عارف در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب:

راه حل مشکلات ما درونی است/ از هر 29 نفر لیست منهای خودم دفاع می‌کنم

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: راه حل مشکلات ما درونی است لذا باید از تمامی امکانات برای تجلی کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در دیدار با جوانان اصلاح طلب اظهارداشت: برای ما حفظ انسجام اهمیت داشته و ورود یک فرد به مجلس اهمیتی ندارد لذا من از هر 29 نفر منهای خودم دفاع می‌کنم.

وی افزود: بالاترین حق اجتماعی افراد، مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان است.

عارف تصریح کرد: جریان اصلاحات به راهبرد جدیدی رسیده است مبنی بر اینکه باید همواره در صحنه حضور جدی داشته باشد لذا ما همیشه اینگونه خواهیم بود.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: اگر میخواهیم در سرنوشت کشور دخیل باشیم باید رای بدهیم و این مسئولیت  را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از نسل اول انقلاب 3 الی 4 نفر در لیست حضور دارند چرا که آینده متعلق به جوانان است.

عارف با بیان اینکه ما ارتقای فرهنگی و رشد و تعالی کشور را می خواهیم، خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات ما درونی است لذا باید از تمامی امکانات برای تجلی کشور استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که اصلاح طلبان در این انتخابات مانند انتخابات 92 رو سفید شوند.

عارف در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی اینکه آیا مجلس نهم  ایرادی داشته است که نباید مجلس دهم تکرار شود؟ گفت: مسائل و طرح‌های مجلس نهم بعنوان مُسَکّن تصویب شده است لذا باید در مجلس دهم سوالها، تحقیق و تفحص‌ها و استیضاح‌هایی که عموما جنبه تخصصی نداشته را کنار بگذاریم. 

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه اصلاح طلبان بالاترین رای را دارند، گفت: دغدغه ما منافع ملی است بر همین اساس ما بارها منافع جریانی خودمان را قربانی منافع ملی کرده‌ایم.

عارف با تاکید بر اینکه جریان اصلاح‌طلبی یک بار دیگر با ارائه لیست صلابت خودش را ثابت کرد، گفت: ما در تدوین لیست، منابع ملی و همسویی با دولت را در نظر گرفتیم و با جریانی که از دولت حمایت می کند ائتلاف کردیم چرا که باید قدردان زحمات کسانی که برای کشور تلاش می کنند، باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نسبت به احیای نظارت در مجلس آینده ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: احیای نظارت را نه در جریان سیاست‌های فردی بلکه در  چارچوب سیاست‌های نظام و پیشرفت آن نظارت را احیا می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح باید در چارچوب قانون باشد، تصریح کرد: اگر دولت از برنامه‌ها و قوانین عدول کند، با آن برخورد می‌کنیم و امیدواریم مجلس بعدی مجلس ملت باشد.

عارف درباره امضای منشور اصلاح‌طلبان از سوی اصولگرایانی که در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارند، گفت: لزوما اصولگرایانی که در لیست ما قرار دارند نباید منشور اصلاح‌طلبان را امضا کنند زیرا اصلاح‌طلب نیستند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان مورد تایید شورای سیاست گذاری است، گفت: در حال حاضر اولویت ما فرستادن نمایندگان بیشتری به مجلس است لذا زمانی که مجلس شکل گرفت در رابطه با ریاست آن تصمیم می‌گیریم.

عارف با بیان اینکه تغییر و اصلاح مجلس به رفع مشکلات کشور کمک می کند، گفت: امیدواریم با ابلاغ برخی از سیاست‌های کلی بخشی از مشکلات و مسائل برطرف شود.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص قرار گرفتن برخی داوطلبان در لیست‌های متعدد اظهار داشت: نگاه ما نگاه انحصارطلبانه نیست و معتقد نیستیم که هر کس در لیست ما قرار دارد نباید در لیست دیگری قرار گیرد چرا که ممکن است لیست‌های تخصصی ارائه شود.

عارف در خصوص برنامه‌های اصلاح طلبان برای جوانان گفت: ما برنامه کلی را با 126 بند ارائه داده‌ و بخش های مختلفی را مشخص کرده‌ایم که یکی از بخشهای آن جوانان است، همچنین مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج نیز از موضوعاتی است که با جوانان ارتباط دارد.

وی با اشاره به شعار "امید، آرامش، رونق اقتصادی" گفت: شعار ما مشترک است و به نوعی امضای مشترک ائتلاف شده است لذا برای پیروزی باید به آن توجه کنیم.

عارف با بیان اینکه از نسل اول در لیست اصلاح‌طلبان 3 الی 4 نفر حضور دارند، چرا که آینده متعلق به جوانان است، گفت: من سرمایه‌ام را از جوانان می دانم چرا که دغدغه ما جوانان هستند و در مجلس دهم می‌توان برای هر کمیسیون هیئت مشاوره جوانان تعیین کرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.