شیراز؛

افتتاح بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی کشور

بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی کشور با حضور وزیر بهداشت در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وزیر بهداشت در این برنامه، ابتدا بر مزار بانو "نزاکت امتیاز"، در جوار بیمارستان که نیکوکار این پروژه بوده است، حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این بانوی نیک اندیش را گرامی داشت.

همچنین از بخش های مختلف این بیمارستان شامل اورژانس، اتاق عمل و ICU، دیدن کرد و با خدمات پیش بینی شده برای ارایه، از نزدیک آشنا شد.
وزیر بهداشت در آیین گشایش این بیمارستان، بانو "امتیاز" را یک قهرمان خطاب کرد و گفت: چراغی که ان مرحوم روشن کرد،در تاریخ شیراز روشن و ماندگار است.
او سخت ترین بیماران را بیماران سوختگی برشمرد و افزود: سخت ترین کاری که پزشک و پرستار انجام می دهند، برای بیماران مبتلا به سوختگی است.
دکتر هاشمی دلیل این برنامه ها را پرکاری دکتر ایمانیه و همکارانش عنوان کرد که در نقاط مختلف استان، مراکزی به بهره برداری می رسند.

استاندار فارس در این آیین، گفت: سرمایه گذاری در شیراز، سرمایه گذاری برای جنوب کشور است، چرا که تمام مناطق جنوب کشور، نیازمند خدمات هستند.

"محمدعلی افشانی" با اشاره به تلاش های بسیاری که برای اتمام این طرح صورت گرفت، از همه دست اندرکاران و به ویژه نیکوکار پروژه، تقدیر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین، از نیت نیک "بانو "امتیاز" که امروز، با بهره برداری از این بیمارستان تحقق یافت، تقدیر کرد.
دکتر "محمدهادی ایمانیه" این طرح باعظمت را بهترین پروژه سوانح سوختگی و ترمیمی در کشور خواند.
بزرگترین و مجهزترین مركز آموزشي درماني سوانح سوختگی و ترمیمی کشور به نام مركز آموزشي درماني سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت اميرالمومنين (ع) شيراز با 130تخت، مساحت 60هزار مترمربع و زیربنای 30هزار مترمربع افتتاح شد.

این مرکز آموزشی درمانی، با همکاری نیکوکار عرصه سلامت، بانو "نزاکت امتیاز" به نیابت از پدر مرحومش " علی محمد امتیاز"، به بهره برداری می رسد .

مزار بانو "امتیاز" در ورودی این بیمارستان، قرار دارد و دو مجسمه نیز به یاد این بانوی بزرگوار و پدرش، در لابی ورودی بیمارستان، نصب شده است.
تا كنون مبلغی به ارزش 70 ميليارد تومان هزينه صرف ساخت این مرکز آموزشی درمانی شده است که حدود نیمی از آن را نیکوکار این پروژه اهدا کرده است.
بخش هاي درماني این مرکز که از مجهزترین مراکز سوختگی و ترمیمی در خاورمیانه است، شامل هشت بخش اتفاقات، پلاستيك، آي سي يو سوختگي، درمانگاه هاي تخصصي و فوق تخصصي، بخش بستری عفونی (زنان و مردان)، بخش بستری کودکان، بخش بستری گرافت، بخش بستری غیرعفونی است.
قسمت های پاراكلينيك، فيزيوتراپي، راديولوژي (سونو و ماموگرافي) مدارك پزشكي، هيدروتراپي، بانك پوست، واحدهاي CSSD و لاندري، واحدهاي اداري و آموزشي و تربيت بدني هم شامل سالن ايروبيك و سالن ورزشي در این بیمارستان، تعبیه شده است.
کلنگ ساخت این بیمارستان، در سال 1382 به زمین زده شد و در سال 1384 به صورت رسمی، ساخت آن آغاز شد و با حضور وزیر بهداشت، دکتر هاشمی، وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می شود.

در ساخت این بیمارستان، استانداردهای روز، مانند ايجاد راهروهاي مشاهده اختصاصي برای همراهان بيمار برای کنترل عفونت، به كارگيري سيستم كنترل هوشمند روشنايي برای کنترل عفونت، ايجاد توالت هاي بدون پايه برای کنترل عفونت، استفاده از سراميك هاي آنتي باكتريال، نصب شيرهاي چشمي (اپتيك)، ايجاد سيستم فاضلاب جديد و استهسال آب برای فضاي سبز، استفاده از سيستم جديد فاضلاب و تغيير لوله ها از گالوانيزه به پنج لايه در راستاي افزايش عمر لوله ها، ايجاد رختكن مركزي، ايجاد آسانسورهاي استريل برای انتقال بيماران، ايجاد آسانسورهاي استريل برای انتقال ملزومات از اتاق عمل به بخش ها و ايجاد اتاق عمل هاي تفكيكي سوختگي و پلاستيك، در نظر گرفته شده است.
بیمارستان مجهز به یک بانك پوست بوده و از دیگر ویژگی های آن می توان به ساخت فضاي كاملاً متناسب و منحصر به فرد برای موتورخانه، ساخت مركز تحقيقات پوست، انتخاب و رنگ بندي متناسب بخش ها، وجود رينگ آتش نشاني در اطراف ساختمان و جدا بودن مسيرهاي ورودي بيمارستان و بخش ها اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.