تبریز؛

اعتبارات شهرستان ها متناسب با قابلیت های آن ها نیست

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش فرهنگ استان به علت کمبود اعتبار، مظلوم واقع شده است، گفت: اعتبارهای فرهنگ و هنر شهرستان ها متناسب با قابلیت های آن ها نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی محرمی در آیین افتتاح نمایشگاه عکس و نقاشی و در جمع هنرمندان شهرستان هشترود افزود: فرمانداران شهرستان ها با افزایش بودجه فرهنگی و هنری می توانند در اشاعه فرهنگ و شکوفایی فرهنگ و هنر منطقه نقش بسزایی ایفا کنند .

وی با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات فرهنگی شهرستان ها و اهتمام جدی مسئولان در این زمینه، اظهار کرد: توجه جدی به بخش کتابخانه و فضاهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها، در شکوفایی هنر و رشد و پیشرفت هنرمندان نقش بسزایی دارد .

محرمی، از تبدیل مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها به سالن های چند منظوره خبر داد و گفت: همزمان با دهه فجر 183 برنامه توسط این اداره کل شامل جشنواره شعر شکوه فجر، جشنواره آواها و نواهای دینی، نقد و بررسی فیلم کوتاه انقلاب، نمایشگاه ملی مد و لباس، محافل انس با قرآن، مسابقه های قرآنی، یادواره شهدا، جشنواره خوشنویسی در خصوص شعارهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه های عکس و کاریکاتور و مقاله نویسی برگزار می شود .

فرماندار هشترود نیز در این آیین خواستار احداث مجتمع فرهنگی و هنری مستقل در این شهرستان شد و گفت: به خاطر نبود این فضا، هنرمندان مجبورند آثار خود را در سایر شهرستان ها به نمایش بگذارند .

حسن مستفید افزود: نبود سالن مجزای نمایش، نگارخانه و آمفی تئاتر از جمله مشکلات هنرمندان این شهرستان است .
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.