در هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته منابع طبیعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج عزت‌الله بهشتی‌فرد  با بیان اهداف و نقش سازمان منابع طبیعی در حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی در سراسر کشور، افزود : منابع طبیعی نقش موثری در حفاظت از جنگل‌ها، منابع ملی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

وی حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان را وظیفه همه سازمان‌ها و مردم دانست و افزود: منابع طبیعی عامل توسعه پایدار بوده و متعلق به همه نسل‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حفظ منابع طبیعی توسط تمامی اقشار جامعه، گفت: اهمیت منابع طبیعی به قدری است که یک هفته را به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری کرده و نخستین روز آن روز درختکاری است.

وی با بیان این که شعار هفته منابع طبیعی امسال «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» است، یادآور شد: سازمان منابع طبیعی استان امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های پربار و متنوعی را برای این هفته تدارک دیده که با کمک و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها آنها را اجرا خواهد کرد.

این مسئول به نخستین روز این هفته اشاره کرد و گفت: نخستین روز هفته منابع طبیعی از شنبه، 15 اسفند آغاز شده و جشن درختکاری در این روز با حضور مسئولان و مردم در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

بهشتی‌فرد دومین روز این هفته را منابع طبیعی، رسانه و فرهنگ‌سازی عنوان و اذعان کرد: دوشنبه، 17 اسفند سومین روز هفته منابع طبیعی بوده و منابع طبیعی، جنگل‌بان و حفاظت و قانون نام گرفته است.

وی منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و نیروی انسانی را عنوان روز چهارم، سه شنبه، 18 اسفند بیان کرد و خاطر نشان کرد: روز پنجم این هفته به نام منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت، روز ششم به نام منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و روز هفتم جمعه، 21 اسفند به نام منابع طبیعی، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد نام‌گذاری شده است.

بهشتی‌فرد، اجرای مراسم درختکاری، تجلیل از فعالان بخش منابع طبیعی، نشست‌های خبری با اصحاب رسانه، غرس نهال، اجرای مراسم کاشت نهال، بازدید از حوزه‌های آبخیز، گردهمایی روحانیون و غرس نهال توسط سازمان‌های مردم نهاد در بخش‌های مختلف استان را از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.