بوستون گلوب: سقوط اسد فاجعه‌ای برای آمریکاست/ واشینگتن نیازمند همکاری با مسکو

بوستون گلوب در گزارشی بهترین راهبرد آمریکا را حمایت از حکومت اسد دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوستون گلوب در مطلبی نوشت یک بار دیگر روسیه نشان داد که بهتر از آمریکا راهبردهای خود را انتخاب می‌کند. روسیه شریک ایده‌آلی برای آمریکا نیست اما برخی مواقع، منافع مشترکی با ما دارد. در این موارد، ما باید جنگ سرد با مسکو را کنار بگذاریم و با این کشور همکاری کنیم. بهترین مکان برای شروع این کار جنگ سوریه است. 

در ادامه این گزارش آمده است: سیاست‌های آمریکا در سوریه از ابتدای کشمکش‌های این کشور در 5 سال پیش اشتباه بود. آمریکا با شعار " اسد باید برود" تمامی راه‌ها برای گفتگو صلح با طرف‌های مقابل را بست و سبب بروز کابوس خونین شورشیان سوری شد. 

اما در مقابل، روسیه که بارها از تروریست‌های افراط‌گرا ضربه خورده بود با تروریست و هرج و مرج گرایی این کشور مبارزه کرد. هنوز دیر نشده است، سیاست روسیه باید سیاست آمریکا باشد. واشینگتن باید از سقوط نظام بشار اسد در سوریه جلوگیری کند و سپس برای آتش بس در این کشور تلاش کند. 

این گزارش در پایان تاکید می‌کند: سقوط اسد می‌تواند سبب فاجعه خلأ قدرت در این کشور - مانند آنچه که در عراق و لیبی اتفاق افتاد – شود و این کشور را به بهشت تروریست‌ها تبدیل کند. این امر می‌تواند برای آمریکا فاجعه‌بار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار