با اجرای قطعه «نینوا» از سوی علی رهبری، جشنواره موسیقی فجر آغاز شد

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، از دیشب رسما با اجرای علی رهبری کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره موسیقی فجر در 21 بهمن به صورت رسمی کار خود را پس از دو اجرای بانوان با ارکستر سمفونیک آغاز کرد.

در ابتدای این کنسرت پس از جای‌گیری افراد ارکستر کلیپی از صحبت‌های حسین علیزاده خالق اثر «نینوا» پخش شد که وی در صحبت‌هایش از انتخاب ارکستر سمفونیک و علی رهبری برای اجرای این قطعه تشکر کرد و افسوس خورد که چرا در شب اجرا در میان مخاطبان ارکستر سمفونیک حضور ندارد.

سپس علی رهبری بر روی صحنه آمد و شروع به نواختن سمفونی «نینوا» کرد. در حین اجرا تمام مخاطبان با تمام وجود این اثر را گوش می‌دادند و نگاهشان به اجرای سیامک جهانگیری و حسین خوش‌چهره (نوازندگان نی) بود.

پس از اتمام سمفونی «نینوا» به سرعت علی رهبری به سراغ دالیبور کاروای نوازنده چیره‌دست ویولن، برای اجرای کنسرتو ویولن شماره یک مکس بروخ رفت و پس از اجرای این کنسرت، وی از کاروای خواست تا لحظاتی را بداهه‌نوازی کند و رهبری رو به مردم گفت: از 16 سالگی وی با من بوده و حالا که در ایران حضور دارم، می‌خواهم تا دقایقی دیگر بنوازد.

سپس با اتمام نواختن وی و سپری شدن لحظات استراحت گروه رهبری برای اجرای سمفونی فانتاستیک از هکتور برلیوز به روی صحنه آمد و بیان کرد: این اثر حدود 40 سال پیش در ایران اجرا شد و در واقع اولین بار است که پس از انقلاب در ایران اجرا می‌شود و حالا پس از این مدت با ارکستری که 98 درصد آن ایرانی است، اجرا می‌شود.

سپس به ترتیب موومان نخست: رویا، شوریدگی و شیدایی؛ موومان دو: یک مجلس مهمانی رقص؛موومان سوم: صحنه‌ای در کشتزار؛ موومان چهارم: مارش راهسپاری به سوی چوبه‌دار را اجرا کردند. اما پس از اتمام بخش چهارم و موومان پنجم با موضوع رویای گردهمایی نیمه‌شب  جادوگران را رهبری کرد.

پس از اتمام اجرا علی رهبری در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: ما کارمان را انجام دادیم و برخی در این میان به ما کمک کردند که اگر یاریشان نبود، واقعا نمی‌توانستیم گروه را نگه داریم. هفته پیش تمامی اعضای گروه ارکستر سمفونیک آزمون دادند و در نهایت به ما قول داده شد که از اول فروردین با تمامی افراد و دست‌اندرکاران قراردادی منعقد شود و من به آرزویی که در تمام این یک سال داشتم می‌رسم.

وی ادامه داد: من نه سیاسی‌ام نه احتیاج و علاقه‌ای به سیاست دارم؛ اما باید از علی مرادخانی و فرزین پیروزپی که به نمایندگی از مرادخانی مواظب من بودند تشکر می‌کنم. باید بگویم تمام بچه‌هایی که در ارکستر سمفونیک تلاش می‌کنند، از 20 سال تا 35 سال هستند، مشکلاتی را داشتند که من سعی کردم به آنها کمک کنم و مسائلشان را برطرف کنم و در واقع تشکر اصلی را می‌خواهم از مردم داشته باشم که با وجود اینکه تبلیغات زیادی برای اجرای امشب ما صورت نگرفته بود؛ اما یک هفته پیش به ما خبر دادند که بلیط‌های امشب به اتمام رسیده است.

وی در پایان بیان کرد: بچه‌های ارکستر سمفونیک به سطحی رسیده‌اند که با من یا رهبر دیگری می‌توانند کار کنند. آن‌ها نیاز دارند حقوق ماهیانه بیمه و بازنشستگی داشته باشند و مثل مطرب‌ها با آن‌ها رفتار نشود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار