سعیدی در نشست خبری:

سپاه هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: بارها اعلام کرده ایم که هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت.

سپاه هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشتبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به رویکرد سپاه در انتخابات، اظهار داشت: سپاه پاسداران بارها اعلام کرده است که هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت. در شان سپاه نیست که وارد مصادیق شود. وظیفه سپاه پاسداران در درجه اول روشنگری است.

وی ادامه داد: وظیفه ولایتمداران این است که جریانهای موافق، مخالف و بی‌طرف را به جامعه نشان دهند. در هر دوره‌ای از زمان ملاک و معیاری وجود دارد که معیار امروز ما ولایت فقیه است. یکی از مهمترین وظایف سپاه جریان‌شناسی است که این به معنای ورود به انتخابات نیست. معیار سپاه معیار امام خمینی و معیارهای رهبری است. در زمان پیامبر اسلام نیز به ایشان این تهمت‌ها را می‌زدند. در عصر ولی‌فقیه نیز معیار باید معیارهای ولایت فقیه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: ممکن است شورای نگهبان وظیفه تحقیقات را به بعضی از مقام‌ها بسپارد که در مورد نامزدهای انتخاباتی تحقیقاتی را انجام دهند و سپاه نیز می‌تواند یکی از این نهادها باشد. این موضوع نباید به عنوان دخالت سپاه در انتخابات قلمداد شود. همانطور که از نیروی انتظامی خواستار تحقیق هستند، از سپاه پاسداران هم در امر تحقیق کمک می‌خواهند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به ثبت‌نام‌های زیاد نامزدها در این دوره، ادامه داد: ثبت‌نام‌های زیاد امسال می‌تواند هم از سر شور و شوق باشد و هم احساس مسئولیت. قانون ما در این زمینه ناقص است. قیف بزرگی برای انتخابات وجود دارد که ورودی آن بسیار باز است و خروجی آن بسیار تنگ. قانونگذاران ما باید در معیارهای فرآیند ورود در انتخابات تغییرات اساسی ایجاد کنند. این شیوه‌ ثبت‌نام‌ها کاملا اشتباه است و قانون باید فکری در این باره کند.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات بسیار تاثیرگذار است. نماد مردمی بودن یک نظام میزان حضور مردم است. در واقع میزان حضور مردم پشتوانه‌ای برای یک نظام است. اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند، نیاز به یک مجلس انقلابی دارد. تحقق خواسته‌های دولت و رهبری تشکیل یک مجلس انقلابی است که می‌تواند تضمین کننده انقلابی ماندن مردم باشد. آمریکا می‌خواهد از طریق مسئله هسته‌ای به عمق استراتژیک ما وارد شود که در اینجا هوش مردم بسیار کارساز است، مشارکت فعال و رای هدفمند می‌تواند مجلسی انقلابی را رقم بزند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.