تبریز؛

اجرای 500 منظومه روستایی در کشور

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور گفت: در طول برنامه ششم 500 منظومه روستایی در کشور اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ هادی درفشی در مراسم تودیع ومعارفه مدیران کل بنیاد مسکن استان با اعلام این خبرگفت: برنامه جامع تری از طرح هادی روستایی تحت عنوان طرح منظومه های روستایی در دست تهیه داریم که در برنامه ششم بیش از 500 منظومه روستایی در استان ها اجرا خواهد شد.

وی افزود : ما کارهای بزرگی به برکت حساب 100 و مشارکت مردم و دولت انجام داده ایم و سالانه 200 هزار واحد از سال 85 برای بهسازی شورع کرده ایم؛ یک میلیون و 200 هزار قرار داد بسته ایم و بالغ بر یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث و نزدیک به 400 هزار واحد را بازسازی شده است.

به گفته معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور در بیش از 95 درصد روستاهای کشور طرح هادی تهیه شده و در سال جاری برای کل کشور طرح هادی تهیه می کنیم؛ ضمن اینکه در حدود 40 درصد روستاهای کشور اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

وی افزود: بیش از 3 میلیون جلد سند روستایی در کشور توزیع شده است هم چنیندر بحث مسکن شهری هم در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت حدود 380 هزار واحد مسکن مهر احداث کردیم و در شش ماهه اول سال 95 مساکن مهر در کل کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در بحث حساب 100 و خیرین مسکن ساز ، خیرین بیش از 30 هزار واحد را احداث کرده اند و آذربایجان شرقی استان پیشروی در زمینه حضور خیران است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی انتظار ویژه ای از بنیاد مسکن داریم که باید آستین ها را بالا زده و در جهت عمران روستایی، ایجاد اشتغال کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار هم با اشاره به دوران 20 ساله موفق مدیریت اقای محمدی، افزود: وی در این 20 سال خدمات ارزنده ای را ارائه دادند.

پورمهدی اذعان داشت: بنیاد مسکن نهادی است که توسط حضرت امام تشکیل شده و در بخش بهسازی مسکن روستایی، صدور سند مالکیت و مسکن مهر خدمات چند وجهی ارائه می دهد که در روستاها نقش پررنگ تری دارد و معتقدم بنیاد مسکن می تواند از ظرفیت دستگاه ها برای توسعه روستاها بهره برد.

پورمهدی گفت :ما نگاه ویژه ای به بنیاد مسکن داریم که در زمینه اجرایی کردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی از نهادهای فعال به شمار می رود.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن آذربایجان شرقی هم با اشاره به عملکرد این بنیاد گفت:

تمام یک هزار و 950 روستای بالای 20 خانوار استان آذربایجان شرقی دارای طرح هادی مصوب هستند.

محمدی گفت : روستاهای بالای 20 خانوار ما دارای طرح هادی مصوب هستند و 120 مورد طرح هم بازنگری شده؛ 70 طرح دیگر نیز در دست اجرا است؛ در 851 روستا از روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده و 150 روستا با مشارکت مردم در مرحله زیرسازی است و قراردادها هم بسته شده و به محض مساعد شدن هوا آسفالت ریزی انجام خواهد گرفت و تا تیرماه سال آینده 851 روستا تکمیل خواهد شد.

محمدی با اشاره به این که 280 هزار واحد مسکن روستایی داریم که حدود 50 درصد اینها نوسازی شده اند و 85 درصد روستاهای ما با مصالح مقاوم ساخته شده است، افزود : برای حدود 42 هزار واحد مسکونی تسهیلات 15 میلیون تومانی با بهره 5 درصدی داده ایم که حمام داخل منزل را احداث کنند که در سال 94 تسهیلاتی به این امر اختصاص نیافته است.

در این مراسم مهندس حافظ باباپور که سابقه خدمت در بنیاد مسکن استان های اردبیل، همدان، زنجان و قزوین را دارد به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان معرفی و از زحمات قربان محمدی تقدیر شد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار