تبریز؛

رونمایی از کتاب مسافر کوچولو در منطقه آزاد ارس

این کتاب اولین کتاب حوزه کودک و نوجوان است که به رشته تحریر در می آید و چاپ می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ همزمان با برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی منطقه آزاد ارس ، کتاب " مسافر کوچولو در منطقه آزاد ارس " رونمایی شد .

این کتاب برای گروه سنی 6 تا 9 سال با هدف آشنایی این رده سنی با جاذبه ها گردشگری و تاریخی ، مشاهیر و صنایع دستی ارس با اشعاری از آمنه مهدوی طراحی و منتشر شد.

گفتنی است این کتاب با همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس در تیراژ 5000 نسخه چاپ و بصورت رایگان در اختیار مخاطبین کودک و نوجوان قرار گرفت.

مدیر عامل ارس در آیین تجلیل از فعالین کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد ارس : گردشگران نوروزی ارس کتاب هدیه میگیرند

محسن خادم عرب باغی در این آیین با اشاره به سابقه تاریخی استان آذربایجان شرقی در توسعه فرهنگ کتاب و چاپ گفت : ارتقا سطح دانش در جامعه با ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی امکان پذیر است .

وی افزود : سازمان منطقه آزاد ارس توجه ویژه ای به مدارس و کتابخانه ها دارد و در این راستا به احداث یک باب مدرسه ، تهیه و اهدای کتاب های مورد تایید سیستم آموزشی کشور به مدارس منطقه اقدام کرده است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین افتتاح کتابخانه سیار این کانون ضمن ارزنده دانستن اقدامات انجام شده در حوزه کتاب در منطقه آزاد ارس گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور آمادگی لازم را برای همکاری در توسعه فعالیت های کتابخوانی در منطقه آزاد ارس دارد.

یحیی پور افزود : شکل گیری هویت ملی و دینی از راه ادبیات ممکن است و بدون گسترش فرهنگ مطالعه نمی توان به توسعه رسید.

نماینده معاونت فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت : کودکان و نوجوانان پایه های اصلی جامعه هستند و باید با زبان ساده ،مهربان و شیوا با آنها سخن گفت تا با پاکی درونشان آشنا شوند .

حجت الاسلام و المسلیمن علیزاده افزود : یکی از عناصر ارزشمند رشد و توسعه بشری کتاب است و باید قدر نویسندگان و شاعران متعهد کشور را دانست .

همچنین در پایان مراسم کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد .

این کتابخانه سیار که با تامین و تجهیز یک دستگاه مینی بوس از طرف سازمان منطقه آزاد ارس توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی می شود، فعالیت خود را در سطح محدوده منطقه آزاد ارس در جلفا و خدآفرین شروع کرد

گفتنی است ؛ منابع و نیروی انسانی مورد نیاز این کتابخانه سیار شهری و روستایی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تامین شده و برنامه های مختلفی را برای گروه های سنی مختلف کودک و نوجوان اجرا می شود .

در مراسمی که با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جلفا و با حضور فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد ارس برگزارشد ، برگزیدگان این حوزه اعم از کتابداران و کتاب خوانان و اهداکنندگان نمونه کتاب و نیز نویسندگان محلی مورد تجلیل قرار گرفت .
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.