ایلام؛

غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال در استان های محروم

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ایلام از اجرای طرح ویژه غربالگری شنوایی ویژه کودکان سه تا پنج ساله در استان های محروم خبر داد.

غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال در استان های محروم
به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، ایلام؛انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه  اجرای این طرح تاکنون برای کودکان زیر یکسال بوده ازود: این طرح  با هدف ارتقای سلامت کودکان سه تا پنج سال این طرح به صورت ویژه از سال آینده در استان های کم برخوردار و محروم کشور نیز اجرا می شود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور  گفت: میانگین نوزادان زیر پوشش قرار گرفته این طرح در سال گذشته 63 درصد و در سال جاری 70 درصد بوده که: پیش بینی می شود پوشش این طرح در سال آینده به بیش از 90 درصد افزایش یابد.

محسنی بندپی با اشاره به جمعیت پنج میلیون و 50 هزار نفری مددجویان زیر پوشش بهزیستی گفت: از این تعداد یک میلیون و 22 هزار نفر را معلولان مختلف جسمی، حرکتی، ذهنی، ناشنوا، نابینا و غیره تشکیل می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  افزود: علاوه بر این 250 هزار معلول در سراسر کشور پشت نوبت خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند که پیش بینی می شود در برنامه ششم توسعه سالانه 50 هزار نفر از این افراد زیر پوشش حمایتی قرار گیرند.
 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.