گرد و غبار خانه تکانی سازمان نظام مهندسی به چشم چه کسانی می‌رود؟

طبق گفته کارشناسان بخشنامه عدم عضویت فارغ‌التحصیلان غیرمرتبط در نظام مهندسی ساختمان یک خانه تکانی در جهت حذف تقاضای بالای متقاضیان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی تابستان سال 94 در تصمیم شماره 27882.430 با بی‌محلی از کنار دانش‌آموختگان مهندسین ناپیوسته علمی- کاربردی معماری و تکنولوژی معماری گذشت که این امر نهایتا به ندادن پروانه اشتغال به کار این دانش‌آموختگان ختم شد.

تصمیمی که چندین ماه است ، اعتراض دانشجویان و البته فارغ‌التحصیلان این رشته را به دنبال داشته و سردرگمی تنها نتیجه برای آنها بوده است.

در این خصوص برخی از نمایندگان خانه ملت، دلیل این تصمیم‌گیری وزارت راه و شهرسازی را حجم بالای متقاضیان عنوان کرده‌اند و البته این نمایندگان معتقد هستند که حجم کار برای این افراد آن قدر بالاست که حتی امکان پذیرش کاردانی‌های ساختمان نیز وجود دارد.

طبق این گزارش برخی از عضوهای کمیسیون عمران نیز بیان کرده‌اند که این امر نباید عطف به ماسبق شود و اجرای آن برای فارغ‌التحصیل جدید که در جریان این تصمیم هستند باید صورت گیرد البته در این میان کارشناسان، تصمیم گرفته شده سال‌ها پیش وزارت راه و شهرسازی را خانه تکانی سازمان نظام مهندسی در جهت حذف تقاضای بالای متقاضیان عنوان می‌کنند و اعتقادشان بر این است که عدالتی در این خصوص رعایت نشده است.

** این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود

سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق توافقات گذشته افراد می‌توانستند با گذراندن تعدادی واحد کتبی در مراکز آموزشی معتبر همانند دیگر مهندسان پروانه‌‌ اشتغال بگیرند که این مصوبه‌ کمیسیون هم ارزی است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه محدودیت‌های جدید اعمال شده عطف به ماسبق نمی‌شود، گفت: این امر قطعی خواهد بود و افرادی که در گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا پروانه اشتغال گرفته‌اند نباید این محدودیت شامل حال آنها شود و حقوق مکتسبه این اعضا باید تأمین شود.

** این محدودیت‌ها غلط است

رئیس کمیسین عمران در ادامه تصریح کرد: اعتقاد وزارت راه و شهرسازی بر این است که چون تعداد فارغ‌التحصیلان بالا است، جهت تأمین اشتغال آنها دچار مشکل شده بنابراین محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها غلط است و می‌بایست این افراد طبق قانون در مشاغل حرفه‌ای به کار گرفته شوند گفت: با همین وضع موجود، حجم کار آنقدر بالاست که حتی می‌تواند ظرفیت پذیرش کاردان‌های ساختمان (نه لیسانس‌ها) را داشته باشد.

هاشمی در پایان اظهار داشت: ما آمادگی لازم را داریم که هر گونه حمایتی از این فارغ‌التحصیلان انجام دهیم.

** دلیل موجهی برای این کار نمی‌بینیم

مهرداد بائوجی لاهوتی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت راه و شهرسازی، ناپیوسته بودن مدرک تحصیلی این افراد را دلیل این کار دانسته است اما این دلیل صحیح نیست زیرا این افراد همان دروش را خوانده‌اند و حتی تعداد واحدهای بیشتری را گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: دلیل موجه و منطق برای این کار نمی‌بینیم بنابراین در کمیسیون عمران به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا قانون نیست و به صورت دستورالعمل ابلاغ شده است.

نماینده مردم گیلان و لنگرود اظهار داشت: همه ابعاد این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و صحبت‌های دو طرف شنیده شود تا در چهارچوب قانون پیش برود.

اما نباید فراموش کرد که اجرای این بخشنامه موجب شده تا زحمات چندین ساله بسیاری از فارغ‌التحصیلانی را که بی‌خبر از فکر تصمیم‌گیران مسیر کاری زندگی‌شان را مشخص کرده‌اند به سادگی نادیده گرفته شده است.

همه این افراد معتقد هستند که این قانون باید مشمول افرادی شود که بعد از تصویب این قانون به تغییر رشته اقدام کرده‌اند.

اما نکته حائز اهمیت در این بین این است که هیچ بحث و تصمیمی ناگهانی نباید منجر به تضعیف نقش و تلاش افراد مختلف جامعه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس راستین
۱۶:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
تموم بدبختی و بیکاری بچه های زحمت کشیده و نخبه دیپلم ریاضی فیزیک که بطور پیوسته لیسانس گرفتن بدلیل ازدحام شاگرد تنبل های هنرستانی که ناپیوسته ناپلئونی خودشون رو از میانبر وارد زمین بازی ما مهندسین حقیقی کردند منشاء میگیره.این ظلم واضح در حق بچه های ریاضی فیزیک رو تموم کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ر.اسماعیلی
۰۵:۰۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اگر راست میگین و ملاکتون سطح سواد و حرفه ای بودنه چرا یک آزمون جدا برای کسانی که کارشناسی ناپیوسته و غیر مرتبط با کاردانی خوندن نمیزارید؟
چرا مثل بچه ها قانون میزارید؟ اول و آخر یاد گرفتن چیزی چه فرقی داره؟ مثلا منی که از طرح ۲ نعماری تا طرح نهایی رو زیر ۱۷ نمره نگرفتم مگه میشه طرح ۱ رو که تو کاردانی بوده و نگذرونده ام رو بلد نباشم؟
واقعا این ظلمه....
Iran (Islamic Republic of)
بابک رحیمی
۲۲:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا آدم هایی که به این وضوح تبعیض قائل میشوند .همیشه باید منصب داشته باشند و مردم را به چالش بکشند .
تبعیض از این واضحتر.

اله اکبر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
این جای تحمل نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خوبه..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۲۲:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام، الان 2 ساله همه گرفتار مصوبه هستن،
Iran (Islamic Republic of)
بنام
۲۳:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ز اول میگفتن که پروانه در کار نیست. در اینجا قوانین به قول معروف 24 ساعتی هست. این که نميشود وزارت خانه، مردم را به بازی بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
عزیزان تنها راه حل موجود پی گیری از طریق دیوان عدالت اداری است چون وزارت راه هیچ ارزشی برای هزینه وعمر تلف شده ما قائل نیست هرچند زمان بر است ولی تنها راه حل موجود می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
ماهرروزصدنفرجلوریاست جمهوری جمع میشیم.خیلیهاش منتشرنمیشه.وخواهان لغومصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
بسمه تعالی
باعرض سلام وادب:احتراماپیروکمیسیون هم ارزی رشته هاصادره ازنظام مهندسی به تاریخ 25/5/94وبه امضای آقای منوچهرشیبانی اصل درزیربرگ وزارت راه وشهرسازی اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته سال 1391مهندسی تکنولوژی عمران –عمران ازدانشگاه آزاداسلامی مشهدباطی 12واحدراهسازی ونقشه برداری وروسازی وحمل ونقل وترافیک و12واحدآب وفاضلاب وسدوشبکه و70واحددرزمینه ساختمان برطبق مصوبه فوق به خاطرنامرتبط بودن کاردانی فردی فاقدصلاحیت وغیرمرتبط درنظام مهندسی شناخته شده ام وحالامثل بنده 10هزارنفردیگر هم ازدوستانم می باشند.وعلی رغم مدرک به روزشده وطی واحدهای جبرانی وتاییدمدارکمان ازسوی وزارت علوم ازسوی نظام مهندسی بااین مصوبه موردتحقیروتوهین ومتهم به فردی ناآگاه قرارگرفته وازداشتن پروانه اشتغال محروم شده ایم.ومن که مادرم ازبچگی باقالی بافی مارابزرگ کرده است وبرای هرریال که خرج شده است صدهاهزاربارنخهای قالی راگرفته است .وپدرم میلگردداغ وقالبهای سنگین بادستهای نازنینش جابجاکرده است.وحالامن باداشتن زن ودوتابچه حالایک سال است بیکارم.وهیچ کاری برای آنهاازدستم برنمی آید.وازطرفی آیین نامه جدیدمقررات ملی ساختمان مراتایید می کنداگرشماجای من بودیدچه میکردید.باتشکرواحترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
مسلمامدرک جدیدوبه روزشده ومطابق آیین نامه بودن یک مهندس که نرم افزارهای مربوطه راهم بلداست وواحدجبرانی هم گذرانیده خیلی بهتروبالاترازمهندسی است که مدرک کهنه وباروشهای قدیمی را خوانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
چراوزارت علوم ووزارت راه وشهرسازی ونظام مهندسی مدارک قدیمی که براساس تنش مجازاست وآیین نامه هم قبولشان نداردحذف نمی کند.ومدارک به روزشده وآیین نامه ای وکسانی که نرم افزارمهندسی هم بلدندوواحدجبرانی هم طی کرده اند راحذف می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
چرامدارک کارشناسی ناپیوسته باکداصلی که بعدازسال۱۳۹۰ براساس روش جدیدآیین نامه مقررات ملی ساختمان کشورگرفته شده است راحذف کردید،ولی مدارک قبل ازسال ۱۳۹۰که براساس روش قدیمی آیین نامه وروش تنش قدیمی وخطرناک مجازاست را حذف نکردید،چرابرعکس عمل کردید؟(منظورم مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ۲۵/۵/۹۴صادره ازنظام مهندسی کشورمی باشد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام! هر یک از دوستان که مشکل دارند از طریق نماینده مجلس خودشون پیگیر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
خواهشا یه مسئولی این قضیه رو پیگیری کنه این که نمیشه یه عده جوون عمرشونو بزارن واسه درس اونوقت اینجوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
واقعا برای عمر و هزینه ای که تو این دانشگاه ها صرف کردیم متاسفم
Germany
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام. با سرنوشت 5000 جوان این سرزمین بازی نکنید .ما،جوانان ایران حق خودمون رو میخواهیم
Seychelles
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
حق داره نظام مهندسی تازه خیلی دیر اقدام کردن طرف درسهای دبیرستان را بلد نیست داره مدرک دکتری رشته فنی میگیره
Seychelles
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
دوستان بهتره ی مقدار واقع بین باشند: الان اکثر مدارک صادره از طرف بعضی دانشگاه ها..... واقعا فاقد اعتبار هست .طرف ریاضیات اول دبیرستان را بلد نیست با معدل 18 -19 از فلان واحد دانشگاهی فارغ التحصیل میشه با مدرک باصطلاح مهندسی - یه سری رشته ها درست کردن پول مردم را از جیبشون در بیارند. نظام مهندسی کار بسیار درستی کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
با سلام. می بینید تو رو خدا، بعد از ده سال تحصیلات دانشگاهی و دانشجو ممتاز شدن . حالا میگن شما مهندس نیستی چون ناپیوسته خوندی.! واقعا چه کسی باید جوابگو عمر رفته ما باشه!!! از باشگاه خبرنگاران جوان خواهشمندم به طور جد پیگیر این قضیه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
یعنی کسی نیست از حق مسلم ما دفاع کنه ...این ظلم و بیعدالتی تو کشور اسلامی یعنی چی واقعا؟من از حق زنو بچم زدم و کلیه دروس هم ارضی رو پاس کردم و اینهمه وقت و عمرم رو صرف کردم بعد با بخشنامه مرداد 94تمام زحمات منو نادیده میگیرند
مسوولین کجا هستند واقعا اینه عدالت اجتماعی
واقعا باید تاسف خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
یعنی کسی نیست از حق مسلم ما دفاع کنه ...این ظلم و بیعدالتی تو کشور اسلامی یعنی چی واقعا؟من از حق زنو بچم زدم و کلیه دروس هم ارضی رو پاس کردم و اینهمه وقت و عمرم رو صرف کردم بعد با بخشنامه مرداد 94تمام زحمات منو نادیده میگیرند
مسوولین کجا هستند واقعا اینه عدالت اجتماعی
واقعا باید تاسف خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
باسلام
اینجانب دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی هستم و هم چنین در این زمینه تجربه و مهارت دارم
با توجه با این وضعیت این مدرک من و دوسال زحمت بنده فقط صرف وقت و هزینه کردن مالی برا من در برداشته است
چرا فقط به فکر دانشگاه ها برا بالا بردن دانشجویان و پر کردن کلاس های دانشگاه هستید.
از تمام مسولین خواهش دارم تمام تلاش خودرا برای این مشکل انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام جای تعجب داره وقتی کسی تو آزمون نظام مهندسی که مشترکا بین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با کاردانی مرتبط یا غیر مرتبط قبول میشه و پروانه میگیره تو سازمان بدلیل ناپیوسته و غیر مرتبط بودن کاردانی اجازه ارتقا نداره!!!
این یعنی تبعیض یعنی ناکارامد دونستن آزمون!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
به نظرم یک تصمیم بی منطق و نا عادلانه اتفاق افتاده که در پی اون هزاران خانواده درگیر شدند خدا می دونه که از تهران تا ابهر صبح ساعت 3 بلند می شدم و سوار سرویس تو میدون رسالت می شدم و می رفتم دانشگاه متاهل بودم و به امید اینکه با این مدرک بتونم سروسامانی به زندگیم بدم سختیهاشو با خانومم تحمل کردیم .
اما یک عده اومدند و ناعادلانه زحمات و هزینه های هنگفت ما رو نابود کردند همشون در پیشگاه عدل الهی باید پاسخگو باشن
Russian Federation
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
واقعا يكي از قوانينيه كه وضع كردن منم حق ميدم كارشناسي ناپيوسته با كار اني غيره مرتبط خونده رو محدود كنن ولي يكي كه ديگه فوق گرفته نبايد محدود بشه واقعا اين سوال را دارم از اقايون واقعا دوره كارداني چي ميخونن كه الان اون شده مرجع تصميم گيري؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
از باشگاه خبرنگاران جوان خواهش میکنم این قضیه رو بیشتر پیگیری کنه،
ممنون
Germany
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
من کارشناس ناپیوسته عمران هستم مدرک نظارت و اجرای نظام مهندسی رو 3 سال قبل گرفتم الان با مصوبه جدید سازمان مسکن و شهرسازی پایه کاریم ارتقا پیدا نمیکنه ،کجای این مصوبه قانونیه که یه نفر رو از حق طبیعیش محروم کنن، اگر ملاک کاردانیه افراد هست اسم سازمان رو بزارن نظام کاردانی نه نظام مهندسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
همیشه و همه جا در حق دانشجویان رشته های فنی و ناپیوسته ظلم شده و این قشر مظلوم واقع میشن.مگه ماکه اینهمه وقت و عمرمونو گذاشتیم درس خوندیم پول خرج کردیم ایرانی نیستیم؟ با اتباع خارجی هم این رفتار نمیشه. کی جواب عمر رفته مارو میده؟ پس چی شد اونهمه شعار که نوید حمایت ازرشته های فنی رو میداد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
چرا هر روز با یه قانون که معلوم نیست لزومش چیه ، تن ما جوونای جویای کار رو میلرزونید؟ این همه فارغ التحصیل از دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی و غیره ! پس برای چی این همه دانشگاه معماری هر روز یه جا سبز میشه؟؟!! امکانات شغلی که برای ما فارغ التحصیلای قدیمی نیست چه برسه به جدیدا حالا همون پروانه اشتغال نظام مهندسی رو هم ازشون میخاید دریغ کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
آیا کسی هست ما را در مقابل این ظلم خانمان سوز یاری کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
بیشترین ظلم به ناپیوسته مکانیک شده. اون هم ناپیوسته سیالات.چون درمقابلش پیوسته سیالات کداصلی وحق ارتقا وحق آزمون داره. ولی ناپیوسته سیالات هیچ کدوم از اینهارو ندارهدرصورتیکه. تمام دروس هم یکی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
بیشترین ظلم به ناپیوسته مکانیک شده. اون هم ناپیوسته سیالات.چون درمقابلش پیوسته سیالات کداصلی وحق ارتقا وحق آزمون داره. ولی ناپیوسته سیالات هیچ کدوم از اینهارو ندارهدرصورتیکه. تمام دروس هم یکی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
سال ١٣٧٥ براى كاردانى معلم فنى پذيرفته شدم به سه دليل:
١. مهندسى معمارى، كارشناسى ارشد پيوسته بود و براى قبولى رتبه ى سه رقمى ميخواست و با رتبه ى من قبولى امكانپذير نبود.
٢. علاقه ى بسيار زياد به معمارى كه باعث شد كاردانى معمارى رو به برخى مهندسي ها و كارشناسى هاى دولتى و آزاد ترجيح بدم تا خودم رو در مسير دلخواهم قرار بدم
٣. انتخاب شهر تهران (شهر خودم) بعنوان محل تحصيل

سال ١٣٨٠ براى كارشناسى پذيرفته شدم و ١٣٨٦ آزمون نظام مهندسى رو پشت سر گذاشتم، هر چهار آزمون با نمره ى بالاتر از ٦٠
پروانه اشتغال به كار در صلاحيت هاى طراحى و نظارت رو گرفتم
سال ١٣٩١ ارتقاء پايه (پايه دو) داشتم در صلاحيت هاى ذكر شده.
سال ١٣٩٣ براى تمديد پروانه مراجعه كردم سازمان و در پروانه ى جديد ذكر شده بود "مرتبط با مهندسى معمارى" !!! جوياى دليل شدم ؛ فرمودند چون مدرك كاردانى شما معلم فنى بوده و كارشناسى ارشدتان هم تكنولوژى معمارى ست!!! و
به طور كل صلاحيت طراحى رو از من خواهند گرفت به دليل مدارك كاردانى و ارشد مرتبط با رشته ى اصلى!

چند مورد:
پيشنهاد ميكنم زمان را به عقب برگردانند ، ١٣٨٣ كه براى مقطع كارشناسى ارشد پذيرفته شدم؛ كه اگر ميدانستم ١٠ سال بعد به جرم انتخاب ١٠ سال قبل صلاحيت طراحى رو از من خواهند گرفت قطعا در انتخابم تجديد نظر مى كردم

اگر تعداد فارغ التحصيلان بالاست چه جاى نگرانى؟؟
آزمون ورود به حرفه را با كيفيت برگزار كنيد و به جاى پايمال كردن حقوق مهندسين به بانيان و واضعان و موسسات بى در و ديوار معترض باشيد و آموزش عالى!

والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
با سلام
آیا سنجش سواد با اینه؟
یعنی کسی که لیسانس مرتبط داره باسوادتر از غیرمرتبطه؟
آزمون باید تعیین کنه که چه کسی لیاقت گرفتن پروانه رو داره
چرا همه جا سلیقه ای برخورد میشه؟چرا با این کارا میخواهیداز واقعیت فرار کنید.
یعنی مشکل نظام مهندسی کشور فقط همینه؟
با آینده و سرنوشت جوان ها بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
من تعداد واحد بیشتری در دانشگاه خوندم برای اینکه لیسانس عمران - عمران بگیرم
تمام واحد هم ارزی خوندم ......؟؟؟
کاردانی سد و شبکه بوده به صورت سلیقه‌ای عمل میکند
لیسانس عمران آب قبول .. و حتی کاردانی تاسیسات آبی و.. .
همه را میفرستند برای هم ارزی، موقع ما شد دنیا برعکس شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
با سلام
واقعا نسبت به تعدادی کثیری از فارغ التحصیلان ناپیوسته رشته معماری ظلم شده. چرا اینو چند سال قبل نگفتن تا ما تکلیفمونو بدونیم.حالا بعد چند سال وقت گذاشتن برای این رشته وقتی این قوانین رو تصویب کردن که دیگه راهه برگشت نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
من نمیدونم کدوم عقل سلیم این موضوع رو قبول میکنه ؟
اگه میخوان ناپیوسته ها رو پروانه ندن نباید الان بگن اصلا نباید بذارن طرف ثبتنام کنه یا اینکه موضوع رو واسه طرف باز کنن و بهش بگن داستان این هست اون وقت دیگه طرف نمیتونه معترض باشه .
به خدا ظلم هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
تصویب این قانون بسیار ناعادلانه است و باعث ازبین رفتن امید هزاران جوان نخبه و تحصيل کرده که سرمایه این مملکت هستند میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
حق مارو از وزارت راه و شهرسازی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
باسلام:
این مصوبه ظلمی به تمام معناست به کارشناسیهای ناپیوسته،وقتی که دوره کارشناسی را میخوندیم چرا دروس جبرانی را خوندیم،برای چی این قوانین روز به روز دست و پای جوانان را میبنده،فردی که از طریق رشته ریاضی آمده کارشناسی پیوسته مکانیک خوانده حتی یک شیر یکطرفه را هم نمیشناسد میتواند پروانه دریافت بکندولی من که از دوران هنرستان فنی بوده ام صلاحیت ندارم آقایان مسئول یک ذره فکر کنید که آیا مصوبه شما ظلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
باسلام،اینجانب رشته کارشناسی ناپیوسته مکانیک باگذراندن بیش از165واحد مدرک مهندسی گرفته ام الان هم عضو نظام مهندسی و دارای پروانه اشتغال،بامصوبه جدیدی که از طرف سازمان مسکن و شهرسازی در مرداد ماه امسال صادر شده اینجانب از ارتقا پایه محروم میشوم ،بایدتمدید کنم پروانه اشتغال رو،کجای این مصوبه درست میباشد واقعا ظلم نیست اینکار ،اینکار اشتغالزای میباشد یا اشتغالزدای،خواستار لغو این مصوبه هستیم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
واقعا ظلم بزرگی به جوونا میشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
بنده تیر ماه 95 فارغ التحصیل میشم.
1.5سال پیش وقتی تصمیم به تغییر رشته بدم 'کلی' تحقیق کردم و تصمیم گرفتم. با کاردانی غیرمرتبط به معماری ، لیسانس معماری بگیرم. "چرا که اون زمان قانون کمیسیون هم ارزی موجود بود" و این مسیله تاثیر بسزایی رو تصمیمم داشت!!
اگه غیرمرتبط ها از نظر نظام مهندسی معتبر نیستند ، چرا هنوز اجازه و تشویق به تحصیل صورت میگیره؟!

وقتی اجازه و اعتبار به تحصیل داده شده ، اعتبار به مدرک فارغ اتحصیلانش داده بشه.
و اگه قرار ه این اعتبار داده نشه ، ورودی های بعد از این تاریخ ، به دانشگاه ، رو لحاظ کنید. چرا که اونها نیز تحقیقات شون رو کردن و تغییر رشته دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
خواهشا رسیدگی کنید. آدم ی روزش تلف میشه چه حالی بهش دست میده؟حالا آقایونیکه این مصوبه رو بدون اطلاع تنظیم کردید اگه ۵سال تو سرماوگرما برفو بارون.شبهایی که بیخوابی کشیدیم.خرجی هایی که پدران زحمتکش ما بهموندادند یا خانواده ما که از خیلی از هزینه هاشون زدند لباس نخریدند کسری خودشون گذوشتند که ما مدرکمونو بگیریم
دنیاروی سرم خراب شد.دل خوشی ما همین بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
خواهشا رسیدگی کنید. آدم ی روزش تلف میشه چه حالی بهش دست میده؟حالا آقایونیکه این مصوبه رو بدون اطلاع تنظیم کردید اگه ۵سال تو سرماوگرما برفو بارون.شبهایی که بیخوابی کشیدیم.خرجی هایی که پدران زحمتکش ما بهموندادند یا خانواده ما که از خیلی از هزینه هاشون زدند لباس نخریدند کسری خودشون گذوشتند که ما مدرکمونو بگیریم
دنیاروی سرم خراب شد.دل خوشی ما همین بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام
جناب اقایان وخانومها بخدا ما با این قانون بدبخت میشیم
هر قانونی بوده از اول میگفتین
بنده با 34 سن مجرد فقط باچندر این امید دارم ارشدمو تموم کردم اگه قانونی بود از اول میگفتین چرا بازندگی مردم بازی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
این مصوبه باعث از بین رفتن وجهه اجتماعی و شغلی یک فارغ التحصیل کارشناسی نا پیوسته و همچنین در مخاطره قرار دادن حق معاش ای دسته از مهندسین میباشد.
Germany
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام واقعا جاى تاسف داره كسيكه با صرف وقت و هزينه و جوانى وبا هزار اميد مدرك مهندسى گرفته مثل خود من
تمام زحماتش برباد بره لطفا اين مصوبه غير قانونى رو لغو كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
بنده دارای پروانه اشتغال پایه 3 هستیم و تمامی سه دوره مورد نیاز برای ارتقای پایه را گذراندم و حالا با این مصوبه اعلام می دارند که شما ارتقا پیدا نمی کنید آخه یکی نیست به این وزیر راه بگوید ن چهار سال پیش پروانه گرفتم شما کجا بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
خیلی خیلی این بخشنامه مرداد 94 درد آور است. طبق بخشنامه های قبلی که ابلاغ شده بود بنده افدام به گرفتن کاردانی کد اصلی کردم که متاسفانه با این لطف دوستان بی ثمرشد. حال سوال اینجانب از مسئولان این است : چرا کاردانی آب و فاضلاب که وزارتخانه علوم مورد تایید قرار داده مورد تایید وزرات راه نیست؟ ایا این بخشنامه به درستی این مشکلات را پوشش میدهد؟! چه کسی جوابگوی این زحمات چندین ساله من و همکارانم می باشد؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
بعد از ده سال تحصیلات دانشگاهی و دانشجو ممتاز شدن . حالا میگن شما مهندس نیستی چون ناپیوسته خوندی.! واقعا چه کسی باید جوابگو عمر رفته ما باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با سلام اگه واقعا این مدارک ارزش ندارن چرا تو دانشگاهها ی مختلف رشته های غیر مرتبط را گذاشتن ؟مسئله بعدی امتحان خود نظام مهندسی هست اگه ملاک پروانه گرفتن در هر زمینه ای امتحان نظام هست و ملاک اطلاعات یک مهندس در رشته ای که عضو شده و ناپیوسته خونده همان امتحان هست پس این بخشنامه غیر از به بازی گرفتن زندگی جوانان چیز دیگری نیست پس از مسئولین خواهش میکنیم یک راه چاره اساسی بیاندیشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
چرا با این مصوبه نتیجه چندین سال از بهترین دوران جوانی عده زیادی که صرف گرفتن مدرک کارشناسی ناپیوسته و پرداخت هزینه گزاف مالی به امید عضویت در نظام مهندسی و اشتغال در این سازمان رو به باد دادن. بجای این کار آزمون ورودی رو سخت میکردن تا کسی که لیاقت داره بتونه قبول بشه.لطفا مسوولان رسیدگی کنند. گناه ما که قبل از این مصوبه مدرک رو گرفتیم چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
کسانیکه از طریق کنکور وارد دوره کارشناسی شدن مجبور بودن برای قبولی در کنکور تمام دورس دوره کاردانی مربوط به همون رشته را بخوانند و همچنین برای پاس کردن دروس دوره کارشناسی مجبور شدن تمام دروسی که در آن ضعف داشته اند به تنهایی و از منابع دیگه مطالعه کنند. بنابراین در موقع فارغ التحصیلی چیزی از کسانیکه پیوسته خوانده اند کم ندارن. و خیلی از بچه های ناپیوسته معدلهای بالاتر و موفقیتهای بزرگتری نسبت به همدوره ای های پیوسته خود داشته اند. و ملاک سنجش نظام مهندسی باید همان کنکور خود نظام باشد. در غیر اینصورت یعنی مسوولین محتوای کنکور و آزمونهای نظام رو هم خودشون قبول ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
این مصوبه خلاف اصل بیانات رهبری در موضوع اشتغال جوانان است.وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی موظف تمامی فارغ التحصیلان رشته های عمران معماری شهرسازی تاسیسات و...رو در آزمون شرکت بده.نباید قانون عطف به ماسبق شود.این مصوبه نباید برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان شاغل به تحصیل قبل از تاریخ مصوبه اجرا بشه.
قانون باید شفاف باشه.
این ظلم بزرگی به فارغ التحصیلان مهندسی کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
منم کاردانی ساختمان و کارشناسی ناپیوسته ساختمان دارم بزارید تفاوت ها رو نسبت به اون ها که پیوسته هستند رو بگم
1- ناپیوسته ها حق امضا ندارند ولی پیوسته ها دارند
2 - ناپیوسته ها زمانی اجازه محاسبات می گیرند که ارشد بخوانند اما پوسته ها بدون ارشد حق محاسبات دارند .
3- ناپیوسته ها حق شرکت در انتخابات نظام مهندسی را ندارند .
4- پیوسته ها برای جذب در نظام مهندسی در اولویت هستند .
5- هم پیوسته ها و هم ناپیوسته ها (در صورتی که کاردانی و کارشناسی مرتبط باشه ) حق نظارت دارند .
نکته : اون ها که کاردانی و کارشناسی شون باهم مرتبط نیست نمی توانند اصلا عضو نظام مهندسی بشند مگر اینکه دروس جبرانی رو گذرانده باشند .
نکته : . دلیل این امر هم این بوده اون ها که ناپیوسته هستند رو به سمت اجرا سوق بدن و اون ها که پیوسته هستند رو به سمت محاسبات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز و همینطور باشگاه خبرنگاران جوان,بنده فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته مکانیک سیالات هستم,لطفا مشکلات مارو به گوش مسولین برسونید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
من فارغ التحصيل ليسانس كارشناسى كامپيوتر از درسال ٨٤ هستم، منتها از سال ٨٢ در رشته عمران مشغول به كارم، سه سال پيش براى ارتقاع دانش فني و بهبود بخشيدن شرايط خانوادم با سختى بسيار در رشته كارشناسى نا پيوسته عمران مشغول تحصيل شدم كه لطف خداوند متعال با معدل ١٨ موفق به اخذ مدركم شدم.
حال كه وقت بهره بردارى شده بهم ميگن تلاشت هيچ ارزشى ندارد. لازم به ذكر است با توجه به تغيير رشته مجبور به گذراندن تمام واحدهاى جبرانى شدم.
قضاوت باشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
من سال هشتادونه فارغ التحصیل شدم بعد این همه مدت و امید به این ازمون همه چی به همین راحتی از بین رفت چقدر راحت برای ملت تصمیم گیری میشخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
طبق ایین نامه مسکن و شهرسازی افرادی که بالای 70 درصد از دروس مذکور را پاس نموده باشند مرتبط محسوب شده و صلاحیت نظارت را مشمول میگردد، متاسفانه بنده با 90 درصد دروس منطبق بر رفرنس از شرکت در ازمون منع شده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
طبق ایین نامه مسکن و شهرسازی افرادی که بالای 70 درصد از دروس مذکور را پاس نموده باشند مرتبط محسوب شده و صلاحیت نظارت را مشمول میگردد، متاسفانه بنده با 90 درصد دروس منطبق بر رفرنس از شرکت در ازمون منع شده ام
Saudi Arabia
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
من درسال 91 ارتقا پایه شرکت کردم وقبول شدم ولی متاسفانه به من فقط نظارت رو دادن با وجود اینکه فوق دیپلم در رشته تاسیسات وحرارت مرکزی کرفتم ولیسانس من تکنولوژی تاسیسات حرارتی بوده ومجبور شدم برم فوق لیسانس تبدیل انرژی رو بگیرم ولی متاسفانه هیچ اثری ندارد وطراحی میگن به من نمیدن پس الکی انقدر درس دررشته تاسیسات خواندم کاشتی میرفتم از همون اول سیالات میخوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام .
بخشنامه صادر شده در تاریخ 94/5/25 اداره راه و مسکن بشکل غیر قانونی داره اجرا میشه و عطف به ماسبق میکنه این نقض آشکار قانونه .
من حدود دو و نیم سال چهار دوره ارتقا پایه 2 به 1 رو با هزینه ، تلاش و وقت گذاشتن گذروندم ولی بعد از ارسال مدارک با کمال تعجب طبق بخشنامه فوق ارتقا پایه من منتفی شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف دارد که نا پیوسته بودن مدرک کارشناسی را دلیل تصویب این بخشنامه ی ظالمانه عنوان کرده اند در صورتی که این صحیح نمی باشد چرا که تعداد واحدهای ارائه شده در این مقطع هم بیشتر است و همچنین کیفیت دروس ارائه شده یکسان بوده به علاوه که دانشجویان پیوسته و نا پیوسته با هم سر یک کلاس بودند و تحصیل میگردند.
خواهشا پیگیری نمایید.
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
خواهشا پیگیر مشکل ما کارشناسی ناپیوسته ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
واقعا این چه مصوبه اییه...جای تاسف داره برای کسانی که انقدر نسجیده این موضوع به این مهمی رو تسویب میکنن......
میدونین با زندگی و آینده شغلی چند هزار نفر بازی میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام من در سالهای قبل برای زندگیم برنامه ریزی کرده بودم و به هزار امید و آرزو با هزار بدبختی توانستم تحصیلاتم را تمام کنم و کاردانی مکانیک و کارشناسی تاسیسات گرفتم اما با این مصوبه از زندگی نا امید شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با قوانین باری به هرجهت سرنوشت جوانان را به تباهی خواهند کشاند،.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام
فقط مشکل بچه هاي معماري نيست ، بچه هاي مکانيک هم همچين مشکلي دارن ،من خودم حتي پروانه اشتغال دارم ولي وقتي براي مهر طراحي اقدام کردم گفتن بايد رشته مرتبط بگيري ، منم دوباره با تطبيق واحد ها و سه ترم درس خوندن گرفتم ،بعد اقايون برگشتن اين قانون و وضع کردن ، اين همه هزينه رو کي تاوان ميده ،دلمون خوش بود به همين نظام مهندسي کارهاي ديگه که گير نمياد ، اينم ايننطوري شد. لطفا پيگيري کنين ممنون
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام
من کارشناسی ناپیوسته طراحی به کمک جامدات دارم

چندین سوال ذهنمو درگیر کرده

آیا من که از کاردانی به کارشناسی مدرک مکانیک گرفتم واحد هایی که طول دوره کارشناسی پیوسته گذرونده شده من نگذروندم حقیقت امر اینکه من بیشتر هم پاس کردم
آیا دانشگاه من غیر معتبر بوده فکر نکنم دانشگاه آزاد معتبره احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با سلام
بنده به امید اینکه بتونم تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنم وارد این رشته شدم و الان با این قانون تمام امیدم از بین رفته اخه چرا از ابتدا با پذیرش امسال بنده تودانشگاه با آینده یه سری از جوانان بازی میشه کسانی که این قانون رو تصویب و اجرا میکنن نمی دونن دوسال از عمر یه جونو و زحمت هایش رو از بین میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام من ورودی 92 کارشناسی ناپیوسته معماری هستم، تازه فارغ‌التحصیل شدم با معدل 18 ،ولی با این مصوبه ناجوانمردانه تمام زحمات من و خانواده هیچ شده،اگر همان زمان ثبت نام این مصوبه وجود داشت هرگز ثبت نام نمیکردم ،امثال من خیلی زیاد هستند ،متاسفانه هنوز هم عده ای جوان بدون اطلاع از این مصوبه دارند در رشته های هفتگانه ناپیوسته ثبت نام میکنند و دانشگاهها هم هیچ اطلاعی از این مصوبه به داوطلبین نمیدهند ،خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
زندگی و مال و عمر جوونا برا کسی ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
باسلام.بنده رتبه ۸کاردانی ورتبه۵کارشناسی ناپیوسته هستم. در دوران تحصیل ۱۷۰واحدکردیم درصورتیکه کارشناسی پیوسته ها۱۴۰واحدو پاس میکنن. درضمن بنده کارشناسی ناپیوسته سیلات دارم که یکباره چنان اجحافی درحق ما شده که کارشناسی پیوسته جامدات هم میتونه پروانه بگیره هم ارتقا پایه.واقعا خنده داره وغیر منطقی منیکه دروسی مثل ابرسانی وگازرسانی تهویه مطبوعو پاس کردم ولی جامداتیای پیوسته پاس نکرده اند چطور اونا میتونند ارتقا بگیرند ولی مانه.حال از اون بدتر چطور کاردانهای مرتبطو اینقدر بهشون امتیاز دادن واونارو از همه لحاظ با کاردانهای اصلی برابر کردند. نمیدونم شاید فرزند خودشون کاردانیش مرتبط بوده با کارشناسیش. از اونطرف تمام امتیازات کاردانی غیرمرتبطو ازشون گرفتند.بهتر نبود ازمون نظامو سختر میکردند تا مهندسان متخصص بالا میومدند مثل امتحان محاسبات عمرانیها که به نفع جامعه مهندسین ومردم است وتعدادکمتر میشد نه اینکه ی عده رو بدون منطق حذف کنند!!!یا اینکه با اعلام قبلی اینکارو میکردند!؟ واقعا عجیبه من بشخصه تمام دروس کمیسیون هم ارزی پاس کردم وعلاوه بر نظارت طراحی هم باید به بنده تعلق میگرفت. درحال حاضر بنده طراحی انجام میدم و محض اطلاعتون اقایون پیوسته مهر میکنن.چون بلد نیستند.کجاند اقایون کمیسیونی که این مصوبه رو تنظیم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
آقایانی که دستور العملی را اجرا کردین
آیا میدانید به تنها امید این جوانان بیکار رو گرفته اید؟!
آیا به عواقب آن فکر کردید؟!
آیا میدانید تیشه به ریشه امیدهای این کشور زدید؟!
آیا اصلا به این موضوعات فکر کردید؟!
Germany
ناشناس
۲۳:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
من 4 سال هست از مدرکم گذشته است و 3 سال است عضو نظام مهندسی هستم و هر سال 200 هزار تومان حق عضویت پرداخت کردم و ازمون بهمن 94 را ثبت نام کردم و تائید نشد و بعد مراجعه به من گفتن که شما طبق مصوبه 94/05/25 حق شرکت در ازمون و عضویت در نظام ندارید ... انگار تمام دنیا به سرم خراب شد یعنی این همه تلاش خودم وپدرم که هزینه دانشگاه رو با زحمت زیاد پرداخت کرده همه یک شبه دود شد رفت هوا خواهش میکنم که از حق مظلومان دفاع کنین چون ما واقعا مظلوم واقع شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
من جوان این مملکت که البته با این کارا دارم در جوانی پیر میشم دیگه نمی دونم چکار کنم. طبق قانون وزارت علوم تغییر رشته دادم و دروس جبرانی رو هم پاس کردم و با کلی هزینه دانشگاه آزاد لیسانس گرفتم. اومدن یه بخشنامه صادر کردن گفتن چون کاردانیت غیر مرتبطه پروانه محاسبات نمیدیم باید بری ارشد بخونی
با کلی هزینه ارشد سازه خوندم و تمام دروس تخصصی محاسباتی رو با نمره 20 پاس کردم. الان اومدن بخشنامه دادن که پروانه محاسبات بهت نمیدیم.
چیکار کنیم ؟ کجا بریم؟ ...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
واقعا ظالمانه هست.لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
اگر مشکل مدرک نباید اجازه کنکور غیر مرتبط بدن ولی اگر موضوع غیر پیوسته بودن ما بچه های غیر پیوسته به مراتب زحمت بیشتری کشیدیم و برای خدمت بهتر به جامعه مدرک خودمونو ارتقا دادیم نباید کور کورانه مدرک مارو نادیده بگیرن و دلیلشو نبود کار بزارن چون الان برای خیلی مهندس های رشته های دیگم کار نیست ولی دلیل نمیشه مدرک نادیده بشه و بگن همون کاردانی فقط قبوله. اهی مسولین اه تلاش بچه های این مملکتو پشت کوتاه فکری نندازید.بزارید بچه ها نتیجه ی تلاششونو برداشت کنن. کسی که این مسيرو طی کرده و تجربه های خوبی داره نباید سنگ جلوی راهش بندازین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
یکی پیگیری کنه چرا با عمر جوان های مردم بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
خواهشا رسیدگی کنید الان تکلیف بنده چیه که این همه وقت گذاشتم و درس خوندم هیچ فرقی بین پیوسته و ناپیوسته نیست با آینده ما بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
ممنون از اینکه پیگیر ظلم بزرگ در حق هزاران مهندس و دانشجوی مهندسی هستین. این مصوبه بدون در نظر گرفتن حقوق مکتسبه و در حالی صادر شده که هیچ توجهی به هزاران مهندس مشمول مصوبه نشده.

فقط جواب سوالاتم را از مسئولین میخواهم.

چطور به هفت سال گذشته باز گردم و قبل از ورود به دانشگاه مصوبه ناعادلانه شما را پیش بینی کنم؟؟؟

ایا با فرزند خودتان نیز این رفتار را خواهید داشت؟
ایا میشود مصوبه ای صادر کرد و زندگی حرفه ای هزاران نفر را پایمال کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
اخه چرا با زندگی ما یک شبه بازی میکنید. الان شما جای من چیکار باید کنم. برم سیگار فروشی. یا دست فروشی توی مترو؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام, من سال هشتاد و چهار کاردانی مکانیک تموم کردم و طبق مصوبه نودویک تغییر رشته دادم کارشناسی تاسیسات حرارت و برودت تموم کردم اونم با معدل هفده وچند صدم,الان من نمیتونم عضو بشم چون کاردانی غیر مرتبط دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
لطفا پیگیری کنید. نزارید حق ما از بین بره. این ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
به نظر بنده این نماینده های مجلس که الان این همه دنبال رای هستن باید دلشون به حال این مهندسین عزیزی که شبانه روز زحمت کشیدن تا روزی از این زحماتشون استفاده کنن بسوزه
و از عاملان این قضیه که به نظر من یه ذره وجدان ندارن بازخواست کنن که چرا همچین قوانین ظالمانه ایی را وضع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
وزیر محترم راه و شهرسازی
جناب آقای دکتر آخوندی
با سلام
احتراما طی مصوبه مردادماه 94 توسط همکاران امور مقررات ملی تصویب شد زحمات چندین ساله مهندسین ناپیوسته که تعداد واحد گذرانده بیشتر از پیوسته گذرانده اند و حیثت مهندسین ناپیوسته خدشه دار شده است.خواهشمند است در ابلاغ این مصو مغایرت با قانون 6, 7 مجلس شواری اسلامی که مدرک کار شناسی را برای عضویت در نظام مهندسی ملاک میباشد بازنگری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
واقعا ظلمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
با این کار هنرستان ها روهم جمع کنن چون وقتی آینده شون اینطوری میشه همه سرازیر رشته های نظری میشن برعکس بیشتر کشور های پیشرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
با توجه به مصوبه مرداد ۹۴ شخصی اگر دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته عمران و کارشناسی ارشد سازه و دکترای سازه داشته باشد اما مدرک کاردانی غیر مرتبط با عمران داشته باشد اجازه هیچگونه فعالیتی در زمینه ساختمان را ندارد اما شخصی فقط با مدرک کارشناسی پیوسته عمران اجازه طراحی/نظارت و اجرا را دارد!!!
واقعا خنده دار نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
از مسئولين محترم عاجزانه تقاضامندم در اين خصوص تجديد نظر فرماييند چرا ك با عمر و زندگي نيروهاي جوان اين مرز و بوم داره بازي ميشه ،،،حداقل اين تصميم براي كساني گرفته شود ك بعد از ايت تاريخ ب تحصيل در رشته غير مرتبط پرداخته اند نه ما ك سه سال از بهترين لحظه زندگي براي تحصيل گذرونديم وحالا بايد قرباني اين تصميم نا بجا بشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
این یک بی قانونی بزرگ محسوب میشه و با آینده ۲۵۰۰۰ دانشجو و مهندس دارن بازی میکنن
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
خواهشن رسیدگی کنین این خیلی بی انصافی هست با زندگی این همه جوان تحصیل کرده بازی نکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
ما نه امنیت شغلی ونه اقتصادی ونه تحصیلی داریم متاسفانه این همه هزینه کردم وقت گذاشتم درس خوندم با معدل ۱۹ دارم تموم میکنم حالا میگن مدرکت ارزش نداره خدا ازشون نگذره کسایی که با عمر و زندگی جوونا اینجوری بازی میکنن به خاطر اینکه جا رو برا کسایی که خودشون میخوان باز کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
همه اطلاع دارند كه دانشجويان كارشناسي ناپيوسته تعداد واحد جبراني بيشتري را گذرانده اند ....همچنين اگه نگاهي به آزمون اين دوره و دوره قبل بندازيم ....اين سوال براي ماپيش مياد كه واقعا....!!!
مسولين دنبال چي هستن و دقيقا آيا هدفي به غير از سنگ اندازي جلوي پاي تعداد زيادي جوون بندازن كه با كلي زحمت و شهريه هاي سنگين درس خوندن
واين بشه نتيجه كارشون و مارو بازيچه دست خودشون قرار بدن
اميدوارم واقعا مديراني سر كار بيان كه دلسوز باشن
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
به این کار میگن ظلم نسبت به بچه ها ناپیوسته نمیشه از عدالت صحبت کرد وبه این راحتی تبصره ماده زد و افراد تحصیل کرده رو به این راحتی نادیده گرفت کسی هم پاسخگوب این قشر نیست بعد شعار ایجاد شغل برای جوانان رو داد شما جوانان رو بیکار نکنین نیاز به اشتغال زایی پیشکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام این همه هزینه ی ما رو هدر دادن. بهمون ظلم شد
۱۲۳
آخرین اخبار