قزوین؛

در ساخت‌ و سازهای شهری، حفظ بافت قدیمی و سنتی آن‌ها احیا شود

استاندار گفت : از مدیریت شهری استان قزوین درخواست می‌شود تا در ساخت‌ و سازهای شهری، حفظ بافت قدیمی و سنتی آن‌ها احیا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛همتی در هفتمین همایش ملی توسعه شهری افزود :  باید در شکوفایی شهری از اسلام و آموزه‌های اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی الهام گرفت و در مسیر شکوفایی حرکت کرد.

این مسئول با بیان اینکه در شهرهای تاریخی باید به المان‌های دینی و اعتقادی توجه کرد، اضافه کرد:

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین سابقه ارزشمندی را در حوزه معماری و فرهنگی به خود اختصاص می‌دهد و حفظ بافت قدیمی و معماری سنتی این استان عاملی برای شناخت گردشگران، توریست و به ویژه نسل جوان است.

استاندار قزوین یادآور شد: وجود ظرفیت‌های مناسب و قابل توجه فرهنگی و هنری استان قزوین در گذشته ابزاری برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن است چراکه احیای این ظرفیت‌ها در زمان حال می‌تواند بسیاری از سیاست‌های نامناسب دشمن را حذف کند.

همتی گذشته درخشان فرهنگی و هنری استان قزوین را محرکی برای شکوفایی و رشد این استان دانست و مطرح کرد: در سیمای شهر، باید از تجربه‌های جدید بشری استفاده کرد و بین علم، فناوری و شکوفایی شهری تلفیق و ارتباط برقرار کرد.

وی ضمن یادآوری نکاتی به مسئولان شهری استان قزوین تأکید کرد: از مسئولان این بخش درخواست می‌شود در ایجاد فضا و مناطق جدید شهری، تناسب و همخوانی با روش‌های سنتی رعایت شود.

استاندار قزوین گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود یک سیستمی راه‌اندازی شده تا نظرات و مشارکت مردم و شهروندان در آن در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.