دیدار السیسی با هیئت پارلمانی اروپا/ تاکید بر همکاری در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور مصر بر اهمیت هماهنگی تلاش های جامعه بین المللی برای ریشه کنی منابع مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، رییس جمهور مصر بر اهمیت هماهنگی تلاش های جامعه بین المللی برای ریشه کنی منابع مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی فعال در چندین کشور منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی در گفتگو با هیئتی از اعضای پارلمان اروپا به ریاست المار بروک آلمانی رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: «کشورهای پیشرفته ای که از قدرت زیاد سیاسی و اقتصادی برخوردارند متناسب با حجم توانمندی خود مسئول هستند تا در زمینه قطع منابع مالی و تسلیحاتی تروریست ها اقدام کنند.»

السیسی بر اهمیت مقابله فراگیر و همه جانبه با پدیده تروریسمی را که در مرزهای نظامی و امنیتی متوقف نمی شود و توسعه اقتصادی ، اجتماعی و ابعاد فکری و دینی را نیز تهدید می کند خواستار شد.

وی سرازیر شدن آوارگان را از تبعات وپیامدهای بی ثباتی در برخی از کشورهای منطقه توصیف کرد و افزود: مصر میزبان شمار زیادی از آوارگانی است که از مصیبت های تروریسم و بی ثباتی رنج می برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار