جعل هويت خطری در كمين كاربران اينترنتی

رئیس پلیس فتا كرمان گفت: یكی از ویژگی های فضای مجازی پنهان ماندن هویت و یا امكان جعل هویت واقعی است كه مجرمان از این ویژگی برای رسیدن به مقاصد و اهداف شوم خود حداكثر استفاده را می كنند.

 به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "كامبیز اسماعیلی" گفت: به دلیل پنهان ماندن هویت در فضای مجازی بسیاری از افراد فریب ظاهر دروغین مجرمان را می خورند و به راحتی به افراد اعتماد می كنند و اطلاعات شخصی ومحرمانه خود را در اختیار آنها قرار می دهند. 

وی تصریح كرد: به استناد پرونده های تشكیل شده در پلیس فتا بیشترین آسیب در این خصوص متوجه بانوان است و در بسیاری از موارد مجرمان هویت واقعی خود را پنهان می كنند و از این طریق به ارتكاب اعمال مجرمانه دست زده اند.  

اسماعیلی گفت: شهروندان و كاربران باید به این نكته توجه داشته باشند كه اگر چه احقاق حق شاكی صورت می پذیرد و مجرمان سایبری توسط پلیس فتا شناسایی، دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده می شوند اما آبروی رفته قربانیان به راحتی باز نمی گردد.  

رئیس پلیس فتا كرمان در پایان افزود: توصیه ما به شهروندان به ویژه خانم ها این است كه به هویت افراد در فضای مجازی وخصوصا شبكه های اجتماعی اعتماد نكنند و از به اشتراك گذاشتن اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی اجتناب كنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار