مستند «حدیث عاشقی» بزودی در شبکه قرآن و معارف سیما

مستند 30 دقیقه‌ای درباره سومین دوره همایش شهدای قرآنی و دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی کشور با خانواده این شهدا در حال آماده‌سازی است و تا پایان سال از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

مهری سرخیل تهیه‌کننده مستند همایش «سوره‌های سرخ» با عنوان «حدیث عاشقی» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر مستند 30 دقیقه‌ای «حدیث عاشقی» درباره سومین یادواره شهدای قرآنی «سوره‌های سرخ» و دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی کشور با خانواده شهدای قرآنی در حال آماده‌سازی است که تا پایان امسال از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: البته با پیش بردن کار به این نتیجه رسیده‌ایم که مستند پرباری در حال تهیه است و می‌توان زمان آن را به 60 دقیقه افزایش داد.

سرخیل افزود: این مستند، فیلمی از سومین یادواره شهدای قرآنی، دیدار با خانواده سه شهید قرآنی (حسن و حسین ابراهیم)، (شهید ترکاشوند)، (شهید محمد محمدی مقدم شالچی) و گفتگو با مدیران قرآنی کشور را شامل می‌شود که کارگردانی آن برعهده حسین بیات است.

مهری سرخیل تهیه کننده مستند همایش «سوره‌های سرخ» گفت: در این مستند تلاش شده از رویکرد هنری استفاده شود. به گونه‌ای که دیدار با خانواده شهید ترکاشوند در قالب گزارش به گزارشگری مهدیه جلالی انجام شده است. به طوری که مهدیه جلالی به دنبال منزل شهید ترکاشوند می‌گردد و به سختی منزل او را پیدا می‌کند. سپس به آنجا رفته و با خانواده شهید صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهیدان حسن و حسین ابراهیم نیز با طراحی چهره این شهیدان توسط یک نقاش هنرمند به نام ابوالفضل بیات طی اجرای برنامه دیدار همراه است. به گونه‌ای که نقاش کار، ابوالفضل بیات به دیدار خانواده شهید ابراهیم می‌رود و با خانواده شهید صحبت می‌کند. در آخر یک نقاشی زیبا از چهره شهید حسین ابراهیم را می‌کشد و به خانواده شهید هدیه می‌کند.

تهیه‌کننده مستند «بیداری اسلامی» اظهار داشت: در ادامه با دکتر قربانی به دیدار خانواده شهید محمد محمدی و مقدم شالچی رفتیم و با آن‌ها صحبت کردیم و در رابطه با خاطرات شهید گفت و شنود داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این مستند به سفارش مدیر شبکه قرآن جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی و مدیر گروه علوم قرآنی جناب آقای سید محمدرضا قاسم تبار که یکی از بهتر و روشن‌فکرترین مدیران این زمان هستند، تهیه شده است. جا دارد که در اینجا از ایشان تشکر کنم. 

سرخیل بیان کرد: با مدیران و قاریان قرآن همایش «سوره های سرخ» صحبت کرده‌ایم. این مستند در نوع خود، کار نویی است. فکر می‌کنم در پایان این کار بسیار زیبا باشد و در همین ماه از شبکه قرآن و شبکه‌های دیگر سیما پخش شود.

گفتنی است؛ تدوین این مستند مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و به زودی به روی آنتن خواهد رفت.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار