امضای توافق در زمينه گردشگری میان تهران و مسکو/ گشایش دفتر «به روسیه سفر کنید» در ایران

در پی سفر رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه به ایران، یک توافق به منظور همکاری در بخش گردشگری، میان تهران و مسکو امضا می‌‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس،  روسیه اعلام کرد در نمایشگاه سالانه بین المللی گردشگری، که از روز سه شنبه در تهران، برگزار می‌شود و تا ۱۹ فوریه ادامه خواهد یافت، به طور ویژه شرکت می‌کند. 

روسیه اعلام کرد در نمایشگاه سالانه بین المللی گردشگری که از روز سه شنبه در تهران، پایتخت ایران، برگزار می‌شود و تا ۱۹ فوریه (30 بهمن) ادامه خواهد یافت، به طور ویژه شرکت می‌کند. 

به موجب این گزارش، اولگ سافونوف، رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه، همزمان با برپایی این نمایشگاه به تهران سفر کرده است. در طول سفر سافونوف به ایران، دو طرف یک یادداشت تفاهم دوجانبه و نیز یک برنامه اقدام مشترک برای سالهای ۲۰۱۶- ۲۰۱۸ در زمینه اجرای توافقنامه بین دولتی به منظور همکاری در بخش گردشگری امضا می‌کنند. 

در سال ۲۰۱۵ تعداد گردشگران ایرانی که از روسیه دیدن کردند، تا بیش از صد در صد افزایش داشت. مقاصد مورد علاقه گردشگری ایرانیان اغلب شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بوده است. این در حالی است که انتشار گزارش‌هایی درباره برقراری پرواز مستقیم به سوچی نیز با استقبال گردشگران ایرانی روبرو شده است. 

آژانس گردشگری فدرال روسیه انتظار دارد شمار گردشگران ایرانی که به این کشور سفر می‌کنند همچنان افزایش یابد. 

در سفر سافونوف به تهران، ‌ دفتر ملی گردشگری روسیه تحت عنوان «به روسیه سفر کنید»، با هدف ارتقا و معرفی محصولات گردشگری روسیه در جمهوری اسلامی ایران در تهران گشایش می‌یابد. 

مقامات روس پیش‌تر از گشایش پنج دفتر مشابه در خارج از این کشور در شهرهای رم، برلین، هلسینکی، دبی و پکن خبر داده بودند. 

در سال ۲۰۱۳ میزان در آمد ایران از محل گردشگری بین المللی بالغ بر شش و نیم میلیارد دلار برآورد می‌شد. 

با این همه در سال گذشته تنها پنجاه هزار شهروند روس از ایران دیدن کردند. به گفته مقامات سازمان گردشگری ایران، آن‌ها امیدوارند حدود یک تا دو میلیون گردشگر روس در سال از ایران دیدن کنند. 

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود تهران می‌تواند به طور یکجانبه قوانین صدور روادید برای گردشگران را لغو کند. 

توافقنامه بین دولتی در زمینه تسهیل شرایط سفر اتباع دو کشور ایران و روسیه روز ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۵، در پی مذاکرات مقامات دو طرف طی سفر ولادیمیر پوتینف رئیس جمهور روسیه، به ایران با حضور وی و حسن روحانی، همتای ایرانی وی، در تهران به امضا رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار