رشته گرایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه خوارزمی راه اندازی می‌شود

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد رشته گرایش پیشگیری از اعتیاد با توافق سرپرست دانشگاه خوارزمی در این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

دکتر جزینی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی آن‌ها در جهت پیشگیری از بحث اعتیاد در بین جوانان است. 

وی ادامه داد: با توجه به تصویب شورای گسترش مبنی بر ایجاد رشته‌ گرایش اعتیاد خوشبختانه در بسیاری از دانشگاه‌ها مثل دانشگاه سمنان این رشته را آغاز کردیم.

جزینی اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی پذیرفته که در سال آینده این رشته را ایجاد و دو واحد درسی در رابطه با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد را در این دانشگاه جاری کند. 

وی افزود: در واقع باید با جامعه دانشجویی که یکی از جوامع هدف ما هستند ارتباط مستقیمی داشته باشیم و بحث کارگاه‌های آموزشی، ایجاد نمایشگاه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، بهره‌گیری از میزگردهای تخصصی و توانمندی دانشگاهیان در دستور کارمان قرار گیرد که خوشبختانه در این زمینه‌ها اقدامات خوبی را در تهران و استان‌ها شاهد هستیم. 

سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی نیز در ادامه اظهار داشت: سیاست دانشگاه خوارزمی بر طرف کردن نیاز جامعه است، از این رو تمامی دوره‌های آموزشی و پژوهشی خود را به این راه سوق می‌دهد، با توجه به قدمت تقریبا 50 ساله دانشگاه، پتانسیل همگام شدن با ستاد مبارزه با مواد مخدر را می‌بینیم و در بحث پیشگیری از اعتیاد تنها به راه‌اندازی کارگروه بسنده نکرده و برای اجرایی شدن این اقدام گام بر می‌داریم که یکی از این گام‌ها همان ایجاد رشته گرایش پیشگیری از اعتیاد در سال آینده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار