تبریز؛

تاکید برتقویت و احیا همکاری‌های مشترک برلین و تبریز

شهردار تبریز بر لزوم پیگیری برنامه‌های مشترک عمرانی و اجتماعی توسط طرفین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی در دیدار با معاون اول شهردار برلین، با اشاره به پیشینه حضور تاثیرگذار بخش های صنعتی آلمان در تبریز گفت: از گذشته‌های دور، بخش قابل توجهی از صنایع و ابنیه تبریز توسط متخصصان آلمانی راه اندازی و اجرا شده است.

وی افزود: با گشایش‌هایی که اخیراً در خصوص روابط خارجی ایران با کشورهای مختلف ایجاد شده است، روابط دیرینه تبریز با حوزه‌های شهری آلمان از قبیل عمرانی، سرمایه‌گذاری و مناسبات فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند احیا و تقویت شود.

شهردار تبریز با یادآور شدن دستاوردهای بین‌المللی تبریز به خصوص در حوزه گردشگری اظهار کرد: همکاری‌های مشترک برلین و تبریز در نمایشگاه‌ها و مناسبات مختلف فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات چشمگیر در مروادات شهروندی باشد.

نجفی ضمن دعوت از شهردار برلین برای سفر به تبریز، بر لزوم دیدارهای مستمر هیئت‌های کارشناسی و گسترش تورهای فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

ولکر پیلت، معاون اول شهردار برلین نیز در این دیدار، با اشاره به این‌که در ماه‌های اخیر، نام تبریز در گردهمایی‌های شهری و گردشگری، به خوبی مطرح شده است، خواستار توسعه همکاری‌های طرفین و احیای روابط دیرینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود دو شهر به فضاهای مشترک همکاری، به تجارب ارزنده‌ای در خصوص تعامل مدیریت شهری آلمان و ایران دست بیابیم.

گفتنی است: اسماعیل بابایی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز،  شهرام دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز و اصغر عابدزاده عضو شورا نیز در این دیدار حضور داشتند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.