارو بده. التماس دعا
United States of America
مریم
۲۳:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
سلام دوستان 5 ساله هر روز یک حاجات رو از خدا میخوام نمیدونم چرا مستجاب نمیشه از شما عاجزانه خواهش میکنم منو دعا کنید گفته های خود خدا هست که گفته برای همدیگه دعا کنید مستجاب میشه منم از خدا برای تک تک شماها دعا میکنم و از خدا میخوام حاجت دل شمارو بده. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۹:۰۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
دعامیکنم به حق دست بربده حضرت عباس ع دعای همه مستجاب بشه. امام زمان عج هرچه زودترظهورکنن تادنیاگلستان بشه. دوستان همسرم معتاده خیلی تلاش میکنیم که ترک کنه لی موفق نمیشه شماروبخدابخاطردوتابچه ام دعاکنین زودترترک کنه. خودموبچه هام نابودشدیم. شرایط زندگیمون قابل تحمل نیست. نمیدونم بایدچکارکنم. شماروبه آبروی حضرت زهراس ازته دل برام دعاکنین. دخترم کنکوریه نیازبه آرامش داره. براش دعاکنین. منم دعامیکنم همه به آرزوهاشون برسن وعاقبت بخیربشن. انشالاه
United States of America
رضا
۱۷:۱۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
خدا مراد همه رو بده تمام بیماران رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
خدای عزیز و بزرگ من بنده خوبی نبودم و نیستم ،
جز تو کسیو ندارم و به عنوان یه جوون که به هیچ کدوم از هدف و آرزوهاش نرسیده دل شکستم
خدایا دستمو بگیر نذار وضعیتم همینطور بمونه
خدایا همه جوونارو خوشبخت کن ❤
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بچه ها لطفاً دعام کنید می‌خوام به یکی برسم لطفاً?
(خدایا هرکس هر گرفتاری داره برآورده کن یا هرکس که اینجا نظر داده
الهی آمین?)
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بچه ها لطفاً دعام کنید می‌خوام به یکی برسم لطفاً?
(خدایا هرکس هر گرفتاری داره برآورده کن یا هرکس که اینجا نظر داده
الهی آمین?)
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۰:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام، با99نام خداوندبزرگ
همه ماکه تو اینجا پیام گذاشتیم از بیکسی و ناچاری اومدیم اینجا و معلومه که جز خدا به هیچکس دیگه رو نمی اندازیم و امید اول آخرمون خداست، شک نکنیدکه خدا از نیازهای هممون خبرداره، بهترین دعا اونی هست که از زبان دیگران باشه پس همه برای برآورده شدن حاجت همدیگه دعا کنیم، بعداز برآورده شدن حاجتمون یادمون نره قراری که تو طوفان باخدا بستیم تو آرامش ساحل فراموش نکنیم، خداوند مالک تمام دنیاست و اراده و اختیار همه کارداره و سخاوتمندو مهربونه،یادمون باشه حاجتمون رو اگربده نعمت اگرنده حکمت،،،
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۱:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دوستان برای محمد جواد هم دعا کنید تا راه برود وبشیند ترو خدا
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۱۸:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۲
خدایا تو به حال همه ی ما آگاهی،شکر و سپاس مخصوص توست و تو صاحب همه ی نامهای نیکو هستی
خداوندا از گناهانمان در گذر و درود بفرست بر محمد و آل محمد
خدایا تو را به امام حسین و ایام سوگواریش قسم میدهم خواسته ام را بعد از سالها برآورده کن و بار دیگر مارا به هم برگردان،که بدون شک تو بر هر کاری توانایی و هر لحظه قادر هستی کُن فَیًَکون کنی. الهی آمین
Canada
محمدرضا
۰۲:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
انشالله همه دعاهاشون به خدا برسه و اجابت بشه. دوستان برای منم دعا کنین، الان ۱۰ سال که این دعا میکنم ولی اتفاقی نیفتاده، دوستان خواهش میکنم برام دعا کنین خدا صدام بشنوه. واقعا خسته شدم از زندگی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خدایا خود کمکم کن نوبت دوم نهم رو قبول شم و هیچی تجدید نیاریم خدایا خود کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
کمک میخوام
۱۲:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خدایا لطفا بیماریمو خوب کن
Iran (Islamic Republic of)
نیستانک
۰۰:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما اکثرا بطور یقین و ایمان دعا نمی کنیم. اکثرا در زمان خطر یا مشگلات دعا میکنیم که اصولا این قبیل دعا بطور ژنتیک در انسان هست. مانند لحظه مرگ که خدا را قبول میکنیم چون در نهاد و روح ما پذیرش به خداوند وجود داشته ما آنرا از بین برده بودیم. هر زمان که در شروع دعا هایمان برای دیگران دعا نمودیم یعنی تازه شروع اتصال به خالق. عشق به هم نوع خود و گرفتاران شروع دعای بنده هست. بعد آن اندیشیدن در گناهانی که مرتکب شده ایم. دلها باید شکسته گردد جهت توبه و رفع گناهان. در آخر باید گفت این دنیا آمده ایم که رنج هم ببینیم این جزو مسیر ماست و نیکی حدود آنرا کمتر میکند.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایا کمکم کن عزیزان لطفا برام دعا کنید مشکل دارم دعا کنید برام به آرزوهایم برسم خانواده ام راضی به ازدواجم بشن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
خدایا اینجا مینویسم تا بخونیش خدایا تو بدترین مرحله زندگیمم .بدون کمک تو محاله ازش رد بشم .خدایا میدونم منو میبینی .من نه ازت مالی نمیخوام نه دنیایی .خدایا برادرمو به راه راست هدایت کن .خدایا رفیق خوب سر راهش قرار بده .خدایا تنها تو رو دارم .مبادا دست خالی ردم کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
لطفا برام دعا کنید خیلی نیازه برام و میدونم بعد این همه دعا خوندن خدا دعایم را مستجاب می‌کند لطفا دعا کنید برام
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه
۱۵:۳۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
چرت و پرت نگو که همه چی مصلحت نیس
این کلمه مسخره رو نگو
مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
سلام من خیلی همسرم گرفتار خیلی بدهی داره دستش از همه جا کوتاه دعا کنید دررحمت خدا باز شه مشکل همه بندگان خدا حل بشه مشکل ما هم حل بشه زندگیم به ارامش برسه ممنون از همه
Iran (Islamic Republic of)
فاطپه
۰۶:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام خداوندا کمکم کن به عزت وبزرگی ات قسمت می دهم به خاطر هر نعمتی که بهمون دادی هزاران بار شکر می کنم این یه ارزومم برا ورده کن قول می دهم تا اخرین نفس بندگیت رو به جا بیارم عزیزان دعام کنید توورو خدا,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
چقدر عالی ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۰:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
لطفا برای من دعا کنید فردا واقعا یک چیز رو میخوام از خدا ک برام درست کنه
اینشالله برای شما هم درست کنه
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Setayesh
۱۳:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
همین ک از سمیم قلبت ب خداوند ایمان داشته باشی کافیست خدایا دست ما رو بگیر و ما رو از شیطان دور بگردان عاقبتمان ذو جوری رقم بزن ک در ان شاد و سر زنده باشیم دعایمان رو پیش تو میسپاریم تا ب دست تو براورده شود الهی امین دوستان واسه نا هم دعا کنین فداتون التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
قدر سلامتیتون رو بدونید وقتی اینو می‌فهمید که خدانکرده سلامتی نباشه
بخاطرش خدا رو شکر کنید هر روز هر ساعت هر دیقه هر لحظه

و برای منم دعا کنید که به خواستم برسم و شفا پیدا کنم
لطفا
برای ظهور سریعتر امام زمان(عج) هم دعا کنید
من برای کسی که این پیامو میخونه از خدا میخوام خواسته قلبی که خوبه رو بهش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام لطفاً برای من دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۵:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خدایا کمکمون کن خیلی دل هر دومون خون خسته شدم دیگه بریدم خدایا نوکرتم کمکم مون کن از بچه گی تا الان انقدر بدبختی کشیدم بستم نیست خدایا توبه کردم به درگاه ت تو رو به آبروی مادرم خانوم حضرت فاطمه زهرا س قسم ت میدم کمکمون کن خدایا حاجتموبده خسته شدم خدایا خودت حاجت روآ کن هرکسی که تو زندگیش و تو این دنیا مشگل داره حاجت شو بده و کمک ش کن تو رو به آبروی خانوم فاطمه زهرا س برایم دعا کنید شب روز نشستم و دارم دعا میکنم خسته شدم از بی خوابی و همه چی خدایا کمکم کن دلمون خون شده رفع بلا و گرفتاری کن ازمون تو رو خدا برایمون دعا کنید من برای تک تک شما ها دعا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ان شاءالله خدا دعاي همه مون رو مستجاب كنه الهي آمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۱
دوستان عزیز برام دعا کنید قرعه کشی ماشین برنده بشم..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
من خدا رو شکر میکنم تابحال هر چی خواستم بهم داده الآنم ی چیز ازش می‌خوام می‌دونم میده چون من غیر از خدا از هیچ بنده ای هیچ چیز تا باحال نخواستم فقط از خود خدا بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۱
سلام من میخوام در مسابقات استانی خوارزمی رتبه بیارم خیلی استرس دارم واقعا واقعا واقعا برام مهمه شما رو به خدا قسمت میدم برام دها کنید به ذکر یه صلوات محمدی ، الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Uzbekistan
منتظر
۰۷:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دوستان نظرات همگی را خوندم و از ته دلم دعاتون کردم لطفأ به منم دعا کنید تا مشکلاتم حل گردد به همتون دعا میکنم خدا بزرگه نا امید نمیشیم نمیزاره ازش ناامید شیم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۰:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
برای همتون دعا کردم ایشالا همه به آرزوها و خواسته هاشون برسن اگ به صلاحشونه انشالله و از مشکلات بدور باشند و در سلامتی بسر ببرند.خدا شمایی ک داری این پیامک می‌خونی هم به خواستت برسونه.لطفا شما هم برای من دعا کنید به آرزوم برسم.ی صلوات برای حاجت روایی جمع هم بفرستید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام اسم من پارسا است من وضع مالی خوبی ندارم لطفاً دعا کنید که من توی درس و فوتبالم به یک جایی بروم
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۱۲:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام ب همه عزیزانی ک پیام من رو میخونن۔اگر براتون ممکنه برای خواسته ی قلبم یه صلوات بفرستید۔هر کسی ک میفرسته امیدوارم خدا حاجت قلبشو بده۔ممنون از همتون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام میشه لطفا برای من که فقط ۱۴ سالمه هم دعا کنید؟ خیلی خیلی به دعاتون نیاز دارم ک بالای ۱۴ بشه نمراتم بی ابرو نشم جلوی خانوادم لطفا یه صلوات بفرستید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خدایا یه خواهش ازت دارم میخوام کمک همه آدما کنی دعاشون مستجاب شن بعدش خدا دعای منو مستجاب کن حداقل کل نمراتم رو بالای ۱۴ بیارم خواهشا هرکی داره این پیامو می‌خواند واسم دعا کنه کل نمراتم امسال بالای ۱۴ بیارم بی ابرو نشم تو خانوادم و دوستانم خیلی استرس دارم خواهش میکنم واسم دعا کنید منم هر شب قبلز خواب واس همه دعا میکنم یا رب
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دوستان من امروز امتحان دارم برایم دعا کنید خیلی ممنوم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دوستان عزیزم من امروز امتحان علوم دارم دعا برایم کنید التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۱:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دوستان
من امروز امتحان علوم رو بد دادم برام دعا کنید تجدید نشم توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان گرامی. اسمم عادل هستش. اول اینکه امیدوارم هر کس مشکلی گرفتاری داره خداوند متعال حاجتشو بده. بنده حقیر مریضم دیانتی هستم قند زده به چشمم وهم زخم دیابتی دارم و در خانه نشین شدم اگر بزرگ واری کنید واسه من هم دست به دعا بشید ممنون میشم . انشالله همه مریضا شفا پیدا کنن. ممنونم از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۳:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان من مهسا هستم 11سالمه میشه برای من که 11سالمه دعا کنید یک توله سگ پشمالو که دوست دارم که مامان بابام واسم بخرن ترو خدا واسم دعا کنید ترو خدا منم واستون دعا میکنم که هرچی تو دلتونه مستجاب بشه انشالله ترو خدا واسم دعا کنید یک توله سگ پشمالو بخرن برام مامان بابام راضی بشن و واسم بخرن ترو خدا واسم دعا کنید انشالله هرچی که تو دلتونه مستجاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۳:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من اسمم مهسا 11سالمه ترو خدا واسم دعا کنید که توله سگ پشمالو که دوست دارم رو بخرم ترو خدا دعا کنید هرچه دعا میکنم دعام مستجاب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۱:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام .دوستان هر کی هر آرزو داره برآورده بشه
فرموده میشه اگه ۴۰ نفر برای ۱ نفر دعا کنن .اون فرد هر مشکلی داشته باشه حل میشه .پس دست همدیگر رو با یک صلوات محمدی بگیریم صلوات...
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۱:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان برای من دعا کنید مشکل من حل شه
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل تابنده
۱۹:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام برای من دعا کنید که من درس خوان بشم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
انشاءالله خدا راقسم میدم به حضرت محمد وآل محمد(ص)
جاجت همه را،حاجتروا کنه همچنین این بنده حقیر
الهی آمین
دوستان تورا بخدا قسم میدم یه حاجت دارم نه ساله برآورد نشده نیازمند م آگر بر آورده شود کل مشکل توی زندگی حل میشه خواسته ام را کنار خانه خدا خواستم ولی هنوز مستجاب نشده برای مستجاب شدن دعا چندبار کربلا امام رضا (ع) مکه رفتم وچندبار قرآن به این نیابت ختم کردم متوسل به ائمه (ع) شدم ولی هنوز جواب نگرفتم حاجت بزرگی نیست بگی غیر ممکنه حاجتم در حد معمولیه بخدا ..ولی چرا هردری میزنم جواب نمیاد سوره بقرهایه
۱۸۶ خدا گفته دعا کنی منم مستجاب میکنم سوره طلاق آیه ۳ خدا میکه توکل کن به من من برایش کفایت مکنم جای که گمان نمی برد روزیش میدهم
دوستان گرامی تورا خدا دعا کنید شاید از طریق دعای شما دعای منم مستجاب شه منم بخدا درحق شما دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
انشالله به حق دودست بدیده حضرت ابوالفضل امام زمان حاجت برآورده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان برای شما آرزو موفقیت میکنم دوستان برای من دعا کنید دعا کنین زودتر ازدواج کنم از بی محبتی خانواده خسته شودم به خدا خسته شودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تورو جون عکسی که دوست دارین دعا کنین لطفا به خدا اگه دعام قبول بشه یه دونه کمک میکنم به کسانی که نیاز مالی دارن تورو خدا دعا کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۷:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دوستان هیچ وقت ناشکری نکنین نگین خسته شدم اینا ...یه طوری دعا کنین که مطمانینن دعاتون براورده میشه انشالا که خدا از هممون راضی باشه.
خدایا شکرت بی پایان مرتبه شکرت.
Iran (Islamic Republic of)
نا شنای
۰۶:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
دوستان ..مدتی است که دخترم مریض است ازشما خواهش دا دارم به حرمت بانو حضرت فاطمه زهرا ..س..برایش دعا کنید.من هم همه ی شما را دعا میکنم.امین یارب. العا لمين
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام
تورو خدا واسم دعا کنید که مشکلی تو کارم هست حل شه .
خدایا به بزرگی خودت قسمت میدم به ابروی حضرت زینب قسمت میدم این مشکلم رو حل کن دیگر تحمل شکست دوباره تو زندگیم ندارم خدا کارم درست شه دل مادرم شاد کن الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
دوستان عزیز

نیآزمند دعای خیر همه شما عزیزان هستم
خداوند گره از مشکل بزرگی که برایم پیش امده باز کند
به حق ائمه اطهار و باب الحوائج ، خداوند حوائج شخصی شما عزیزان را برآورده کند
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ۲۵ سالمه شوهرم خیلی وقته همش بیکاره.دوتا بچه داریم.بخدا خیلی ناامید شدم.مردم از بس نون منت خوردیم لباس بقیه تن بچه هام کردم.تورو خدا دعام کنید شوهرم کار گیرش بیاد خیلی دستمون خالیه خیلی.بخدا منم هر روز به وقت غروب همتون دعا میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
rezasalami
۰۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
ایشاالله دعای همه زودی مستجاب بشه
خدایا میدونی چقد دلم پی دلشه، کاری کن جواب مثبت از خودش بگیرم، خواهش میکنم شمام دعاکنید واسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
ترو خدا برام دعا کنید دوست دارم برم پیش بابام 3 سال هس ندیدمش عکساشو میبینم ترو خدا برام دعا کنید خدا برام کاری نمیکنه بابا رفته خارج خیلی دلم براش تنگ شده ترو خدا دعام کنید لطفا دعا همتون میکنم ♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان خدا حاجات همتون رو بده .توروخدا واسه منم دعا کنید به مادرم برسم . مادرم شوهر کرده و شوهرش اجازه نمیده پیششونم زندگی کنم . الان مامانم یه نویدی داده و گفته شاید یه جوری بتونم راضیش کنم تو رو به خدا قسم اون میدم تورو به حضرت زهرا دعام کنید مامانم میخواد هفته ای دیگه خبر بهم بده که قبول می‌کنه یا نه. تورو به خدا دعام کنید منم به خدا همتون رو دعا میکنم .خیلییی محتاج دعاتونم . دعام کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام بچها منم یکی مثه شماها هستم
منم یه مشکل دارم
و از خدا میخام که کمکم کنه ..خداوند خیلی بزرگه خیلی عظمت داره ..خدا اگر تو بخوای میشه فقط بخا
خدا کمکم کن تا نمراتم خوب بشن
خدایا آبروم رو پیش خانوادم نبر
خدا معدل نمراتم رو خوب کن خدایا تورو به جان عزیز ترین کست کمکم کن ...خدا تورا به لب های خوشکیده امام حسین قسمت میدم کمکم کن
....
بچها برام دعا کنید بخدا دارم از استرس میمیرم خودمو به هر دری میزنم به روم باز نمیشه
...
منم برا شما دعا میکنم قول میدم
شما هم برام دعا کنید تا کارم راه بیفته
............
خدایا کمک همه این بچهای گل کن
هرچی که می‌خوان بهشون بده
.........
بچها مطمعن باشید خدا هست
مطمعن باشد خدا کمک هممون می‌کنه
فقط کافیه بهش توکل کنیم
....................⁦(ʘᴗʘ✿)⁩

⁦ಥ_ಥ⁩
سلامتی اون روزی که هممون به آرزو هامون رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان
برام دعاکنیدمامانم مریضه براش دعا کنیدخوب بشه
بابام داره خونه درست میکنه پول نداره الان 2سال میشه داره خونه درست میکنه پول نداره ماتوخانه جاره نشستیم
من دعوای تک تک شما رو خواندم وبراتون دعاکردم برای ما دعا کنید
به تک تک دعا هتی شما نیازداریم
برامون دعا کنیدجون هرکی دوست دارید دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام عزیزم من خوندم خیلی ناراحت شدم خداکنه زودتر مامانت خوب شه خدابزرگه توهم به من دعاکن دلت پاکه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه س
۲۰:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
خدایا مرا از دست ظالمان نجات بده ...خدایا زندگی مو خوب کن خدایا چقد دعا کنم چقد صدات بزنم خیلی دلم گرفته خیلی....خدایا تو زندگی خیلی چیزا بهم دادی مثل سلامتی ازت هزاران بار شکر میکنم.. بهم ارامش بده ارامشی از جنس خودت خدای الرحمن راحمین...برای استجابت همه ی دعاها صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
منم دعا کنین سه تا مشکل بزرگ سر راهمه چیزی برا گفتن ندارم ولی برا همتون و کسایی که به خواطر هر چی که میخوان به این سایت سر میزنن دعا کردم
Iran (Islamic Republic of)
غم لرین آشناسی
۱۴:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان دلم شکسته شما رو قسم میدم بع لبان تشنه حسین ع برام دعا کنین که کارام درس شه از این زندگی از دست این ظالم نجات پیدا کنم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۱۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
مردم جان هرکی دوست دارین برای مامانم دعا کنین فردا میخاد بره سونو گرافی دعا کنین هیچ چیزیش نباشه دعا کنین اون مریضی بد نباشه خدایا خدایا ازت خواهش میکنم من 16 سالمه و مامانم 32 خیلی جوانه خدااااااا
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۷:۰۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
لطفا دعا کنید برام منم برای همتون دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
امضای خدا زیر آرزوهاتون انشاالله‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
از خدا میخام انشاالله تمام چیز هایی که میخاین هر چی زود براورده بشه تورو خدا به داداش بی گناه من که بهش تهمت زدن هم دعا کنین دیه بریدم از همه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
لطفا برام دعا کنید تا دعایم قبول بشه لطفا همه مشکل دارند من هم مشکل دارم لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام لطفا واسه منم دعا کنید تا به دخترم برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام منم برایت دعا می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
منم برات دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۲:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من یه دختر 13 سالم،همش برای کار بابام دعا و نذر میکنم تا خدا بهش یه کار خوب بده،بابام همه کار از دستش برمیاد ولی هیچ جا استخدامش نمیکنن.
ازتون می‌خوام برای کار بابام دعا کنید تا کار خوبی پیدا کنه
Afghanistan
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به من نیز دعا کنید که مشکلم حل گردد
Afghanistan
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به من نیز دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
کامنت های همه رو خوندم خدایا به حق همه برگزیدگانت قسمت می دم حاجت همه رو بر آورده کن برای منم دعا کنید دعا کنید خدا همه مریضا رو شفا بده انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۰۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
براهمتون دعاکردم انشالله هرچه زودتردعاتون اجابت بشه

توروخدابرای منم دعاکنیدکه سریع تردعام مستجاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۱۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام ب تک تک شما عزیزان
جان مادرتون جان هر کسی ک دوس دارین ب منم دعا کنین بخدا ب جان ارواحم قسم خیلی احتیاج دارم دیگ خستم دعا کنید اون کسی ک دوسش دارم دستمو ول نکنه تروخدو دعا کنین منم قول میدم براتون دعا کنم
Iran (Islamic Republic of)
Artin
۱۱:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
دوستان خواهش میکنم برای منم دعا کنید، میدونم که نباید ناامید شد ولی واقعا خسته شدم از بی جواب موندن دعاهام.
Iran (Islamic Republic of)
پینار
۱۰:۰۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خدایا دعایه همه مردم را قبول کن دعایه مراهم قبول کن کسایی که اینجا دعا کردن دعایشان قبول شود برای من دعا کنید من هم برای شما دعا میکنم خدایا توکه همه دعای بچه ها را قبول میکنی خدایا دعایه مرا هم قبول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تراخدا برای کار بچه هامن را دعا کنید من هم تک تک شما دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
به نام خدا
سلام امیدوارم خداونددعاهای تک تکتونو مستجاب کنه
شکی ندارم به خدای بزرگ و مهربونم انقدر دستمو تو زندگی گرفته عاشقشم
امروزم ازش یه خواسته دارم میخوام مادرمو شفا بده (سرطان بد خیم کبد) داره
از شما هم میخوام براش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
کبری
۰۶:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تورو خدا من رو هم دعا کنید منم برا شما دعا میکنم انشاالله که همه عاقبت بخیر بشیم آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خدا جان کمکم کن خودت میدانی دعایم چیست
Iran (Islamic Republic of)
تروخدا دعاکنید
۱۴:۴۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۱۳سالمه مامانم رفته یاسوج یرای کار مهم منو نبرد گفت جای بچه ها اونجا نیس میخواد بیاد ولی بارون شدید میاد و مه تروخدا دعا کنید تا مادرم سالم حرکت کنه و سالم برسه پیشم چون پدر من یه ساله مرده بخاطر ناراحت قلبی داشت فوت کرد دها کنید خدا مادرم رو برام حفظ کنه تروخدا برام دعا کنید منم قول مردونه میدم تا دعا کنم براتون تروخدا تروخدا
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
تو رو خدا واسه من و زندگیم دعا کنید شوهرم افسرده شده کار و کاسبی خوب نیست بیمه هم خودش می کنه و در آمدش به دخل و خرجمون نمی‌خورد دعا کنید کارش رونق بگیره یا یه کار خوب پیدا کنه تو رو خدا حتما دعا کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
لطفاً برای من دعا کنید تا من به آرزوی چندین ماهه ام برسم