تایمز آو اسرائیل: عربستان و روسیه، در آستانه درگیری در سوریه/ آنکارا و ریاض وارد میدان می شوند

تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت با محو تدریجی آمریکا از صحنه جنگ داخلی سوریه، ریاض و آنکارا وارد میدان نبرد می شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه صهیونیستی "تایمز آو اسرائیل" در گزارشی نوشت: روسیه حملات خود را در سوریه متوقف نمی کند. گزارشهای روز گذشته حاکی از آن است که هزاران نفر از پناهجویان به سمت مناطق نزدیک مرز ترکیه هجوم آورده اند. به ادعای تایمز آو اسرائیل، آنها می خواهند از میدان جنگی که ارتش سوریه با کمک بمبارانهای روسیه در حلب، لاذقیه و حمص ایجاد کرده است، بگریزند. 

گزارشهای خبرگزاری های روسیه حاکی از آن است که ارتش سوریه برخی از روستاهای شمال لاذقیه را بازپس گرفته است. ارتش بشار اسد همچنین  در بخشهای شمال حلب به پیروزی هایی دست یافته است. روز جمعه، ارتش سوریه اعلام کرد  کنترل روستاهای منتهی به جاده های نزدیک مرز ترکیه را در دست گرفته است.

به نوشته این نشریه صهیونیستی، بشار اسد حتی جسورانه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: تا زمانی که کنترل کل سوریه را در دست نگیرد، از ادامه مبارزه دست نخواهد کشید. اظهارات وی که تا چند ماه پیش به داستان های علمی تخیلی شبیه بود، حالا با کمک روسیه، به واقعیت نزدیک تر شده است.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، تحقق این سناریو ممکن است ماه ها و یا حتی سالها زمان لازم داشته باشد؛ اما پیشروی ارتش سوریه و حمایت نیروهای حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از این کشور دست کم در جبهه شمال غرب پایدار بوده است.

به ادعای این نشریه صهیونیستی، استراتژی روسیه برای شکست گروه تروریستی داعش این است که نخست باید هر آنچه که داعش نیست و فقط مخالف اسد است نابود شود. در مرحله بعد نوبت به گروه تروریستی داعش می رسد. روسیه حتی به غیرنظامیان نیز آسیب می زند. در مقابل آمریکا و اروپا چه می کنند؟ آنها در حال مذاکره برای حصول آتش بس هستند. چیزی که همچنان نمی تواند کشتار مردم بی گناه را متوقف کند.

تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: می توان حدس زد اگر رژیم صهیونیستی حتی به اشتباه نوار غزه را بمباران می کرد، شورای امنیت سازمان ملل چه واکنشی نشان می داد؛ اما در سوریه حتی با وجود اینکه بمباران ها عمدی است، هیچ کس اراده مقابله با مسکو را ندارد. ترکیه و عربستان سعودی در این خصوص مستثنی هستند. روز جمعه، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد عربستان سعودی جنگنده های خود را به یک پایگاه در شرق ترکیه اعزام کرده است. درنتیجه دو کشور درحال آماده سازی اقدامات لازم برای حمله زمینی به سوریه هستند تا به اصطلاح با گروه تروریستی داعش مقابله کنند.  عربستان سعودی نیز برای این حمله اعلام آمادگی کرده است.

"عادل الجبیر،" وزیر امور خارجه عربستان سعودی بارها تاکید کرده است که حمله زمینی ریاض به سوریه حتمی الوقوع است. وی همچنین مدعی شد: اسد جایگاهی در آینده سوریه نخواهد داشت و حملات هوایی روسیه نیز به او کمکی نخواهد کرد.

تایمز آو اسرائیل در پایان نوشت: بازی جنگ هوایی عربستان و روسیه تا امروز همانند یک سناریوی غیرممکن بود. اما در حال حاضر با ناپدید شدن آمریکا از صحنه جنگ سوریه، این نبرد دوجانبه در حال تحقق است.

انتهای  پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
خخخخخ آل سعود آلابا
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
خیلی باحاله....
عربستان از ترکیه هواپیما بفرسته تو سوریه؟؟؟
سامانه دفاعی S500 روسیه هم منتظر همینه...
و بهترین فرصت واسه اینه که عربستان و ترکیه رو بشونن سر جاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
وعده الهی نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
عدو شودسبب خیراگرخداخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
طوری روزنامه میگه انگار عربستان قویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
چشمشان کور خخخخخخخخ مرک بر اسرایل و ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
یکی به نامردان آل سغود بگوید شما در جنک یمن ماند ه اید و حال در شرف جنک دیکرید. پس میتوان نتیچه کرقت که حگومت آل سغود یک حکومت وابسته به آمریکا و اسراییل است که باید از خادم الحرمینی حذف و آنها را به خاطر چنک افروزی و کشتن وبه شهادت رساندن حجاچ مجارات کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
هیچ غلطی نمی توانند بکنند ال سعود واردغان روزهای آخر عمرحکومت خودرا سپری می کنند اگر مردم سوریه اتحاد داشته باشند واز ومطیع دستورات رئیس جمهور خود باشند یعنی یک رهبر واحد باکمک ایران حزب اله وروسیه قطعا پیروز خواهند شد چون نیروهای سوریه هدف دارند وهدف آنها هم حفظ کشور ومردم خود هستن به همین جهت پیروز هستند ولی نیروهای متجادز ازخود می پرسند برای کی وچی وچرا می جنگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
عربستان سعودی بدست امریكا در سوریه از بین میرود.این نتیجه هدفمند امریكا برای شركت دادن عربستان در حمله به سوریه است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
به حول و قوه الهی گور عربستان به دست خودشان دارد کنده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
امریکا خیلی زرنگه خودشو اول میکشه کنار تااین دوتا همدیگه رو ضعیف کنن بعد مثل یه قهرمان وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
امیدوارم روسیه با جنگنده های مدرن خودش تمام اف 15 و اف 16 عربستان را منهدم کنه تا درس عبرت بشه برای اعراب بیابان گرد
Germany
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
هو ال سعود نابود ميشه هم اردوغان
آخرین اخبار