مارکت واچ: انباشته شدن تولیدات نفتی بر مشکلات طلای سیاه می‌افزاید

مارکت واچ در تحلیلی نوشت: افزایش ذخایر نفتی تولید شده در بازار، بر پیچیدگی اوضاع ماه‌های اخیر طلای سیاه افزوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارکت واچ در گزارشی تحلیلی به قلم "مایرا پی. سیفانگ" نوشت: تانکرهای ذخیره‌سازی نفت در اوکلاهاما که منبع اصلی تامین نفت بازار مبادلاتی نیویورک هستند، تقریبا به سطح پایانی خود نزدیک شده‌اند. این موضوع در دیگر پایانه‌های نفتی نیز گزارش شده است و پس از افت 70 درصدی بهای نفت در یک سال گذشته، طلای سیاه را با مشکل جدیدی مواجه کرده است.

شهر کوشینگ در اوکلاهاما به تنهایی 13 درصد از ذخایر نفتی آمریکا را در خود جای داده است و طبق اعلام وزارت انرژی این کشور، هم‌اکنون دارای 73 هزار و 14 میلیون بشکه نفت ذخیره شده است. کوشینگ از 88 درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خود را مورد استفاده قرار داده است و فاصله اندکی تا لبریز شدن دارد.  "استفان شورک،" کارشناس نفتی در این باره گفت: محدوده ذخیره‌سازی نفت در کوشینگ به مرحله چالش‌براگیزی رسیده است. در مرکز ذخیره‌سازی نایمکس هم از هر 7 بشکه 6 مورد لبریز هستند. این شرایط نه تنها به سود بازارهای جهانی نیست؛ بلکه آینده آن را نیز تهدید می‌کند.

بازارهای نفتی با انباشت بی‌سابقه نفت مواجه هستند و البته مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود. "ریچارد هستینگز،" کارشناس مرکز جهانی امنیت بندرگاه‌ها، در این باره گفت: ساخت تانکرهای بیشتر برای انباشت ذخایر نفتی زمان‌بر است و علاوه بر آن سوال مهمی پیش می‌آید که هزینه ساخت تانکرهای جدید چگونه میان زنجیره تامین‌کنندگان نفتی تقسیم می‌شود. 

کارشناس پایگاه مارکت واچ معتقد است لبریز شدن تانکرهای ذخیره سازی نفت، موج دوم بحران را پس از کاهش بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی بوجود خواهد آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار