اردبیل؛

جذب 3 هزار فارغ‌التحصیل رشته پرستاری در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌اردبیل از جذب 3 هزار فارغ التحصیل رشته پرستاری و گروه های وابسته آن در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی گفت: هم‌اکنون در استان اردبیل ‌بیش از 3 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پرستاری و گروه‌های وابسته آن جذب بازار کار شده و در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تلاشی که پرستاران برای ارتقا سلامت، پیش‌گیری از بیماری‌ها، مراقبت از بیماران و افراد ناتوان انجام می‌دهند، نقش کلیدی و اساسی در نظام سلامت و ارتقا این بخش دارد که امیدواریم به فعالان این عرصه بیش از گذشته توجهی جدی شود.

پورفرضی فعالیت بیش از 3 هزار پرستار دانش‌آموخته در مراکز علمی و دانشگاهی را در بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی یادآور شد و افزود: گروه پرستاری بیش از نیمی از پرسنل بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهد و با راه‌اندازی دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل از سال‌های گذشته در حال حاضر، این دانشکده بیش از 560 دانشجوی گروه پرستاری را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد پذیرش کرده است.

وی فعالیت‌های دانشکده پرستاری را در خلخال، گرمی و مشگین‌شهر یادآور شد و بیان کرد: در کنار فعالیت این مراکز علمی، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اردبیل و خلخال در تربیت دانشجوی پرستاری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.