چرا جلوه‌های ویژه میدانی و بصری در جشنواره امسال ادغام شدند؟

در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر دو بخش مجزای جلوه‌های ویژه میدانی و بصری تنها در یک بخش داوری شدند.

اصغر پورهاجریان، تهیه کننده و طراح جلوه‌های ویژه و عضو شورای مرکزی انجمن جلوه‌های ویژه در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص در نظر گرفتن یک سیمرغ برای دو مقوله مجزای جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری در جشنواره فجر امسال اظهار داشت: سال گذشته در جشنواره فیلم فجر هیچ جایزه‌ای برای این بخش در نظر گرفته نشد که بسیار تاسف برانگیز بود. امسال نیز برای هردو بخش جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری یک سیمرغ در نظر گرفته شده است در حالی که این دو مقوله کاملاً از هم مجزاست.

وی ادامه داد: جلوه‌های ویژه میدانی در مورد افکتهای مکانیکی در صحنه فیلم برداری است و در مرحله تولید و طراحی وجود دارد و پس از آن نیز به اتمام می‌رسد. اما جلوه‌های ویژه بصری در مرحله پس از تولید وجود دارد و از آن زمان آغاز می‌شود.
 
پورهاجریان تصریح کرد: در حقیقت این موضوع دو علم مجزا است و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. جلوه‌های ویژه میدانی یک علم سخت افزایی است در صورتی که جلوه‌های ویژه بصری علمی نرم افزاری و رایانه محور است.
 
وی همچنین در مورد ملاقات حضوری با حیدری دبیر جشنواره و مطرح کردن این موضوع با وی بیان کرد: شورای مرکزی انجمن جلوه‌های ویژه، نامه‌ای به حیدری دبیر جشنواره ارسال کرد و من نیز با وی درخواست ملاقات حضوری داشتم. اما حیدری ملاقات حضوری را رد کرد و بیان کرد که هیئت داوران تلفیق این مقوله را خواستار بوده‌اند و من نقشی در این انتخاب نداشته‌ام.
 
پورهاجریان افزود: عوامل فنی سینما امید زیادی به این دست جشنواره دارد تا کار آنها دیده شود اما وقتی این اتفاقات می آفتد تمام انگیزه انسان از بین می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار