استفاده از اسپری حشره کش ضد ویروس زیکا برای نجات مسافران+ تصاویر

ابعاد فاجعه برانگیز بیماری زیکا دولت انگلیس را بر آن داشته است تا از اسپری‌های قوی ضد حشره برای ضد عفونی‌ هواپیما‌ها و مسافران استفاده کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت انگلستان برای جلوگیری از ورود ویروس زیکا به همراه پشه‌های ناقل این ویروس تصمیم دارد در هواپیماهای راهی انگلستان به کشورهای درگیر اسپری حشره کش را مورد استفاده قرار دهد.

گفتنی است؛ قرار است استفاده از حشره‌کش بلافاصله قبل از بلند شدن هواپیما از مبدا انجام شود و در عین حال مقامات انگلیسی اطمینان خاطر داده‌اند که انجام این کار هیچ صدمه‌ای به سلامتی انسان‌ها وارد نمی‌کند.

چندی قبل اولین مورد ابتلا به zika در اروپا در یک زن باردار در اسپانیا مشاهده شده است.

تولید حشره‌کش ضد ویروس زیکا + تصاویر

 کارشناسان از این نگران هستند که آلوده شدن زنان باردار به این ویروس مسبب به وجود آمدن جمجمه کوچک و غیر عادی و آسیب‌های مغزی در  نوزادان برزیلی شده باشد.

 کارشناسان به دلیل احتمال وجود پشه در هواپیما و یا لارو پشه در هواپیما در نظر دارند داخل هواپیماها را اسپری ضد حشره و حشره کش بزنند.

قرار است تمامی هواپیما‌های ورودی به کشور انگلستان از کشورهای درگیر با  zika در حوزه  آمریکای جنوبی و کارائیب مورد اسپری قرار بگیرند.

در عین حال گروهی از پزشکان عنوان کرده‌اند که با توجه به تفاوت نژادی اهالی انگلستان و نیز دمای هوای پایین و سرد حاکم در انگلستان بعید است که ویروس زنده بماند و جای نگرانی وجود ندارد.

تولید حشره‌کش ضد ویروس زیکا + تصاویر

 پژوهشگران در عین حال به مردم توصیه می‌کنند به ویژه زنان باردار و متاهل تا حد امکان از سفر به مناطق درگیر بیماری اجتناب کنند و نیز در صورت سفر حتما از اسپری دور کننده حشرات و البسه محافظت کننده استفاده کنند.

 در عین حال قرار است اسپری حشره‌کش با یک دوز کم‌، در داخل هواپیماها به جز مناطق نگهداری و آماده سازی مواد غذایی، در طول پرواز منتشر شود تا میزان ریسک احتمالی زنده ماندن حشرات و لاروهای آنها به صفر برسد.

 کارشناسان این بیماری را با تولد حدود 4 هزار نمونه کودک مبتلا به میکرو سفالی در کشور برزیل مرتبط دانسته‌اند.

 افراد مبتلا به zika معمولا دارای علائمی خفیف چون تب، راش، درد مفاصل و قرمزی چشم‌ها هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار