ربیعی در جمع خبرنگاران:

تصمیمات مناسب دولت برای بازنشستگان/برای تجمیع منابع درمانی مشکلی نداریم

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت امسال در مورد بازنشستگان کشوری، در حال اتخاذ تصمیمات خوبی است.

تصمیمات مناسب دولت برای بازنشستگان/برای تجمیع منابع درمانی مشکلی نداریمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در مورد آخرین اخبار وزارتخانه متبوعش، اظهار داشت: دولت امسال در مورد بازنشستگان کشوری، در حال اتخاذ تصمیمات خوبی است تا فاصله‌‌های حقوق را به حد قابل قبول و به صورت پلکانی برساند.

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی افزود: به همین دلیل برنامه‌ای را برای ما ارسال کرده‌اند تا روی آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و بودجه مربوطه را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در مورد تامین اجتماعی هم قرار است همین کار را عینا اجرایی کنیم ولی چون بار مالی آن زیاد است ممکن است مرحله‌ به مرحله به اجرا برسد.

ربیعی تصریح کرد: تامین اجتماعی 7 هزار میلیارد تومان بار مالی خواهد داشت، اکنون به دنبال تامین آن هستیم و اهتمام داریم این کار انجام شود.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز هم تصمیم خوبی در مورد بخشودگی مالیاتی شرکت‌هایی که با تایید وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است بتوانند نیروی بیشتری استخدام کنند، نیز اتخاذ شده است، این موضوع در جهت‌گیری‌های اشتغال اقدام مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جلسه هیئت دولت هم آقای روحانی به من دستور برنامه ریزی اشتغال را داد تا در جلسه شورای عالی اشتغال آن را ارائه دهیم و از این مهم حمایت کنیم.

ربیعی گفت: ‌قرار است این برنامه ریزی اشتغال با تاکید بر برش استانی، محلی و منطقه‌ای صورت بگیرد تا در سال آینده بتواند در سطح محلی، رسته‌ها  و زنجیره‌ای کردن و پوشه‌های صنعتی در سطح روستاها و شهرهای کوچک تحول ملموسی را در اشتغال ایجاد کند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال بزرگ به زودی رخ نمی‌دهد، گفت: اولا باید سرمایه‌گذاری‌هایی صورت بگیرد، بعد از آن این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشیند، به مرحله تولید برسد تا در طبقه‌های پایین تولید بتواند شغل ایجاد کند، به همین خاطر ما روی نوعی از مشاغل روی می‌آوریم که بیشتر ترتیب بر مشاغل کوچک و خدماتی هستند.

وی همچنین گفت: حوزه ICT و گردشگری هم جز حوزه‌هایی است که ما تلاش می‌کنیم آنها را دنبال کنیم.

ربیعی با اشاره به سیاست تجمیع بیمه‌ها و همچنین موضوع درمان یادآور شد: ما تلاش کرده‌ایم زایمان طبیعی را در کشور تشویق کنیم، به همین خاطر خیلی از داروها را تحت پوشش بردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سیاست کلی تجمیع منابع درمان اجرایی نمی‌شود، گفت: این موضوع اجرایی می‌شود، ما هم پیشنهادمان را ارائه داده‌ایم.

وزیر کار ادامه داد: از نظر منابع برای تجمیع منابع درمانی مشکلی نداریم و با این موضوع موافقیم، اما اشکال کار این است که عده‌ای 9 درصد و عده‌ای هم تنها 2 درصد از جیب‌شان می‌دهند. عده‌ای هم هیچ چیز را تقبل نمی‌کنند. شما وقتی همه اینها را روی هم بگذارید، برخی ناراضی می‌شوند، پس باید در این مورد تمهیداتی اندیشیده شود. بنده هم که مسئولیت مراقبت از پول کارگران و بیمه را بر عهده دارم، باید همه موارد را مراعات کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حاشیه ، مراسم ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار