دانشگاه آزاد در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه اسکوپوس و WOF اول بوده و در ESI در رتبه 187 قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در هفتادمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه گفت: به طور کلی 2855 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد که از این تعداد 505 واحد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. به عبارت دیگر دانشگاه آزاد باید با 2300 دانشگاه دولتی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیر انتفاعی و غیره رقابت و همکاری کند.

میرزاده گفت: متاسفانه در ده سال گذشته در کنار افزایش تعداد رقبا و کاهش جمعیت و کاهش اثر بخشی دانشگاه رشد جمعیت دانشجو در دانشگاه آزاد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد بودجه این دانشگاه در سال 92 گفت: بودجه دانشگاه در سال 92، 3470 میلیارد تومان و در سال 94، 5800 میلیارد تمومان بوده است. میزان درآمد غیر شهریه این دانشگاه در سال 92 189 میلیارد تومان و در سال 94، 929 میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: 4 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که یک میلیون و 700 هزار نفر آن که معادل 35 درصد کل دانشجویان کشور است به دانشگاه آزاد اختصاص دارد.

میرزاده دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بی شمار دانست و گفت: تجمیع‌ ساختار سازمان مرکزی دانشگاه، تشکیل 20 شورای راهبردی برای استفاده از نظرات نخبگان، تجمیع و باز آرایی سازمان مرکزی، حمایت از باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تجمیع‌ طرح‌های عمرانی و وصل شدن به پایگاه‌های جهانی از دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در ادامه گفت: گسترش عظیمی در مقاطع ارشد و دکترای تخصصی داشته‌ایم و اکنون بیشتر شهرهای بزرگ ایران دارای رشته‌های دکترا هستند و با جذب اساتید و ارتقای مربیان می‌توان دغدغه‌ خانواده‌ها را در مورد انتقال دانشجویان به سایر نقاط شهرها کاهش داد.

میرزاده در ادامه در مورد تعداد رشته محل‌های دانشگاه آزاد گفت: تعداد رشته محل‌های دانشگاه آزاد در مهر 92، 18263 بوده که در بهمن سال 94 به 27854 کد رشته محل افزایش یافته است.

وی در مورد جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی‌های علمی جهانی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه اسکوپوس و WOF اول بوده و در ESI در رتبه 187 قرار دارد.

میرزاده با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی افزایش یافته است، گفت: از اول مهر 92 تا اول دی ماه 94 دانشگاه آزاد اسلامی سهم 42 درصدی در جذب اعضای هیئت علمی داشته‌ایم و پیش بینی‌ می‌کنیم تا پایان سال 95 بین ده هزار الی 20 هزار دانشجو جذب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در مورد نسبت دانشجویان این دانشگاه به کل دانشجویان کشور گفت: نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به کل دانشجویان کشور در مهر 92، 35.5 درصد و در بهمن 94، 34.5 درصد است و نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مهر 92، 21.6 و در بهمن 94، 30.4 درصد و متناسب با هدف برنامه در سال 1404 است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: تغییر هرم سنی جمعیت کشور، بالا رفتن هزینه‌‌های جاری دانشگاه، باقی ماندن زیان دهی برخی از واحد‌های دانشگاهی، کمبود اعضای هیئت علمی استادیار و بالاتر در واحد‌ها، و عدم حضور تمام وقت اعضای هیئت علمی در واحد‌های دانشگاهی از جمله چالش‌ها و نقاط ضعف دانشگاه آزاد اسلامی است که پیش بینی می‌شود با برنامه‌ریزی منظم و دقیق امسال میزان آنها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار