در فرهنگسرای ارسباران؛

گروه بمرانی غوغا کرد! / «پپرونی» با پالت

گروه موسیقی «بمرانی» به سرپرستی بهزاد عمرانی در پنجمین روز سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران تهران، روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت روی دیوارِ فرهنگسرای ارسباران همچنان 9 شب را نشان می‌داد و از آنجایی که این روزها تاخیر در آغاز برنامه جزو لاینفک برگزاری کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر به حساب می‌آید، بدون هیچ دغدغه‌ خاصی در گوشه‌ای از چهارسوی سالن انتظار ارسباران ایستاده بودیم که اجرای گروه موسیقی «بمرانی» در سالن طنین‌انداز شد.

هنوز قطعه اول درست و حسابی شروع نشده بود که مخاطبان با دست زدن و از هر طریق ممکن هم‌آوا با نوای گروه همراهی داشتند و چنان از روی شوق دست به تشویق می‌بردند که گویی سال‌هاست بمرانی در ریز و درشتِ خاطراتشان جا دارد. در کنار این، کُنش‌های گروه بمرانی در حین نوازندگی علاوه بر این‌که به انرژی قطعات اضافه می‌کرد به گمان، بخشی از اجرای کنسرت به شمار می‌رفت و هر حرکت در جای خود حامل پیامی طنزآمیز یا غیر طنزآمیز بود.

بیش‌تر از همه‌ این‌ها حضور سرپرست گروه پالت که شب قبل در سالن برج میلاد اجرا داشت، در گوشه‌ سمت راست سالن توجه ما و مخاطبان را به خود جلب کرده بود؛ روزبه اسفندارمز در این اجرا به عنوان نوازنده‌ مهمان، بخش مهمی از سه قطعه اول به‌ نام‌های «چراغا که خاموش شه»، «غصه خورک»، «خورشید دزد» را بر عهده داشت. 

بهزاد بمرانی قبل از اجرای چهارم علاوه بر سلام و احوال‌پرسی و تشکر از مخاطبان خود به خاطر تهیه بلیت‌های گران‌قیمتِ جشنواره و حضور در کنسرت بمرانی؛ گفت: قطعه «سیرک» را اجرا می‌کنیم که در ابتدا در اصل برای تیتراژ «خندوانه» آماده شده بود.

سپس در ادامه‌ کار بمرانی‌ها علاوه بر اجرای قطعه‌ «سیرک»، با اجرای قطعات «بندر تهران»، «ایشالا»، «روزهای خوب کودکی»، «پیاده‌روی»، «ژوزی» و «تا کِی» کار خود را پیش بردند.

فرهنگسرای ارسباران دیشب شور و حال خاصی داشت، بمرانی‌ها با رونمایی از برخی قطعات آلبوم جدیدشان که هنوز منتشر نشده، هدیه‌ای به مخاطبانشان دادند که کم‌تر فراموش می‌شود. 

در هنگام اجرا مخاطبان با همخوانی کلیدواژه‌هایی چون «پپرونی»، «خیلی دوری» و... همواره علاقه و اشتیاق خود را به روند شادِ اجرا نشان داده و همانطوری که انتظار می‌رفت پس از پایان کنسرت خواستار اجرای دوباره‌ آهنگ‌ها بودند که در نهایت بمرانی برای بار دوم با اجرای «پیاده‌روی» و یا به قول خودشان و خودمان «پپرونی» به برنامه دیشب پایان داد.

در اجرای جشنواره‌ای گروه موسیقی بمرانی علاوه بر روزبه اسفندارمز، سردار سرمست (نوازنده) و هوتن شکیبا (گوینده) به عنوان مهمان در کنار گروه بمرانی حضور داشتند.

در آخر باید اشاره شود که گروه بمرانی با  گردهمایی بهزاد عمرانی/ بمرانی (سرپرست گروه و نوازنده گیتار)، کیارش عمرانی (گیتار بیس)، آرش عمرانی (آکاردئون و پیانو)، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، مانی مزکی (سازدهنی و ترومپت)، آبتین یغماییان (درامز) از سال 1387 کار خود را شروع کرده است. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار