مشهد

راه اندازی 55مورد پژوهش سرا درخراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: : تعداد پژوهش سراهای این استان در دو سال گذشته از 20 مورد به 55 مورد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی در آیین افتتاح آزمایشگاه فناوری نانو پژوهش سرای دانش آموزی سبزوار افزود : تا کنون هفت آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش آموزی استان راه اندازی شده است.

حسینی با اشاره به ایجاد 47 پژوهش سرا در 47 منطقه آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: تمام تلاش ما ایجاد آزمایشگاه های نانو در این پژوهش سراها است.

وی با اشاره به رشد پژوهشی خراسان رضوی در حوزه های مختلف عنوان کرد: ما در سال جاری نسبت به سال گذشته در بخش پژوهش های نانو بیش از 500 درصد رشد داشته ایم.

وی   با اشاره به ایجاد شبکه دانش در آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این شبکه با انگیزه ارتباط موثر بین آموزگاران استان در حوزه آموزش و پژوهش ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 88 کارگروه در آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف فعالیت دارند، افزود: بیش از 62 هزار آموزگار در پارلمان مجازی معلمان استان عضوند و نظرات خود را به کارگروه ها منتقل می کنند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 4300 پژوهش در آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه های مختلف انجام شده است.

وی گفت: برنامه دولت تدبیر و امید ایجاد وزارت آموزش و پرورشی مطلوب و با بازدهی زیاد برای دانش آموزان و آموزگاران است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این آیین گفت: برای ایجاد آزمایشگاه نانو پژوهش سرای دانش آموزی، به عنوان نخستین آزمایشگاه در نوع خود در سبزوار افزون بر دو میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مرتضی بینش افزود: با راه اندازی این مجموعه زمینه برای ایجاد همکاری با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی در زمینه تحقیقات نانو، استفاده از آن در سایر علوم و تبدیل ایده دانش آموزان به ثروت فراهم شده است.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.