ایلام؛

بمباران زمین فوتبال چوار باید در ابعاد بین المللی معرفی شود

استاندار ایلام بر لزوم معرفی اقدام وحشیانه رژیم بعث عراق در بمباران زمین فوتبال چوار در بهمن 65 و به شهادت رساندن تعدادی از ورزشکاران ایلامی در ابعاد بین المللی و جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگا رگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ایلام؛محمدرضا مروارید در آیین گرامیداشت سالروز بمباران زمین فوتبال چوار و شهادت شماری از ورزشکاران این بخش از توابع شهرستان ایلام اظهار کرد: همه باید به سهم خود برای نکوداشت این روز تلاش کنیم.

وی با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چگونگی وقوع حادثه تلخ بمباران زمین فوتبال چوار افزود: سال 65 رسم بر این بود که وقتی در جبهه ها پیروزی های زیادی بدست می آوردیم، رژیم بعث به تلافی این پیروزی ها، شهرهای کشور بویژه ایلام را بمباران می کرد.

مروارید تاکید کرد: وقتی رژیم بعث عراق می دید مردمی که این همه تحت فشار قرار دارند باز هم به آرمان های نظام و انقلاب پایبند هستند و با این شرایط مسابقات فوتبال را هم حتی در شهرهای مرزی برگزار می کنند، اقدام به بمباران وحشیانه زمین فوتبال چوار کرد.
 
استاندار ایلام با اشاره به اینکه این واقعه دردناک باید در سطح فراملی مطرح و برگزار شود، یادآور شد: در چند سال اخیر گروهی از جوانان بخش چوار مجموعه ای تشکیل دادند تا این حرکت مردمی را ادامه دهند و شهادت دردناک این عزیزان را به تمامی دنیا معرفی کنند.

وی گفت: امید است عزیزان بازمانده این فاجعه با تلاش و همکاری همه دست اندر کاران مستندات، زندگی نامه، عکس و خاطرات این عزیزان را جمع آوری کنند تا بتوانیم در حوزه های مختلف هنری این آثار را در معرض دید عوم قرار دهیم.

استاندار ایلام از هزاران هوادار تیم پرسپولیس که در یک حرکت ماندگار روز جمعه در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال با تیم فولاد خوزستان ایستادند و یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار را گرامی داشتند تقدیر کرد و از حضور دست اندارکاران برنامه 90 در آیین سالروز بمباران زمین فوتبال چوار تشکر کرد.
 
در این آیین و با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی از خانواده های شهدای حادثه بمباران زمین فوتبال بخش چوار تقدیر شد.

هواپیماهای رژیم بعثی عراق بیست و سوم بهمن ماه سال 1365 در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب بیش از 15 نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.
بخش چوار در فاصله 15 کیلومتری ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: زمین ، فوتبال ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.