تشدید اختلافها در واشینگتن به دنبال مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا

شبکه خبری سی ان ان از تشدید اختلافها و شکل گیری نبردی سیاسی در واشینگتن به دنبال مرگ قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا خبر داد.

تشدید اختلافها در واشینگتن به دنبال مرگ قاضی دیوان عالی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، ظرف دو ساعت پس از آنکه خبر مرگ "آنتونین اسکالیا،" قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا اعلام شد، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور و سران جمهوریخواهان و دموکرات ها در کنگره مشاجره بر سر این که آیا "باراک اوباما،" رئیس جمهور فعلی آمریکا باید جانشین اسکالیا را انتخاب کند یا اینکه تصمیم گیری در این زمینه باید به دولت بعدی محول شود را آغاز کردند.  
      
اوباما روز شنبه اعلام کرد جانشین اسکالیا را معرفی خواهد کرد؛ اما "میچ مک کانل،" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا تاکید کرد انتصاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا وظیفه دولت بعدی خواهد بود.
نماینده جمهوریخواه ایالت کنتاکی گفت: مردم آمریکا باید در انتخاب قاضی جدید دیوان عالی نقش داشته باشند. از این رو تا زمانی که رئیس جمهور جدید انتخاب نشده است، نباید فردی برای این پست انتخاب شود؛ اما "هری رید،" رهبر اقلیتهای سنا در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور این حق را دارد و باید هم اکنون نامزدی را برای این سمت به سنا معرفی کند. 

وی با تاکید بر این که مسائل بسیار مهمی وجود دارند که دیوان عالی باید به آنها رسیدگی کند، گفت: سنا مسئولیت دارد در اسرع وقت این خلاء را پر کند. در تاریخ معاصر دیوان عالی بی سابقه است که یک سال کرسی قضاوت آن خالی باشد.

آنتونین اسکالیا، قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا، روز گذشته در ۷۹ سالگی درگذشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار