یزد؛

سرمایه گزاری چهارصد میلیارد ریالی در بخش گردشگري يزد

چهارصد میلیارد ریال در بخش خصوصی برای گردشگری استان یزد سرمایه گذاری شد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمدمهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: یکی از مهمترین اقدامات اجرایی میراث فرهنگی استان طی دو سال گذشته  ارسال پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد به یونسکو بوده است. .

شرافت افزود :در این خصوص با تلاش کارشناسان اداره کل و سازمان میراث فرهنگی تهران با اعتباری بیش از هشت   میلیارد رالت به انجام رسیده است..

وی گفت : مرمت و تملک  ششصد وهشت   اثر تاریخی استان با هزینه‌ای بیش از ششصد وسی میلیارد   رالت از دیگر اقداماتی  بوده که از سال  نود ودو  تاکنون انجام شده است.

شرافت اشاره کرد : شهر یزد دارای خانه‌های با ارزش و با قدمت تاریخی است که مرمت، احیا و نگهداری از آنها جزو وظایف اصلی این اداره کل به حساب می‌آید و در این راستا طی دو سال گذشته  سیصد ونود وهشت  خانه ایرانی در سطح استان با هزینه  سی ویک ‎  میلیارد و  پانصد میلیون رالت مرمت شده است..

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد ، ساماندهی و لایروبی قناتهای  زارچ و حسن آباد و همچنین باغ‌های جهانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز را از طرح‌های اجرایی در سطح جهانی ذکر کرد و افزود: در راستای ثبت جهانی فناوری بادگیر، مرمت پنجاه  بادگیر تاریخی در سطح استان به انجام رسیده است..

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.