زندگی زناشویی با بوی خیانت

از آزردگی تان به عنوان وسیله ای برای گرفتن امتیاز از همسرتان و رسیدن به خواسته هایتان خودداری کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی بود که به تماس های تلفنی شوهرم مشکوک شده بودم تا اینکه ماه گذشته زمانیکه از اداره به منزل برگشتم متوجه حضور خانمی در خانه شدم. اون روز همسرم خیلی گریه و ابراز پشیمانی کرد که من ببخشمش و قول داد که دیگه این کار تکرار نشود. ولی من از آن زمان تا بحال با تماس های تلفنی او بهم میریزم و عصبی می شوم دیگه نمی دونم که چیکار کنم؟ زمان هایی که همسرم در خانه نیست آرامش ندارم. لطفا راهنمایی ام کنید.
 معمولا خیانت ها زمانی که در دیگر جنبه های روابط زناشویی شکست اتفاق می افتد احتمال وقوع بیشتری دارد. عوامل محرک بسیاری مانند مشکلات ارتباطی، نارضایتی جنسی، مشکلات مالی و یا ناباروری یکی از زوجین و یا حتی مشکلاتی که پیرامون مسایل و مشکلات فرزندان خانواده ایجاد می شود می تواند یک زوج را به سوی جدایی سوق دهد.
 
لذا اگر یکی از زوجین با فرد  دیگری که علاقمند به هم هستند ساعات خوش، خالی از تنش و استرس و اوقات فراغت خوبی را سپری کند در حالیکه زندگی با همسرش مانند جهنم باشد احتمال خیانت بسیار بالاست.
پس در گام اول شما باید تلاش تان این باشد که علت این رفتارهمسرتان را شناسایی کنید.
 
 
 
مهمترین تاثیر خیانتهای زناشویی
 
مهمترین تاثیر خیانتهای زناشویی، ایجاد آزردگی در فرد خیانت دیده است. زوجهایی که پس از خیانت تصمیم به ادامه زندگی می گیرند، سعی می کنند ببخشند و فراموش کنند. اما در حالی که شاید بتوانند ببخشند اما نمی توانند فراموش کنند. فراموش کردن خیانت و بی وفایی همسر غیر ممکن است مگر همه خاطرات همراه با آن فراموش شود.
 
اما یکی از قابل ملاحظه ترین کشفیات در خلال کار با افراد خیانت دیده این است که علی رغم چنین خاطراتی، زندگی مشترک ممکن است بهبود یابد. قبل از رخ دادن بی وفایی اغلب زوجین تصور می کنند ادامه زندگی پس از بی وفایی غیر ممکن است اما آنچه افراد خیال می کنند با همسر بی وفا انجام خواهند داد متفاوت از همان کاری است که در عمل انجام خواهند داد.
 
در کمال تعجب تجربیات نشان داده است که در صورت مشخص شدن و حل مسایل زیر بنایی، زوجین قادرند برای رسیدن به بهبود تلاش کنند. حتی با اینکه قادر به حذف آن خاطره نیستند می توانند با وجود آن خاطره به فکر بهبود زندگی مشترک شان باشند.

در ادامه به طور بسیار خلاصه، سرفصل های رهایی از آزردگی را برای شما توضیح می دهم:
اجازه دهید زمان خاطراتی را که موجب تحریک احساس آزردگی می شود، کم رنگ کند.( تجارب جلسات درمانی نشان داده که تقریبا زمانی معادل دو سال باید صرف این مرحله شود.)
 
از زندگی کردن با اشتباهات گذشته بپرهیزید و بر زمان حال و آینده متمرکز شوید. در زمان حال نیز به شدت از یادآوری خاطرات گذشته اجتناب کنید.
 
از آزردگی تان به عنوان وسیله ای برای گرفتن امتیاز از همسرتان و رسیدن به خواسته هایتان خودداری کنید.

مخلص کلام اینکه از قانون حمایت، توجه، زمان و صداقت برای بهبود زندگی مشترک باید استفاده شود.
توصیه جدی دارم به اتفاق همسرتان نزد مشاوره زناشویی مراجعه حضوری داشته باشید. با بدبینی زندگی تان را ادامه ندهید بلکه همه تلاش تان اصلاح رابطه با همسرتان و حفظ زندگی مشترک تان باشد.
 
 
منبع:تبیان
انتهای پیام/
برچسب ها: زندگی ، زناشویی ، خیانت ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.