گرگان؛

عمل قلب باز بدون توقف در گلستان

عمل قلب باز بدون توقف حرکت قلب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،پزشک فوق تخصص قلب و عروق عضو تیم جراحی گفت: این عمل برای اولین بار بر روی قلب یک بیمار 40 ساله با موفقیت انجام شد.

دکتر سعید سالکی افزود: این نوع جراحی که عمل 'آف پمپ' (OFF POMP) نام دارد یک بار در سال 1382 در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی نیز انجام شد، اما بنا به دلایلی تکرار این گونه جراحی ها در آن بیمارستان متوقف شد.

وی ادامه داد: این تکنیک جراحی در شهریور ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا گرگان بر روی یک بیمار انجام و از آن زمان تاکنون 30 بیمار تحت این نوع جراحی قلب قرار گرفته اند که تمام این عمل ها با موفقیت به پایان رسیده است.

سالکی در خصوص مزیت این نوع عمل در مقایسه با جراحی معمولی قلب با استفاده از دستگاه و متوقف کردن حرکت قلب، گفت: استفاده از دستگاه ممکن است اختلالات خونی، آسیب به کبد و کلیه ها، کبودی انگشتان دست و پا و برخی آسیب های دیگر را برای بیمار به همراه داشته باشد که در نوع جدید این مشکلات به حداقل می رسد.

وی افزود: در تکنیک جدید در حالی که قلب و ریه به حرکت خود ادامه می‎ دهد بیمار مورد عمل جراحی قلب قرار می‎گیرد و طبق بررسی ها عوارض جانبی و مرگ و میر در آن کمتر است.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.