روحانی در دیدار با سفرای خارجی مقیم تهران:

هدف نهایی ما پایان بی‌ثباتی در کل منطقه است/ آماده روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و دنیا هستیم

رییس‌ جمهوری در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران دیدار کرد.

هدف نهایی ما پایان بی‌ثباتی در کل منطقه است/ آماده روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و دنیا هستیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، در دیدار با روسا و سفرا و روسای نمایندگی کشورهای خارجی، که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: آنچه که برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، امنیت و مبارزه با تروریست منطقه می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران همان کشوری است که مبدع قطعنامه جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری در سازمان ملل متحد بود.

وی ادامه داد: مبارزه با تروریسم در منطقه برای ما بسیار مهم است و ما به بازگشت ثبات به منطقه فکر می‌کنیم. ما با دعوت رسمی دولت و ملت عراق و سوریه و با مستشاران نظامی محدود در این کشورها برای کمک به مبارزه با تروریسم حضور پیدا کردیم. هدف نهایی ما پایان بی‌ثباتی در کل منطقه است.

رئیس جمهور اظهار داشت: آیا کشوری که به دعوت دولت‌های دوست پاسخ مثبت می‌دهد و با تروریسم مبارزه می‌کند برای منطقه خطرناک است یا کشوری که به همسایگان خود حمله‌ور شده و با بمباران زندگی مردم را تلخ می‌کند.

وی افزود: آنچه ما می‌خواهیم روابط دوستانه است. ما به هیچ‌وقت خواستار تشنج‌آفرینی نیستیم و آنرا نیز ادامه نخواهیم داد.

رئیس جمهور  با بیان اینکه مردم ایران بهای زیادی برای مبارزه با تروریسم پرداختند گفت: مردم ایران در پی امنیت منطقه هستند و خود قربانی تروریسم است. در ایران بیش از 17 هزار قربانی عملیات تروریستی بوده‌اند.


رئیس قوه مجریه افزود: آنچه پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها از اهمیت برخوردار است، روابط دوستانه با کشورهای منطقه و جهان است. ایران این آمادگی را دارد که با کشورهای دوست در زمینه‌های اقتصادی، علمی و به دست آوردن بازار مشترک همکاری کند. این کار با بعضی کشورها آغاز شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند ارزانترین مسیر اتصال غرب به شرق از طریق خطوط هوایی، جاده‌ای و ریلی باشد همچنین ایران می‌تواند مسیر اتصال انرژی، برق و لوله های نفت و گاز و همچنین اتصال بسیار از کشورها به آبهای آزاد را فراهم کند از این جهت تعامل با ایران به نفع اقتصاد و تجارت جهانی خواهد بود چراکه محصول و تولید ارزانتری در اختیار مردم منطقه و جهان قرار خواهد گرفت. ما آماده‌ایم که رابطه خود را با کشورهای دنیا افزایش دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران در زمینه ایجاد ثبات و امنیت همچون گذشته مصمم به کمک مردم منطقه است گفت: تروریسم نه تنها خطری برای منطقه ما بلکه برای کل جهان است. باید با تروریسم و ریشه‌های آن جهل، فقر و بیکاری در منطقه مبارزه کنیم.

 رئیس قوه مجریه در همین باره افزود: اگر می‌خواهیم تروریسم به طور کلی از منطقه رخت بر ببندد بایستی معضلات این منطقه را حل کنیم اینکه ملتی بیش از 70 سال آواره باشد، برای هیچ انسان صلح دوستی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه اگر به طور جدی با تروریسم برخورد جدی نشود به آسیا، اروپا، آفریقا و دیگر مناطق جهان سرایت می‌کند تصریح کرد: این مبارزه با شعار، ائتلاف‌های ظاهری و بمباران هوایی امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور در همین باره گفت: همه کشورهای منطقه بایستی با ترور و خشونت و افراطی‌گری مبارزه کنند و به این نتیجه برسند که تروریست‌ها ابزار خوبی برای سیاست کشورها نیستند. هر کشوری که فکر کند می‌تواند با تروریست‌ها به اهداف منطقه‌ای و سیاسی خود دست پیدا کند، دچار خطا و اشتباه شده است. وظیفه انسانی ما اقتضا می‌کند که به کشتار پایان دهیم.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سیل مهاجرت در منطقه نشان می‌دهد که چگونه تروریست می‌تواند انواع مختلف مشکلات و خطرات را برای منطقه بیافریند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آماده‌ایم تا با تروریسم و خشونت مبارزه کنیم، ادامه داد: ما آماده مبارزه با خشونت و تروریسم هستیم. ما آماده روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و دنیا هستیم. ما آماده‌ایم تا به کشورهای خسارت دیده از تروریسم کمک کنیم.

وی  با بیان اینکه دیدگاه ما روابط دوستانه و استراتژیک با کشورهای جهان است، خطاب به سفرای حاضر در جلسه مذکور، گفت: شما می‌توانید سفرای اهداف ما برای جهان باشید.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی  ادامه داد: سفرای خارجی حاضر در ایران می‌توانند واقعیت‌های کشور را برای دیگران توضیح دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم که در شرایط جهانی هستیم و تنها با تعامل سازنده، دوستی، همکاری و با مشارکت می‌توانیم با مشکلات جهان و منطقه مقابله کنیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار