هشدار مقامات آمریکا درباره طرح داعش برای انجام عملیات در خاک این کشور

مقامات اطلاعات آمریکا هشدار دادند نفوذ داعش در میان مهاجران، آن‌ها را برای انجام عملیات در خاک این کشور تواناتر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال انجام حملات تروریستی بوسیله داعش در این کشور در سال جاری میلادی هشدار دادند. بنابر اعلام آن‌ها، دو عامل، یکی نفوذ داعش در میان مهاجرانی که به کشورهای اروپایی و آمریکا سفر می‌کنند و دوم موفقیت حملات پاریس، به این احتمال قوت بخشیده است.

«جیمز کلپر،» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، اعلام کرده است افزایش و رشد گروه‌های تروریستی در کشورهایی مانند لیبی، توقف چنین حملاتی را دشوارتر می‌کند.

کلپر هشدار داد داعش بر سرعت و خشونت عملیاتش در ماه‌های پیش رو خواهد افزود؛ زیرا تروریست‌ها در تلاشند نفوذ خود را خارج از عراق و سوریه گسترش دهند.

او افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، جهان برای تروریست‌ها به مکانی امن بدل شده است. آن‌ها هم‌اکنون در بیش از 40 کشور جهان پایگاه امن دارند.

در جلسه بررسی مسئله تروریسم در مجلس سنای آمریکا اعلام شد از سال 2012، بیش از 36 هزار و پانصد نفر از 100 کشور به جز عراق و سوریه جذب داعش شده‌اند که حدود 6 هزار و 600 نفر آن‌ها از کشورهای غربی بوده‌اند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار