نیویورک تایمز: ضرر صنعت بازیافت آمریکا با کاهش بهای نفت

با کاهش کم سابقه بهای نفت در بازار جهانی، صنعت بازیافت نیز دچار ضرر جدی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "نیویورک تایمز"؛ شرکت "ویست منجمنت"، یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه بازیافت آمریکا، تا سال گذشته هر بسته پلاستیک شفاف را 230 دلار به فروش می رساند؛ اما امروز با کاهش بهای نفت، همان میزان پلاستیک ارزشی برابر با تنها 112 دلار دارد.

"دیوید اشتاینر"، مدیرعامل این شرکت گفت: "صنعت بازیافت در وضعی بحرانی قرار دارد. قبلا تمام شرکت های فعال در زمینه بازیافت می توانستند از این فعالیت سوددهی داشته باشند؛ اما این موضوع دیگر ممکن نیست."

در حال حاضر مزایای بازیافت مواد از سوی تمام مردم مورد قبول واقع شده است و کاهش فعالیت این صنعت می تواند مضرات بسیاری به همراه داشته باشد.

با این حال تولیدات صنعت بازیافت، شیشه، پلاستیک و کاغذ، با نوع تولید شده مستقیم این مواد رقابت می کنند و کاهش بهای نفت بهای این مواد را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

از آن جایی که بهای نفت در سال گذشته به پایین ترین میزان در زمانی طولانی رسیده است، بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند تا به جای خرید مواد بازیافتی، به خرید پلاستیک نو بپردازند. 

شرکت "اینفینیتوس انرژی" در سال 2014 یک مرکز بازیافت 35 میلیون دلاری در شهر مونتگمری ایالت آلاباما افتتاح کرد. این مرکز تا اکتبر سال 2015 به ضرردهی رسید و به کلی تعطیل شد.
در منطقه "نیو اورلنز"، مسئولان محلی تصمیم گرفتند تا به دلیل هزینه بالای بازیافت، آن را به کلی متوقف کنند؛ اما تلاش دوست داران محیط زیست و اعتراض مردم منطقه از این اقدام جلوگیری کرد.

"ویست منجمنت"، بزرگ ترین شرکت بازیافت در آمریکا،در دو سال گذشته تعداد موسسات مالی خود را از 130 مرکز به 100 مرکز کاهش داده است. در سه فصل گذشته، درآمد این شرکت نسبت به زمان مشابه سال گذشته میلادی 16 درصد کاهش یافته و از 1 میلیارد دلار به 878 میلیون دلار رسیده است.

در حالی که کشورهای صنعتی جهان در سال های اخیر برای بهبود صنعت بازیافت میلیاردها دلار هزینه کرده اند، کاهش بهای نفت باعث شده تا بسیاری از این اقدامات بدون نتیجه شود. 

تا مدتی پیش بسیاری از شهرها از بازیافت مواد درآمد زایی داشتند و شرکت های بازیافت مواد دور ریختنی را از شهرها خریداری می کردند اما با کاهش ارزش این مواد، اکنون شهرها هستند که علاوه بر تحویل مواد بازیافتی باید هزینه ای را نیز به شرکت های بازیافت پرداخت کنند. سال گذشته مسئولان شهر واشنگتن دی سی هزینه ای 1.37 میلیون دلاری به شرکت "ویست منجمنت" پرداخت کردند تا مواد بازیافتی این شهر را بپذیرد. این در حالی است که این شهر در سال 2011 درآمدی 550 هزار دلاری از بازیافت مواد به دست آورد.

تا مدتی پیش بسیاری از شهرها از بازیافت مواد درآمد زایی داشتند و شرکت های بازیافت مواد دور ریختنی را از شهرها خریداری می کردند؛ اما با کاهش ارزش این مواد، اکنون شهرها هستند که علاوه بر تحویل مواد بازیافتی باید هزینه ای را نیز به شرکت های بازیافت پرداخت کنند. سال گذشته مسئولان شهر واشنگتن دی سی، 1.37 میلیون دلار به شرکت "ویست منجمنت" پرداخت کردند تا مواد بازیافتی این شهر را بپذیرد. این در حالی است که این شهر در سال 2011 درآمدی 550 هزار دلاری از بازیافت مواد به دست آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار