اردبیل؛

فعالیت 2 هزار پرسنل پرستاری در بیمارستانهای استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر 2 هزار پرسنل پرستاری در استان اردبیل در حوزه خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ‌فرهاد پورفرضی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان مجوز جذب 18‌هزار پرستار را در کشور صادر کرده که در این راستا پرستاران با برگزاری آزمون در استان اردبیل نیز جذب می‌شوند.

وی گفت: در حال‌حاضر 2 هزار پرسنل پرستاری در استان اردبیل در حوزه خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشغول هستند که از این تعداد یک‌هزار و 600‌پرستار در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند و این قشر نقش بسزایی در خدمات‌رسانی به بیماران در استان دارند.

پورفرضی با اشاره به اینکه در سال گذشته 219 نفر به اکیپ پرستاری استان اضافه شده‌اند، افزود: در خرداد ماه 94 نیز 210 نفر به اکیپ پرستاری استان اردبیل اضافه شد و درصدد هستیم در سال آینده اکیپ پرستاری استان را برای خدمات‌رسانی به بیماران افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: پرستاران امسال در حوزه فوریت‌های پزشکی 25 هزار ماموریت را در 41 پایگاه جاده‌ای انجام داده‌اند و خدمات‌رسانی پرستاران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این امر رضایت بیماران را نیز به‌دنبال داشته است.

پورفرضی از اختصاص بیش از یک‌میلیارد و 200میلیون تومان برای تجیهز تاویون و محل اسکان پرستاران در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات پرستاران در اردبیل پرداخت شده است و خدمات‌رسانی به قشر پرستاران نیز در اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: پرستاران قشر دلسوز و فرهیخته جامعه هستند که نقش بسزایی در سلامتی و تامین آسایش خانواده‌ها و بیماران جامعه داشته‌اند و ما با جان و دل قدردان خدمات این قشر هستیم و این پرستاران چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب نقش ارزنده‌ای در خدمات‌دهی به بیماران و مردم داشته‌اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.