در نطق انتخاباتی/

آیت‌الله جنتی: انعطاف ناپذیری در عمل به قانون را از امام(ره) آموختم

داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان گفت: من انعطاف‌ناپذیری در عمل به قانون را از امام(ره) آموختم.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله احمد جنتی داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در برنامه تبلیغاتی که از شبکه تهران پخش شد،‌ اظهارداشت: من در یک خانواده روستایی در حومه اصفهان متولد شده‌ام ، پس از تحصیلات به اصفهان و پس از انقلاب به تهران آمدم، در آن زمان در محضر امام(ره) رفت و آمد داشتیم و ایشان هم به من علاقه داشت.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) خودشان حکم قضاوت من را امضا کردند و دستور دادند که در دادگاه انقلاب اسلامی به قضاوت بپردازم .

آیت الله جنتی اظهار کرد: زمانی که در خوزستان به انجام مسئولیت خود می‌پرداختم از طریق رادیو آگاه شدم که امام (ره) بنده را بعنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب کرده است که از شنیدن این خبر بسیار متعجب شدم زیرا خودم اطلاعی نداشتم.

آیت الله جنتی در تشریح وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری گفت: این نهاد مسئولیت بسیار سنگین عزل و نصب رهبری را به عهده دارد، همگان آگاهند که رهبری ستون نظام بوده و اگر نباشد هیچ قوه‌ای نمی تواند به کار خود به درستی ادامه دهد لذا در جمهوری اسلامی هیچ نهادی مانند مجلس خبرگان چنین وظیفه با اهمیتی ندارد.

وی همچنین درباره دلیل داوطلب شدن خود در این دوره از انتخابات گفت: من احساس تکلیف کرده و در این انتخابات شرکت کردم.

جنتی با اشاره به مسئولیت‌های خود در سال‌های گذشته گفت: من به پاکستان، هند، اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر سفر کرده‌ام تا پدیده انقلاب اسلامی را به مردم جهان بشناسانم.

وی گفت: مدتی در زمان جنگ بوسنی به این کشور رفت و آمد داشتم و شرایط کاری بسیار خطرناکی را گذراندم، البته فعالیت‌های ما در این کشور باعث شد بوسنی از جنگ نجات پیدا کند.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان ادامه داد: من ساده‌زیستی را همواره در زندگی خود سرمشق قرار داده‌ام و به حداقل‌های زندگی بسنده کرده ام، من در زمان اوایل انقلاب یک خانه خشت و گلی در قم خریدم که زمینش وقفی بود و در حال حاضر هم از یک پراید دسته دوم که سال‌ها پیش خریده‌ام استفاده می‌کنم.

آیت الله جنتی درباره مسئله عمل به قانون نیز گفت: من انعطاف ناپذیری در عمل به قانون را از امام(ره) آموختم و در حال حاضر ما با اجرای قانون باید کاری کنیم تا هیچ مستضعف و مظلومی روی زمین نماند.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز برای فعالیت ما اصل است، موضوع زنده نگه داشتن انقلاب و اجرا شدن قوانین اسلامی است، احکام اسلام باید به دقت رعایت شود چرا که امام(ره) ضد غرب‌زدگی بود و من نیز این موضوع را همان اوایل انقلاب از ایشان آموختم.

دبیر شورای نگهبان در پایان گفت: امیدوارم هر چه سریعتر رهبر معظم انقلاب پرچم انقلاب اسلامی ایران را بدست حضرت ولی‌ عصر (عج) برساند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.