روسیا الیوم خبر داد؛

رزمایش "رعد شمال" از امروز در عربستان آغاز می‌شود

رزمایش‌های نظامی "رعد شمال" به عنوان یکی از بزرگترین رزمایش‌ها در تاریخ خاورمیانه از امروز در عربستان آغاز می‌شود.

رزمایش
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم؛ رزمایش‌های نظامی رعد شمال به عنوان یکی از بزرگترین رزمایش ها در تاریخ خاورمیانه امروز (سه شنبه) در عربستان آغاز می شود. تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش که حدود 18 روز ادامه خواهد داشت بیش از 150 هزار نفر است.

این رزمایش با مشارکت نیروهای مصر، اردن، سودان، امارات، یمن، پاکستان و عربستان برگزار می شود و در این رزمایش از سلاح های پیشرفته و صدها تانک و زره‌پوش و تجهیزات متنوع استفاده خواهد شد.

این رزمایش در راستای برنامه آموزش زمینی، دریایی و هوایی است و تحلیلگران آن را بزرگترین رزمایش در تاریخ خاورمیانه می دانند.

هدف از برگزاری رزمایش رعد شمال ارتقای سطح شایستگی و لیاقت نیروهای عربستانی و بالا بردن آمادگی ارتش های عربی برای مقابله با خطر تروریسم است.

این رزمایش درحالی برگزار می شود که عربستان آمادگی خود را برای عملیات زمینی در سوریه در چارچوب ائتلاف ضد داعش اعلام کرده است. 

به گفته تحلیلگران این رزمایش پیامی هم برای آمریکا و هم برای ایران، سوریه، عراق و داعش دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
وقعا خجالت بکش کثافت آ ل سعود لعنتی شما خیانت کار ترین مردمی هستین که به عراب خود هم رحم نمی کنیند مثل مردم سوریه عراق لبنان ووو مرگ بر شما قاتلین کودگ کش شما جلو رژیم صهیونیستی سر خم می کنید
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
رزمایش با واقعیت فرق داره رزمایش = نمایش قدرت یعنی نیروی اراده ؛نیروی اراده یعنی ایمانی قوی برای حفاظت از آرمان های مادی و معنوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
کسی که جرات نداردخودش پاچه بگیردبایدتعدادزیادی پاچه بگیربه نرخ روزخوردورخودش جمع کندعرضه میخوادتنهایی قدعلم کردن اگه غرب یکروز جیره جنگیشان راقطع کندبه غلط کردن می افتن وشلوارشان راخیس
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
باریکلا نه باریکلا نه باریکلا!!!!!!!!عربستان سعودی مگه از این کارا هم بلده و ما نمیدونستیم باریکلا نه باریکلا نه باریکلا....!!!!!!!!?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
یمن چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
نمایش مسخره ای است ، ولی ایران و روسیه باید با برخورد محکم جلوی حماقت آنها را بگیرند
آخرین اخبار