مطهری:

اولویت مجلس آینده اقتصاد است اما نباید از مباحث سیاست داخلی غافل شویم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس آینده اقتصاد است اما نباید از مباحث سیاست داخلی غافل شویم.

اولویت مجلس آینده اقتصاد است اما نباید از مباحث سیاست داخلی غافل شویمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  "علی مطهری" در همایش حزب اراده ملت ایران اسلامی که با عنوان جوانان ، انقلاب، انتخابات امروز عصر برگزار شد اظهار داشت: اولویت مجلس آینده اقتصاد است اما نباید از مباحث داخلی غافل شویم البته مشکل اصلی کشور رونق اقتصادی و رکود است که باید برطرف شود، نباید از سایر ارزش‌ها غافل شویم.

وی با تأکید بر این که در سیاست خارجی به جلو پیش رفته‌ایم که باید در سیاست داخلی نیز پیش برویم، گفت:  به گفته رئیس‌جمهور کشورمان برجام داخلی نیز باید حاصل شود همچنین بحث صلاحیت‌ها در انتخابات، باید اصلاح شود .

مطهری با اشاره به این که در سال 92 گام خوبی برداشتیم که امیدواریم در سال 94 نیز گام خوبی برداریم، بیان کرد: حتی اگر صلاحیت بنده در روند بررسی تأیید صلاحیت‌ها، تأیید نمی‌شد شرکت حداکثری مردم در انتخابات را مطرح می‌کردم  اما امیدوارم ترکیب مجلس آینده تغییر پیدا کند تا مجلس قوی شکل بگیرد چرا که با مجلس قوی می‌توان خیلی کارها را انجام داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که فکر می‌کنند هر چه فضا را بسته نگه دارند به نفع انقلاب است متوجه شده‌اند که این‌گونه رفتار در یک جایی صدایش بلند می‌شود.

مطهری با تأکید بر این که نقش جوانان تحصیل‌کرده در تحولات اجتماعی مسئله‌ای قابل‌تردید نیست، ادامه داد:  قیام 15 خرداد به دلیل عدم حضور قشر جوان تحصیل‌کرده به راحتی سرکوب شدند و نتوانستند به اهداف خودشان برسند اما در سال 57 در دوره جدید نهضت اسلامی با حضور قشر دانشجو پیروزی به دست آمد اما وظیفه این قشر همچنان باقی است و اگر می‌خواهیم انقلاب در مسیر درست حرکت کند باید قشر تحصیل‌کرده در صحنه حضور داشته باشد.

وی با بیان این که هر جامعه‌ای برای پیشرفت بر روی نسل جوان سرمایه‌گذاری کند، افزود: ما باید زبان نسل جوان را بشناسیم و با زبان خود آن‌ها صحبت کنیم چرا که هیچ‌گونه عناد و لجاجتی در این نسل وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما وظیفه داریم از راه پیموده شده ارزیابی‌هایی را انجام دهیم که متوجه شویم نسبت به آرمان‌های انقلاب در کجا قرار داریم همچنین همیشه باید اصلاح مستمر در جریان انقلاب وجود داشته باشد.

مطهری با بیان این که باید بررسی کنیم در مسئله  استقلال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی کجا قرار داریم.گفت: همچنین در مسئله عدالت، اخلاق و معنویت چه کارنامه‌ای را ثبت کرده‌ایم قطعاً ما دچار آسیب‌هایی هستیم البته در بحث استقلال سیاسی و اقتصادی به آرمان‌ها رسیده‌ایم چرا که ایران تنها کشوری است که استقلال سیاسی دارد و با اشاره کشورهای غربی تصمیم‌گیری نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به این در بحث عدالت کارهایی انجام‌شده است اما همچنان شکاف‌های طبقاتی در کشور ما نشان می‌دهد که موفق نبوده‌ایم چرا که عده‌ای محاسباتشان بر مبنای میلیارد است ولی برخی به خاطر 5 میلیون تومان دوندگی می‌کنند که آیا موفق شوند و یا خیر.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کشور آفت است که جریانی از شکست جریان دیگر خوشحال شود ازاین‌رو باید این فرآیند اصلاح شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار