مهاباد؛

تشکیل تعاونی های کارآفرین درمهاباد برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان

برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان تحصیل کرده ، شرکت های تعاونی تشکیل می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد ، در نشستی که درمهاباد برگزار شد سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان آذربایجان غربی در سخنانی تبدیل علم به عمل و ایده به محصول را از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و گفت : دانشگاه جامع علمی کاربردی با همکاری سایر نهادها در مسیر بستر سازی برای کارآفرینی جوانان گام بر می دارد.

عزتی راد ، ایجاد شرکتهای تعاونی را یکی از نکات مهم و کلیدی در کمک به شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی برای جوانان برشمرد.

بگفته ی وی ، برنامه ریزی برای ایجاد این شرکتها از یک ماه قبل آغاز شده است.

خضر زاده رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد هم یکی از مشکلات کنونی تولید کنندگان را ، نداشتن تخصص لازم و مدیریت درست خواند و افزود : اگر شرایط برای ورود جوانان تحصیل کرده ، از دانشگاه ها به مرحله تولید و کارآفرینی فراهم شود ، به موفقیت آنان منجر خواهد شد.

قادری رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت مهاباد هم این شهرستان را دارای قابلیت های مناسب عنوان کرد و گفت : در صورت سرمایه گزاری بخش خصوصی ، شاهد کارآفرینی و اشتغال زایی بیشتری برای جوانان خواهیم بود.

در ادامه ، اساتید و چند تن از دانشجویان واحد علمی کاربردی مهاباد ، هم ضمن بیان مشکلاتشون ، نظراتی هم برای تشکیل شرکت تعاونی ارائه کردند.

شرکت های دانش بنیان و شرکت تعاونی ، فرصت مناسبی برای بروز خلاقیت و ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.