سنندج؛

رشد 21 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: طی 10 ماهه امسال، یک تُن و 189 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سلیم کریمی، در نشست فصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امروزه در تمامی دنیا انجام می شود و همین مسئله در کشور ما نیز مطرح شده و دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مبارزه کند، افزود: در رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید هرکسی در هر جایگاهی به مبارزه با اعتیاد بپردازد که از جمله کانون‌های هدف، خانواده‌ها، محلات، محیط های آموزشی و محل‌های کاری هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به اینکه حدود 20 اداره در بحث مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند، بیان کرد: سازمان‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نیز نقش موثری در این زمینه دارند.

وی با تاکید بر اینکه بحث همگانی کردن مبارزه با مواد امری ضروری است، گفت: رویکرد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای بلندمدت، هزینه‌بر، فرصت بر و طاقت فرساست.

کریمی در ادامه به اقدامات این نهاد در 10 ماهه سال جاری اشاره کردوگفت: طی این مدت یک تُن و 189 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان همچنین به افزایش 112 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و 44 درصدی معتادان متجاهر اشاره کردوافزود: همچنین در همین مدت 28 محله آلوده و 23 مکان مخروبه ساماندهی شدند.

وی به فعالیت 60 مرکز خصوصی و سه مرکز دولتی MMT(متادون تراپی) اشاره کردوگفت: سه مرکز دیگر نیز در آستانه راه اندازی بوده و هشت مرکز نیز در زندان‌های استان فعال هستند.

کریمی درپایان گفت: سه مرکز گذری ترک اعتیاد و 12 کمپ مردان و یک کمپ زنان نیز در استان کردستان دایر هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.