ایلام؛

چهارراهی در محاصره مطب ها

مسولان در جوامع شهری و مدرن امروزی همواره باید بسیاری از شاخصه های مختلف را برای آسایش و رفاه شهروندان لحاظ کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ چهار راه سعدی و خیابان ها و کوچه های منتهی  به آن شاهد گره های کور ترافیکی هستند که عصرها در این مکان مردم را سردرگم می کند.

یکی از عمده ترین دلایل ترافیک این محدوده وجود نیمی از مطب های پزشکان، داروخانه ها، اورژانس بیمارستان امام (ره)- درمانگاه الزهرا و وجود چند آزمایشگاه است.

خیابان های سعدی جنوبی شهر ایلام  به خاطر وجود تراکم انبوه مطب های پزشکان که عموما مکان های کهنه و فرسوده هستند، وجود بیش از شش داروخانه در این خیابان و چهار داروخانه در کوچه های منتهی به  این خیابان، اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، درمانگاه شبانه روزی الزهراء، وجود چند آزمایشگاه طبی و انتقال خون عملا به منطقه ی ویژه پزشکان و مراکز درمانی تبدیل شده است.

عصرها این محدوده شاهد رفت و آمد مردمی است که از نقاط مختلف استان برای معالجه به  این خیابان مراجعه می کنند و بعضا تا ساعاتی از شب در این خیابان رفت و آمد دارند.

برخی از مراجعه کنندگان از شهرستان های دور و نزدیک آمده اند و اغلب با طرح های راهنمائی و رانندگی وضع شده این محدوده آشنایی ندارند و باعث می شود تا گره کور ترافیک این محدوده کورتر شود و تابلودهای جورواجور پزشکان بعضی وقت ها به  دلیل همین ترافیک سنگین و پرخاشگری راننده ها شاهد صحنه هایی ناخوشایند باشند و بعضا به  خاطر ترافیک این محدوده عابران پیاده امنیت جانی ندارند.

رفت و آمد انبوه آدم ها و ماشین ها و دود و بوق و  تراکم مطب های پزشکان،داروخانه ها و مراکز درمانی و ترافیک در این منطقه  همه و همه دست به  دست هم داده اند تا آسایش و آرامش ساکنان این منطقه  را سلب کنند و باعث نقل مکان کردن بسیاری از ساکنان این منطقه  به  دیگر مکان های شهر شود.

با همه این اوصاف این وضعیت را میتوان به  نوعی نتیجه همان عدم مدیریت شهری و بی تجربگی و ناتوانی مسولان شهری دانست.

سالهاست که مسولان حوزه مدیریت شهری ایلام با این معضل دست به  گریبان هستند اما، هیچ مکان جایگزینی برای استقرار مطب پزشکان و یا حتی پیشنهاد و ایده جدید که راه حل برون رفت از این معضل باشد ارائه نداده اند.

دستگاههای مرتبط با این موضوع همچون شورای اسلامی شهر،نظام صنفی پزشکان،راهنمائی و رانندگی و دنشگاه علوم پزشکی و همه دستگاههای مربوطه باید برای برطرف کردن این معضل چاره اندیشی کنند.

ساماندهی پزشکان،ایجاد پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر و تمرکززدائی مطب های پزشکان از مرکز شهر میتواند در حل این معضل کمک کند.

امید است در سایه همکاری و همراهی مسولان دستگاههای مرتبط شاهد برطرف شدن مشکلات عدیده شهری باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.